در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برگزاری مراسم مذهبی دارویی برای مشکلات روحی جامعه است

حجت‌الاسلام میرمحمدیان گفت: نفس برگزاری مراسم‌های دینی و مذهبی مانند یک دارو برای حل مسائل متعدد روحی و روانی جامعه است.

حجت‌الاسلام سیدناصر میرمحمدیان در گفت و گو با حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مراسم شب های قدر اظهار کرد: با وجود شرایط کرونایی، امسال به لطف خدا طبق روال چند ماه گذشته، مساجد برقرار بودند؛ ولی به جای پرداختن صرف به مسائل عبادی، به مسائل دیگری نظیر مسائل اجتماعی، اقتصادی، خیریه، حوزه‌های بهداشتی و ... نیز پرداخته شد.

وی ادامه داد: از سال گذشته که کرونا آغاز شد، مساجد امتحان خود را پس داده و کار‌های بزرگی را به انجام رساندند. امسال هم در ماه مبارک رمضان، به همین نحو بوده است. باید سعی شود مومنین در فضا‌هایی حضور داشته باشند که هوا آن جا جریان داشته باشد و فاصله اجتماعی و توصیه‌های بهداشتی رعایت شود.

وی با اشاره به نیاز جامعه به برگزاری مراسم مذهبی گفت: نفس چنین مراسم‌هایی به مانند یک دارو برای حل مسائل متعدد روحی و روانی جامعه است. می‌توان از این ظرفیت بی بدیل استفاده کرد و با توسل و تضرع به درگاه خداوند و اهل بیت دعا کرد که این بلیه‌ آسمانی از مردم ایران و همه مردم جهان دور شود.

او در پایان بیان کرد: تشکر می کنم از تمام مسجدی‌ها و هیئتی‌ها که در این یک سال و اندی نشان دادند بیشترین فضا‌هایی که در آن اصول بهداشتی کامل تر از همه جا رعایت می‌شود، مساجد و هیئات است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار