انجام بیش از ۲ هزار مورد نمونه برداری و آزمون از فرآورده‌های تولیدی در اردبیل

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: بیش از ۲ هزار مورد نمونه برداری و آزمون از فرآورده‌های تولیدی در استان اردبیل انجام شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیر کل استاندارد استان اردبیل در زمینه نمونه برداری و آزمون از فرآورده‌های تولیدی استان گفت: در سال گذشته تعداد ۲ هزار و ۳۲۲ مورد نمونه برداری و آزمون توسط کارشناسان اداره کل، کارشناسان شرکت‌های بازرسی و نمونه برداری و آزمایشگاه‌های تائید صلاحیت شده بخش خصوصی انجام شده است.

او با اشاره به اینکه هدف از نمونه برداری و آزمون کالا‌های تولیدی، ارزیابی انطباق آن‌ها با ضوابط و مقررات استاندارد‌های ملی است، افزود: در این زمینه میزان تحقق برنامه عملیاتی پیش بینی شده سال گذشته، ۹۴ درصد بوده است.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل تصریح کرد: عمده تولیداتی که مورد نمونه برداری و آزمون قرار گرفته اند، در زمینه‌های مواد غذایی، مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، صنایع سلولزی، مصنوعات طلا، مکانیک و فلزشناسی، خودرو و نیروی محرکه، برق و الکترونیک و مهندسی پزشکی بوده است.

علایی افزود: این تولیدات توسط کارشناسان اداره کل و همچنین آزمایشگاه‌های همکار تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران مورد آزمون قرار می‌گیرند و نتایج آن در سامانه یکپارچه نظارت بر اجرای بارگذاری شده و واحد‌های تولیدی نیز می‌توانند از نتایج نمونه برداری و آزمون فرآورده‌های خود اطلاع حاصل نمایند.

او بیان کرد: در بازرسی از واحد‌های تولیدی بر عملکرد آن‌ها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، تمدید و یا در صورت عدم رعایت ضوابط فنی استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل افزود: در صورت عدم انطباق مشخصات محصولات تولیدی با استاندارد‌های ملی، مطابق مقررات سازمان ملی استاندارد ایران با واحد‌های متخلف برخورد قانونی می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.