معرفی مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۱

برخی اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی خبر از معرفی مک بوک پرو ۱۶ اینچی شرکت اپل در مراسم امشب این شرکت می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تچ رادار، با توجه به آخرین گزارش‌ها و شایعات، مک بوک پرو (MacBook Pro) ۱۶ اینچی جدید ۲۰۲۱ ممکن است قدم بزرگی را در قسمت طراحی بردارد. این تغییرات می‌تواند شامل حذف کردن Touch Bar، بازگرداندن MagSafe و حتی جالب‌تر از همه، وجود یک صفحه Mini-LED جدید باشد. البته این احتمال نیز وجود دارد که مک بوک پرو ۲۰۲۱ بتواند عملکرد و بازدهی گسترده تری را با تراشه M۱ داشته باشد.

در هر صورت ۲۰۲۱ MacBook Pro یک نسخه کاملاً هیجان انگیز است. همه چیز‌هایی را که در آن می‌دانیم و شنیده ایم، از ویژگی‌های جدید تا تاریخ عرضه را در ادامه بخوانید.

تاریخ انتشار MacBook Pro جدید

مک بوک پرو جدید اپل احتمالاً در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ آغاز به کار خواهد کرد. یکی از معتبرترین منابع در نشت اطلاعات و کارشناس اپل، یعنی تحلیلگر مینگ-چی کو، قبلاً گفته بود که او معتقد است مدل ۱۶ اینچی جدید می‌تواند در تابستان یا پاییز سال ۲۰۲۱ عرضه شود، که اخیرا او مدعی شد که احتمالا همان سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ این دستگاه اپل منتشر شود.

معرفی مشخصات مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۱ جدید2

از نظر تئوری، MacBook Pro جدید می‌تواند به زودی در ماه ژوئیه عرضه شود. البته کاملاً محتمل است که حتی اگر برنامه اپل برای پاییز هم باشد، باز هم ممکن است که تاریخ انتشار تغییر کند، به ویژه با توجه به اتفاقات اخیر مثل شیوع ویروس کرونا و کمبود تراشه و قطعات در حوزه فناوری که این صنعت را دچار چالش کرده است.

در مورد قیمت، ما هنوز چیزی در مورد قیمت مک بوک پرو جدید، نشنیده ایم. مک بوک پرو ۱۶ اینچی فعلی از ۲۳۹۹ دلار شروع می‌شود، بنابراین در همین حوالی باید منتظر قیمت مک بوک پرو جدید بود.

طراحی مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۱

بسیاری از شایعات نشان می‌دهند که اپل در حال برنامه ریزی برای طراحی مجدد مناسب این مدل است، که مطمئنا هیجان انگیز خواهد بود. مطابق گزارش‌ها یکی از بزرگترین تغییرات شایعه شده این است که اپل قصد دارد Touch Bar را کنار بگذارد.

معرفی مشخصات مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۱ جدید 5

نوار لمسی حساس به زمینه در بالای صفحه کلید مورد پسند برخی از افراد نیست به هزینه MacBook Pro هم می‌افزاید، بنابراین کوو معتقد است که می‌توان آن را حذف کرد تا با کلید‌های عملکردی سنتی جایگزین شود. گزارشی هم منتشر شده که اپل نسخه‌های مک بوک پرو ۱۶ اینچی را که دارای Touch Bar نیستند، آزمایش می‌کند، زیرا برخی از کاربران آن را مناسب یا مفید نمی‌دانند.

کوو همچنین اظهار داشت که مک بوک پرو ۱۶ اینچی از پورت‌های usb بیشتری برخوردار خواهد بود. یکی از نکات مهم در مورد مدل جدید که برجسته شده است این است که فقط چهار پورت Thunderbolt وجود دارد و علاوه بر این هیچ گزینه اتصال دیگری وجود ندارد.

نشت اطلاعات مک بوک پرو ۱۶ اینچی (۲۰۲۱) 

گذشته از تغییرات در طراحی، دو شایعه اصلی در مورد تغییرات بزرگ در فرمول موجود ۱۶ اینچی MacBook Pro وجود دارد و آن اینکه اپل قصد دارد از پردازنده‌های اینتل به سیلیکون خود تبدیل شود و از یک صفحه نمایش جدید و کاملاً متفاوت استفاده خواهد کرد.

مینگ چی کوو گفت که برای پردازنده‌های مک بوک پرو جدید، فقط از تراشه‌های اپل استفاده می‌شود، که احتمال می‌رود اپل به دنباله تراشه M۱ خود خواهد بود که هسته‌های بیشتر و گرافیک پیشرفته‌تری دارد. اما هنوز از تعداد هسته‌ها خبر دقیقی در دست نیست، اما با توجه به عملکرد‌های اپل (اپل قبلاً با M۱ خود مدیریت کرده است)، احتمال هر گونه افزایش در میزان ارائه توسط سیلیکون سفارشی اپل وجود دارد.

تراشه پردازنده جدید اپل مدل ARM M1 است که به گفته شرکت سازنده، سریع‌ترین هسته CPU در دنیا را به خود اختصاص می‌دهد. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت اپل، این پردازنده باعث می‌شود مک‌بوک پروهای جدید تا ۲.۸ برابر سریع‌تر و قوی‌تر از مدل‌های قدیمی پردازش کنند.

معرفی مشخصات مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۱ جدید3

صفحه نمایش مک بوک پرو ۲۰۲۱

گفتنی است که اپل احتمالا در نمایشگر مک بوک پرو جدید از فناوری Mini-LED استفاده کرده است که باعث افزایش وضوح تصویر و مصرف بسیار پایین‌تر باتری خواهد شد. با این حال هنوز شرکت اپل اطلاعات رسمی را منتشر نکرده است و باید تا زمان رونمایی رسمی منتظر انتشار اطلاعات جدید در اینباره ماند.

البته در برخی گزارش‌ها اصلاً اشاره‌ای به Mini-LED نشده است. اما باید توجه داشت که اپل قصد دارد صفحه نمایش ۱۶ اینچی MacBook Pro را با "پانل‌های روشن‌تر و با کنتراست بالاتر" بهبود بخشد.

گرافیک مک بوک پرو جدید

سرانجام، امکان دارد که مک بوک پرو ۱۶ اینچی جدید، انواع کارت‌های گرافیکی شرکت AMD سری RX ۶۷۰۰ را در اختیار شما قرار دهد که شایعات آن در ماه مارس منتشر شود.

معرفی مشخصات مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۱ جدید

البته همه آنچه گفته شد طبق گزارش‌ها و شایعات به دست آمده بود و باید برای مشخص شدن پیکربندی مک بوک پرو ۲۰۲۱ منتظر ماند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
ما توانایی خرید گوشی جی ال ایکس رو هم نداریم چه رسد به این!!!
آخرین اخبار