درخشش دوندگان کشورمان در مسابقات بین المللی ترکیه

نمایندگان کشورمان در روز نخست مسابقات بین المللی دو و میدانی ترکیه مدال‌های رنگارنگ کسب کردند.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات  بین‌المللی دو و میدانی  ترکیه از صبح امروز در ۲ بخش بانوان و آقایان، به مدت ۲ روز  (۱۱و ۱۲ اردیبهشت ماه)، به میزبانی شهر مرسین و با حضور ۴۰۰ ورزشکار از ۹ کشور؛ ایران، قرقیزستان، تونس، الجزایر، ازبکستان، لبنان، اوکراین، قزاقستان و کشور میزبان در حال برگزاری است.

در نخستین روز از رقابت‌های بین‌المللی دو و میدانی ترکیه، محمد رضا طیبی قهرمان ارزنده کشورمان موفق شد با حد نصاب ۱۹.۹۵ متر قهرمان ماده پرتاب وزنه شود و مدال طلا را از آن خود کند. همچنین شاهین مهر دلان دیگر قهرمان پرتاب وزنه کشورمان نیز موفق شد با ثبت رکورد ۱۹.۸۱ متر به نایب قهرمانی دست یابد.

همچنین بعد از ورزشکاران کشورمان، مورات گوندوز از ترکیه با ثبت حد نصاب ۱۸.۲۲ متر رتبه سوم را به دست آورد و صاحب گردن آویز برنز شد.  

علاوه بر این، سجاد هاشمی آهنگری در دوی ۴۰۰ متر به مقام قهرمانی رسید. هاشمی با ثبت حد نصاب ۴۵.۶۷ ثانیه بر سکوی نخست ایستاد.

در این ماده نمایندگان کشور تونس به ترتیب با ثبت زمان‌های ۴۶.۶۷ و ۴۷.۰۱ ثانیه به عناوین دوم و سوم دست یافتند.

در ادامه مسابقات بین المللی ترکیه، رضا مقدم پرتابگر ماده پرتاب چکش کشورمان به مقام قهرمانی دست یافت. مقدم با ثبت حد نصاب ۶۷.۸۱ متر بهترین پرتاب را به نام خود ثبت کرد و بر سکوی نخست ایستاد.  

امید امیریان دونده دو‌های نیمه استقامت کشورمان در ماده ۱۵۰۰ متر با ثبت حد نصاب ۳:۴۹.۶۹ بعد از ورزشکاران الجزایر و ترکیه در جایگاه سوم ایستاد و  مدال برنز این دوره از مسابقات را به دست آورد.  

همچنین کیوان قنبرزاده رکورد دار ماده پرش ارتفاع کشورمان موفق شد با عبور از فراز مانع ۲.۲۲ متر بهترین پرش این مسابقات را در این ماده به ثبت برساند و عنوان قهرمانی را به دست آورد.  

مسابقات بین المللی دو و میدانی ترکیه فردا هم برگزار می‌شود و نمایندگان کشورمان در ماده‌های مختلف به رقابت با حریفان خود می‌پردازند.  


بیشتر بخوانید


 انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار