معاون فنی گمرک ایران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

میزان روغن خام موجود در بنادر و گمرکات اعلام شد

ارونقی گفت: میزان موجودی روغن خام وارداتی در بنادر و گمرکات کشور حدود ۴۳۰ هزار تن است.

مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میزان موجودی روغن خام در بنادر و گمرکات کشور گفت: میزان موجودی روغن خام وارداتی در بنادر و گمرکات کشور حدود ۴۳۰ هزار تن است که از این بین ۴۷ هزار تن در بندر امیر آباد، ۱۰ هزار و ۴۰۰ تن در بندر نوشهر، ۶ هزار و ۷۰۰ تن در بندر انزلی، ۱۶۹ هزار تن در بندر امان خمینی و ۱۹۸ هزار تن در بند شهید رجایی بندر عباس قرار دارد.

ارونقی بیان کرد: در حال حاضر ۲ شناور حامل ۷۶ هزار تن روغن در بندر شهید رجایی در حال تخلیه هستند، همچنین ۳ شناور حامل ۶۰ هزار تن روغن در بنادر امیر آباد امام خمینی و شهید رجایی در انتظار کسب اجازه پهلوگیری و تخلیه هستند. این کشتی‌ها پس از تکمیل اسناد و کسب اجازه پهلوگیری به سرعت شروع به تخلیه روغن خواهند کرد تا موجودی روغن خام موجود در بنادر در سریع ترین زمان به دست تولید کنندگان برسد.


بیشتر بخوانید: 


او گفت:سال گذشته تمهیدات خاصی برای ترخیص کالاهای اساسی اندیشیده شد و در مقطعی با هماهنگی بانک مرکزی، برای پنج قلم کالای اساسی شامل جو، ذرت، کنجاله سویا، دانه‌های روغنی و روغن خام، صاحبان کالا می‌توانستند بدون صدور کد رهگیری نسبت به ترخیص اقدام کنند که البته چندان از آن استقبال نشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار