نوری مطرح کرد؛

روبرو شدن با چالش های محیط‌زیستی/ محیط زیست حد و‌مرز نمی‌شناسد

عضو شورای شهر تهران گفت: بینی شده که کمتر از ۳۰ سال آینده، تعداد پلاستیک‌ها در دریا‌ها بیشتر از ماهی‌ها است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی، به نظر من تنها چیز‌هایی که ما برای نسل بعدی به یادگار می‌گذاریم خشکسالی، زباله، آلودگی هوا، قحطی و... است.

وی ادامه داد: متاسفانه ما به روند نادرست زندگی در حال ادامه دادن هستیم و به این موضوع توجه نمیکنیم که حفظ زمین، وظیفه ساکنان آن است.

عضو شورای شهر تهران افزود: محیط زیست حد و‌ مرز نمی‌شناسد، اما امروز ما با چالش‌های محیط زیستی روبرو هستیم و پیش بینی شده که کمتر از ۳۰ سال آینده، تعداد پلاستیک‌ها در دریا‌ها بیشتر از ماهی‌ها است.

نوری اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا همه را دچار ترس کرده و در مدت یکسال حدود ۲ میلیون نفر هم تلفات داشته است به همین دلیل کنترل آن نیازمند عزم جدی است.

وی گفت: ما استفاده از حمل و نقل عمومی را به شهروندان توصیه می‌کنیم، در حالی که هنوز زیرساخت‌های حمل و نقلی در این کلانشهر پرجمعیت تکمیل نشده است؛ حمل و نقل ریلی به عنوان سبزترین و ایمن‌ترین سیستم حمل و نقلی است که روزانه بیش از ۲ میلیون مسافر را درون شهر تهران جابجا می‌کند.

نوری تاکید کرد: از دولت انتظار داریم به تعهدات و وظایف خود در این زمینه عمل نماید و همانطور که شهرداری در این زمینه پیگیر است، با هدف رفاه حال شهروندان و کاهش آلودگی‌های محیط زیستی در این مقوله همکاری اثر گذار و کارآمد داشته باشد.

وی در پایان گفت: شعار امسال روز زمین پارک یعنی احیای زمین برای افزایش توسعه پایدار را تاکید و تکرار می‌کنیم و از همه حفظ محیط‌ زیست و منابع آن را خواستاریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار