سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری:

رکورد‌هایی که وزنه بردارانمان زدند، نسبت به دوره قبل پایین بود/ عیار اصلی فدراسیون جدید در المپیک توکیو مشخص می‌شود

کوروش باقری، سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری درباره عملکرد ملی پوشان کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا توضیحاتی را بیان کرد.

کوروش باقری، سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری کشورمان در گفت و گو با خبرنگار گروه  ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: در حال حاضر فضای وزنه برداری به گونه‌ای است که کسی نمی‌تواند درباره عملکرد این فدراسیون اظهار نظر کند. به هر حال عملکرد تیم ملی وزنه برداری در مسابقات قهرمانی آسیا اظهر من الشمس است و اگر فدراسیون بخواهد مطلبی غیر از این بگوید، بی انصافی خواهد بود. تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا خوب کار نکرد و اهدافی را که کادر فنی قبل از شروع این بازی‌ها مد نظر داشت، حاصل نشدند. مربیان تیم ملی قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا به صراحت اعلام کردند که اولویت اول ما تکمیل کردن سهمیه‌های المپیک است و بعد از آن به نتایج تیمی نگاه می‌کنیم. متاسفانه هیچ کدام از این اهداف محقق نشدند. نه تنها سهمیه المپیک را نگرفتیم، بلکه نتیجه تیمی ما نیز خوب نبود و عملکرد بسیار ضعیفی داشتیم.

رکورد‌هایی که وزنه برداران ما زدند، نسبت به دوره قبل پایین بود

پیشکسوت وزنه برداری کشورمان افزود: به هر حال در مسابقات قهرمانی آسیا اتفاقات مختلفی افتاد که باعث شد نتوانیم نتایج قابل قبولی کسب کنیم. رکورد‌هایی که بیشتر وزنه برداران ما در این مسابقات زدند، به نسبت دوره‌های قبل رکورد‌های پایینی بود. به غیر از رسول معتمدی، دیگر وزنه برداران ما رکورد‌هایی زدند که چندان قابل قبول نبود. در هر صورت تعداد زیادی وزنه بردار آسیب دیده در تیم ملی داریم و شاید یکی از دلایلی که باعث شد رکورد‌های وزنه بردارانمان پایین باشد، همین مصدومیت‌هایی بود که با آن مواجه بودیم.


بیشتر بخوانید


مسئولان فدراسیون باید اتاق فکری تشکیل دهند تا علت آسیب دیدگی‌ها مشخص شود

باقری ادامه داد: آسیب دیدگی در ورزش حرفه‌ای، کاملا طبیعی است و این اتفاق برای همه ورزشکاران رخ می‌دهد؛ اما وقتی تعداد افراد آسیب دیده از میزان معمول خود خارج می‌شود، نشان می‌دهد که یک جای کار ما دچار مشکل است و نیاز به بررسی دارد. در هر صورت امیدوارم موضوع آسیب دیدگی وزنه برداران برای فدراسیونی که حدود ۲ سال است کاملا غیر قانونی فعالیت می‌کند، مهم باشد. مسئولان فدراسیون باید بنشینند و یک اتاق فکر تشکیل دهند تا ببینند آسیب دیدگی‌های زیاد از کجا نشات می‌گیرند. در مسابقات قهرمانی آسیا حسین سلطانی، علی میری، کیا قدمی و علی داوودی با آسیب دیدگی مواجه شده اند. حافظ قشقایی را هم به خاطر مصدومیت نتوانستیم با خودمان به رقابت‌های قهرمانی آسیا ببریم.

امیدوارم طبق گفته مسئولان فدراسیون، در مسابقات کلمبیا بتوانیم کسب سهمیه کنیم

قهرمان مسابقات جهانی آنتالیا در سال ۲۰۰۱ درباره علت این آسیب دیدگی‌ها بیان کرد: من اظهار نظری درباره این موضوع نمی‌کنم و فقط می‌توانم بگویم که این موضوع کاملا قابل بررسی است و هر چه سریع‌تر باید علت این اتفاق مشخص شود. باز هم تاکید می‌کنم آسیب دیدگی در هر ورزشی وجود دارد، اما وقتی تعداد افراد مصدوم زیاد می‌شود باید مورد بررسی قرار بگیرد. به هر حال در مسابقات قهرمانی آسیا نتوانستیم سهمیه المپیک را کسب کنیم. امیدوارم طبق گفته فدراسیون در مسابقات کلمبیا که چند وقت دیگر شروع می‌شوند، بتوانیم سهمیه المپیک توکیو را به دست آوریم.

استرس کسب سهمیه المپیک، تمرکز رستمی را بر هم زد

باقری درباره عملکرد سهراب مرادی و کیانوش رستمی در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: اگر می‌بینیم رکورد‌های کیانوش رستمی و سهراب مرادی با یکدیگر فاصله دارند، بخشی از آن بر می‌گردد به این که اول سن آن‌ها از مرز ۳۰ سالگی عبور کرده و قطعا این افزایش سن روی عملکرد آن‌ها تاثیر گذار بوده است. دوم این که رستمی در مسابقه آخرش اشاره کرد که گرفتن سهمیه، بخشی از تمرکز وزنه برداران ما را گرفته و همین موضوع در افت عملکردشان نقش اساسی داشته است. آسیب دیدگی سهراب مرادی هم روی عملکرد او تاثیر گذاشته بود. در مورد وزنه برداران جوان هم باید بگویم که فدراسیون وزنه برداری در ۶ سال گذشته پشتوانه سازی خوبی برای تیم ملی انجام نداده است.

کادر فنی یا هدف را گم کرده یا در جهت پر کردن رزومه به رقابت‌های قهرمانی آسیا رفته اند

دارنده نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲ بوسان ادامه داد: در گذشته وزنه بردارانی مثل علی داوودی، علی میری و رضا دهدار در رده‌های پایین وزنه می‌زدند و می‌بینیم امروز در تیم ملی حضور دارند. ما باید رکورد‌های آن‌ها در مسابقات قهرمانی آسیا را ارتقا می‌دادیم. در آن مسابقات ما در اوزانی خوب کار کردیم که بیشتر آن‌ها غیر المپیکی بودند و این نشان می‌دهد که ما یا هدف را گم کرده ایم و یا در جهت پر کردن رزومه کاری خودمان در تلاش هستیم. در رقابت‌های آسیایی و در اوزان ۵۵، ۸۹ و ۱۰۲ کیلوگرم که غیر المپیکی هستند، دیدیم که کشور چین حتی یک شرکت کننده هم نداشت؛ در حالی که ما در این اوزان ۴ نماینده داشتیم. این ایرادی ندارد، مثلا فارس الباخ قطری برای آن که وزن کم نکند، یک وزن بالاتر می‌آید و در آن جا از رسول معتمدی ما شکست می‌خورد. همان طور که گفتم این ایرادی ندارد، اما ما باید بیشتر از این‌ها کار کنیم.


بیشتر بخوانید


عیار اصلی فدراسیون جدید در المپیک توکیو مشخص می‌شود

باقری تصریح کرد: ما چرا باید فقط یک رسول معتمدی داشته باشیم؟ ما در گذشته وزنه بردارانی مثل رضا بیرانوند و ایوب موسوی را داشتیم که می‌توانستیم در این چند سال رکورد‌های آن‌ها را به خوبی ارتقا دهیم. در بدو ورود اعضای فدراسیون جدید که منتهی شد به المپیک ریو، ما در آن بازی‌ها موفق شدیم توسط سهراب مرادی و کیانوش رستمی ۲ مدال طلا کسب کنیم که این افتخارات اصلا ارتباطی به فدراسیون جدید ندارد. به نظر من عیار اصلی فدراسیون فعلی در المپیک توکیو مشخص خواهد شد که مسئولان در این چند سال چه کار‌هایی برای تیم ملی انجام داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار