رسیدگی به ۵۰۰ پرونده فساد در دادگستری کردستان

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: موضوع مبارزه با فساد با جدیت در کردستان دنبال می‌شود و سال گذشته به ۵۰۰ پرونده فساد در استان رسیدگی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی رئیس کل دادگستری کردستان اظهار کرد: اطلاع‌رسانی و بیان اقدامات و متقابلا شنیدن، کار مبارکی است و موضوع اطلاع‌رسانی همواره مد نظر مسئولان به ویژه رئیس قوه قضائیه دارد.

رئیس‌کل دادگستری کردستان گفت: وقتی مردم از اقداماتی که در یک دستگاه و مجموعه انجام می‌شود مطلع شوند در ایجاد و افزایش اعتماد تاثیر بسزایی دارد، از سوی دیگر کارکنانی که در آن مجموعه فعالیت دارند وقتی می‌بینند کارهایشان دیده می‌شود موجب افزایش انگیزه می‌شود.

او افزود: اطلاع‌رسانی دقیق و درست از این اقدامات از مهمترین اولویت‌ها در کار‌های رسانه‌ای است و اصحاب رسانه باید به این اصل مهم توجه جدی داشته باشند.

رئیس‌کل دادگستری کردستان ابراز امیدواری کرد، تعامل و ارتباط بین اصحاب رسانه استان و دستگاه قضا، هدفمند و موثر در راستای اطلاع‌رسانی اقدامات و همچنین ارتقای اعتماد جامعه باشد.

حجت‌الاسلام حسینی به اقدامات انجام شده در ۶ ماهه دوم سال ۹۹ گریزی زد و تصریح کرد: در ابتدای سال گذشته در مجموع ۱۰۴ هزار پرونده در دستگاه قضا وجود داشته که ۲۴۴ هزار پرونده در ۸ ماهه سال ۹۹ به آن اضافه شده است.

او گفت: ۲۳۷ هزار مورد از این تعداد تا پایان ۸ ماهه سال گذشته رسیدگی شده است و نهایتا ۱۱۱ هزار پرونده باقیمانده است.

رئیس کل دادگستری کردستان خاطرنشان کرد: برنامه دادگستری کردستان این است که تا پایان سال‌جاری ابلاغ‌ها بصورت الکترونیک به ۹۵ درصد افزایش یابد.

او رسیدگی به پرونده‌های معوق به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های دستگاه قضا نام برد و گفت: بیش از ۹۶ درصد از پرونده‌هایی که تا قبل از ۹۷ تشکیل شده بود تا پایان سال ۹۹ رسیدگی شده است.

رئیس کل دادگستری کردستان تصریح کرد: در زمینه ورود به تخلفات شهرداران و شورا‌های چند شهرستان ورود پیدا کرده ایم.

حسینی خاطرنشان کرد: مفاسد و تخلفات اداره پست یکی از شهرستان‌ها و بعضی از فرمانداران شهرستان‌ها که یک مورد آن قطعی است ورود پیدا کرده ایم.

او گفت: تشکیل دو پرونده کلان اقتصادی به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان و ورود به تخلفات مربوط به فرار مالیاتی از دیگر اقداماتی بوده که انجام شده است.

رئیس کل دادگستری کردستان افزود: در زمینه تخلفات فرار مالیات تشکیل پرونده و رسیدگی صورت که منجر به وصول ۲۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان شده است.

حسینی گفت: ۵۰۰ پرونده فساد در سال گذشته تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.