انتشار iOS 14.5 با قابلیت جدید Face ID mask و شفافیت ردیابی برنامه‌ها

شرکت اپل سیستم عامل iOS 14.5 را با قابلیت جدید تشخیص چهره با ماسک و شفافیت ردیابی برنامه Apple's منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اپل شروع به کار برروی iOS و iPadOS ۱۴.۵ کرده است. آخرین به روزرسانی نرم افزار شامل ویژگی جدید شفافیت رهگیری برنامه است که به کاربر این اجازه را می‌دهد تصمیم بگیرد که آیا به برنامه‌ها اجازه فعالیت "در برنامه‌ها و وب سایت‌های شرکت‌های دیگر" برای اهداف تبلیغاتی ردیابی را می‌دهد یا خیر. اکنون هر زمان که برنامه‌ها قصد رهگیری کاربر برای نمایش محتوای تبلیغاتی را داشته باشند، کاربر با یک اعلان مواجه خواهد شد. فیسبوک به شدت از اپل در مورد شفافیت ردیابی برنامه انتقاد کرده و ادعا می‌کند که این "تجارت نادرست بین تبلیغات شخصی و حریم خصوصی" است. گزینه جدید می‌تواند تأثیر سویی بر تجارت تبلیغات فیسبوک داشته باشد.

شاید برای استفاده روزمره از آیفون مهمتر باشد، iOS ۱۴.۵ همچنین یک ترفند جدید بسیار مفید و به موقع را شامل می‌شود:

اگر صاحب Apple Watch هستید، می‌توانید iPhone خود را طوری تنظیم کنید که قفل خودکار را بدون نیاز به مطابقت Face ID یا رمز عبور باز کند. ساعت هوشمند اپل در دست شماست. این طراحی شده است تا در تلفن شما خیلی سریعتر وارد شود در حالی که ما در تمام طول روز مکرر ماسک صورت استفاده می‌کنیم. برای عملکرد این ویژگی نصب watchOS ۷.۴ لازم است. این به روزرسانی از امروز نیز در دسترس است.

 iOS 14.5 با قابلیت جدید Face ID mask

قابلیت‌های جدید iPadOS ۱۴.۵ 

سیستم عامل جدید iOS و iPadOS ۱۴.۵ شامل یک پک ایموجی جدید است. این به روزرسانی امکان تماشای تمرینات Apple Fitness Plus را در تلویزیون با AirPlay ۲ اضافه می‌کند. برنامه Apple's Podcasts از طراحی جدید و اشتراک‌های اختیاری برخوردار است. جدیدترین کنترلر‌های بازی ویدیویی برای PS۵ و Xbox Series X / S اکنون از طریق این به روزرسانی در iPhone و iPad پشتیبانی می‌شوند؛ و همه مدل‌های آیفون ۱۲ امکان اتصال ۵G در حالت دو سیم کارته بودن در بیشتر کشور‌ها فراهم می‌کنند. با شروع به روزرسانی ۱۴.۵، اپل دیگر به عنوان صدای زنانه برای دستیار سیری خود پیش فرض نمی‌کند. در عوض، از شما خواسته می‌شود هنگام تنظیمات دستگاه صدای دلخواه خود را انتخاب کنید.

iOS و iPadOS ۱۴.۵ اکنون در دسترس کاربران آیفون و آیپد است. می‌توانید قسمت "به روزرسانی نرم افزار" را در تنظیمات بررسی کنید تا بلافاصله روند به روزرسانی آغاز شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: شرکت اپل ، گوشی آیفون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار