در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران تا پایان شهریور برگزار می‌شود

مدیر دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت ارشاد گفت: جشنواره پایتخت کتاب ایران تا پایان تابستان برگزار ‌می‌شود.

ابراهیم حیدری مدیر دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت ارشاد، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران گفت: با توجه به مهلت شش ماهه‌ای که به شیراز برای اجرای طرح هایش داده بودیم، فراخوان جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران منتشر شد. با توجه به مصوبه شورای سیاستگذاری پایتخت کتاب ایران قرار شد، این جشنواره تا پایان تابستان برگزار شود.


بیشتر بخوانید


وی افزود: در صورتی که مشکلی پیش نیاید، پایتخت کتاب ایران از شیراز به شهر دیگری واگذار می‌شود. شرایط تعطیلی و کرونایی جامعه برگزاری برنامه‌های پایتخت کتاب ایران را سخت کرده است؛ چرا که باید برخی برنامه‌های شیراز پایتخت کتاب ایران، به صورت گروهی برگزار شود.

مدیر دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت ارشاد ادامه داد: شرایط کشور به گونه ای است که شیراز نمی‌تواند طرح هایش را به خوبی اجرا کند. مانند جشنواره‌های دیگر از جمله جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، اختتامیه جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران را در صورت استمرار شرایط کرونایی جامعه به صورت مجازی برگزار می‌کنیم.

حیدری بیان کرد: اداره‌های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند طرح هایشان را برای شرکت در جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران در سایت بارگذاری کنند. داوری طرح‌ها هم به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: تحت هر شرایطی جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران امسال برگزار می شود. این جشنواره دو بخش دارد بخشی از آن به کارهای ترویجی در زمینه کتابخوانی و کتابخانه ها و گفتگوهای تخصصی درباره کتاب باز می‌گردد و بخش دیگری از آن هم به ایجاد زیرساخت های لازم برای کتابفروشی ها و کتابخانه ها. بخش هایی که امکان برگزاری آن به صورت مجازی وجود داشته باشد، در این فضا برگزار می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار