ساماندهی پروژه‌های عمرانی در مناطق روستایی و محروم خوزستان

استاندار خوزستان گفت: ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور ساماندهی پروژه‌های عمرانی و بهسازی راه‌ها در مناطق روستایی و محروم استان اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان در نشست ویدئو کنفرانسی استانداران با معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اختصاص ۱۸ میلیارد ریال اعتبار برای مناطق روستایی و محروم استان گفت: امسال یک هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال اعتبارات روستایی و مناطق محروم خواهیم داشت که توزیع شهرستانی آن هم در حال انجام است.

او با بیان اینکه همچنین ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبارات راه روستایی و یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال نیز در بخش آب روستایی منظور شده که در مجموع حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال می‌شود، اظهار داشت: از بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و گروه‌های وابسته به سپاه و بسیج درخواست کردیم به مناطق محروم و روستایی کمک کنند تا ۳۰۰ پروژه خُرد استان در بخش‌های آب، راه، بهداشت و درمان، مدرسه سازی و سایر نیاز‌های روستایی اجرایی شوند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه با انجام این طرح ها، تحول خوبی در مناطق روستایی استان خواهیم داشت، ادامه داد: این اعتبار‌ها اختصاص یافته جدا از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و حق آلایندگی است، ضمن اینکه اقدامات دیگری برای آب شرب، روان آب‌ها و پیشگیری از سیل در دستور کار داریم، همچنین در رابطه با پروژه‌های اشتغالزایی برای روستاها، سعی می‌کنیم حداکثر استفاده را از این امکانات داشته باشیم.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در زمینه زیرساخت‌ها علاوه بر اعتبارات استانی، اعتبارات ملی خوبی برای بسیاری از جاده‌ها و پروژه‌ها اختصاص یافته است، تصریح کرد: از طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری حدود ۲۷۰ هزار هکتار آن اجرا شده است، البته این طرح نواقصی دارد که به دنبال مرتفع کردن آن هستیم.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با بیان اینکه وزیران نیرو و جهاد کشاورزی قول آغاز فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری را داده اند، اظهار داشت: همچنین با وزیر نفت رایزنی کرده و پیگیر هستیم اعتبارات خوبی برای مشکلات زیرساختی استان در نظر گرفته شود.

به گفته سلیمانی دشتکی، در صورت تخصیص این اعتبارات ظرف ۲، ۳ سال بخش بزرگی از مشکلات فاضلاب، آب شرب و روان آب‌ها حل خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.