کشف یک هزار و ۵۰۶ اشیای تاریخی از حفاران غیر مجازاستان همدان

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی همدان از کشف یک هزار و ۵۰۶ اشیای تاریخی، سال گذشته از حفاران غیرمجاز دراین استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سرهنگ محمد حاجی عزیزی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی همدان گفت: در همین مدت همچنین ۱۲۰ نفر در رابطه با جرائم میراث فرهنگی استان همدان دستگیر شدند.

او با بیان اینکه بیشترین دستگیری‌ها در شهرستان‌های ملایر با ۲۸ نفر، اسدآباد ۲۶ نفر و رزن ۲۰ نفر است افزود: در طول این مدت با همکاری نیروی انتظامی یک‌هزار و ۵۰۶ قلم اشیای تاریخی اصل و بدل و ۱۲ دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی و صنایع‌دستی استان همدان ادامه داد: در عملیات کشف این آثار تاریخی و قدیمی، مقادیر قابل توجهی آلات و ادوات پیشرفته حفاری از قبیل پیکور، موتور برق، کف‌کش، هواساز، جک هیدرولیک، و هواساز از حفاران غیرمجاز بدست آمده است.

او بیان کرد: بسیاری از عملیات‌های منجر به کشف جرم با پیگیری گزارش‌های مردمی به یگان حفاظت و نیروی انتظامی انجام شده است و از طرفی بسیاری از متهمان دستگیر شده، سوء پیشینه نداشته اند. کشف یک هزار و ۵۰۶ اشیای تاریخی از حفاران غیر مجاز

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی و صنایع‌دستی همدان ابراز داشت: این مجرمان با فریب مجرمان سابقه‌دار و یا تحت تأثیر سایت‌های اینترنتی و صفحات اجتماعی و کانال‌های مجرمانه، دست به ارتکاب حفاری و تعرض به آثار تاریخی زده‌اند، در حالی که میراث‌فرهنگی امانت آیندگان است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.