ساخت بوستان هزار هکتاری قم به کجا رسید؟

شهردار قم آخرین وضعیت روند ساخت بوستان هزار هکتاری قم را تشریح کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سید مرتضی سقاییان ،شهردار قم با تشریح آخرین وضعیت روند اجرای طرح بزرگ بوستان هزار هکتاری قم گفت: این بوستان چندمنظوره از شهرک قدس، دانشگاه مفید و موزه دفاع مقدس تا کوه خضر و پشت جمکران است که ۹۰ درصد درختکاری این پارک انجام و بیش از ۵۰ درصد هم پارک سازی شده است که امیدواریم بخش زیادی از این پروژه در ۱۴۰۰ تکمیل شود.

او با بیان این که مرحله نخست بوستان ۱۰۰۰ هکتاری قم در ۲ ماه آینده افتتاح می شود،افزود: حدود ۵۰ درصد نیاز به پارک سازی دارد، که بوستان خضر بالای ۷۰ هکتار است که تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

سقاییان نژاد گفت: این ۱۰۰۰ هکتاری، ۹ بوستان و یک باغ پرندگان و باغ دفاع مقدس دارد و پل طبیعت در این پارک احداث می‌شود و محیط زیبایی برای گردشگری ایجاد می‌کند.

شهردار قم ادامه داد: اقلیم دارای پست و بلندی است که تله سیژ و تله‌کابین نیز برای آن پیش‌بینی‌شده است که یک انقلاب تفریحی در قم به شمار می‌رود.

او با اشاره به توسعه عدالت محور در شهر افزود: بحث توازن بخشیدن به مناطق هشت‌گانه در اولویت است و منطقه ۲ و ۶ ازنظر محرومیت دچار مشکل هستند، هرچند امروز منطقه دو محروم نیست، ولی هنوز محرومیت‌هایی برای منطقه ۶ وجود دارد.

او گفت: منابع مازاد مناطق به مناطق دیگر تزریق می‌شود تا در طولانی‌مدت محرومیت‌زدایی شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار