مک کنزی: ارتش افغانستان بدون حمایت آمریکا فرو می پاشد

فرمانده سنتکام گفت: با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، نیروهای امنیتی افغانستان فروخواهند پاشید و کار برای هدف گرفتن شبه نظامیان القاعده دشوارتر خواهد شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جنرال کنت مک کنزی، فرمانده سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا) در اظهاراتی گفت: با خروج نیروهای خارجی از افغانستان در ماه سپتامبر آینده، نیروهای امنیتی افغانستان فروخواهند پاشید و کار برای هدف گرفتن شبه نظامیان القاعده دشوارتر خواهد شد.

مک کنزی به ارائه یک ارزیابی صریح درباره ریسک‌های مرتبط با تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای خارج کردن سربازان آمریکایی از افغانستان تا ۱۱ سپتامبر پرداخت.

وی افزود: نگرانی من درباره قابلیت ارتش افغانستان برای حفظ مواضعی که هم اکنون در اختیار دارند بدون برخورداری آنها از پشتیبانی است که سال‌های زیادی به آن عادت داشته اند.

مک کنزی اظهار داشت: بنابراین من نگران قابلیت ارتش افغانستان برای حفظ کنترل بعد از آنکه ما خارج شویم و همینطور قابلیت نیروی هوایی افغانستان برای اجرای پروازها به طور خاص بعد از آنکه ما پشتیبانی را از آن هواپیماها حذف کنیم هستم.

جنرال ارشد آمریکایی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر ما از آنها پشتیبانی نکنیم مطمئنا آنها فروخواهند پاشید و این به نفع ما نیست.

وی ادامه داد: پنتاگون در حال بررسی این است که چطور از راه دور به ارائه کمک در زمینه چالش های ارتش افغانستان در حوزه حفظ و نگهداری تجهیزات بپردازد.

مک کنزی خطاب به خبرنگاران گفت: ما ممکن است بتوانیم برای انجام این کار به شکل تلویزیونی از راه دور عمل کنیم. ما قرار است همه نوع راه های نوآورانه را امتحان کنیم. چیزی که میتوانم با اطمینان به شما بگویم این است که ما قرار نیست در آنجا در عرصه میدانی کنار آنها حضور داشته باشیم.

جنرال ارشد آمریکایی افزود: به مجرد اینکه نیروهای آمریکایی خارج شوند، ردیابی و هدفگیری شبه نظامیان القاعده در افغانستان دشوارتر بوده و این عملیات ها را سخت تر اما غیرممکن نخواهند کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.