فرماندار آبیک گفت: در مرحله اول واکسیناسیون جامعه هدف علیه کرونا، ۷۵۷ نفر از کادر درمان، جانبازان، پاکبانان در این شهرستان براساس سهمیه تعیین شده واکسن دریافت کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، شهرام احمدپور فرماندار آبیک با بیان اینکه در مرحله اول واکسیناسیون جامعه هدف علیه کرونا، ۷۵۷ نفر از کادر درمان، جانبازان، پاکبانان در این شهرستان براساس سهمیه تعیین شده واکسن دریافت کردند، گفت: تمهیدات لازم برای واکسیناسیون کرونا افراد بالای ۶۰ سال در این شهرستان اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه تقریبا ۱۰ درصد جمعیت این شهرستان را سالمندان تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: بیشترین آمار فوتی‌ها بر اثر بیماری کرونا افراد بالای ۵۰ سال گزارش شده است.

احمدپور تصریح کرد: بیش از ۹ هزار نفر افراد بالای ۶۰ سال در این شهرستان ساکن هستند در مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در اولویت تزریق قرار دارند.

وی با بیان ابنکه افراد بالای ۶۰ سال در سامانه سیب شناسایی شده اند، افزود: به همین منظور پنج پایگاه برای اجرای طراح واکسیناسیون توسط مرکز بهداشت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان در نظر گرفته شده است.

این مسوول اضافه کرد: در روستا‌ها نیز جمعیت سالمندان شناسایی شده است و با همکاری بخشداران و دهیاران در مراکز بهداشت کار واکسیناسیون به این قشر در زمان مقرر انجام خواهد شد.

احمدپور یادآور شد: از زمان شیوع بیماری کرونا تا کنون ۹۰ نفر از شهروندان آییکی جان خود را از دست داده اند.

شهرستان آبیک به مرکزیت شهری به همین نام با ۲ بخش مرکزی و خاکعلی در شرق استان قزوین قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار