افزایش مراکز واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال در همدان

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۸۰ سال در ۱۸ مرکز خدمات جامع سلامت شهری همدان انجام می‌شود.

دکتر محمد خیراندیش در گفت‌و‌گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،اظهار داشت: عملیات واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال در ۱۸ مرکز خدمات جامع سلامت شهری در هشت نقطه از همدان آغاز شده است.

او با بیان اینکه در روز‌های اخیر فقط در مرکز امام سجاد و شهرک الوند واکسیناسیون انجام می‌شد تصریح کرد: به منظور جلوگیری از شلوغی مراکز و معطلی افراد، تعداد مراکز را به ۱۸ مورد افزایش دادیم و مردم از بابت ازدحام و یا شلوغی در این مراکز نگران نباشند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه بر اساس پرونده الکترونیکی افراد، مراقبان سلامت با آن‌ها تماس می‌گیرند و زمان تزریق واکسن را اعلام می‌کنند گفت: به منظور سهولت دسترسی، واکسیناسیون در نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی افراد انجام می‌شود.

خیراندیش افزود: افرادی که هم تاکنون در سامانه سیب ثبت نام نکرده‌اند می‌توانند به نزدیک مرکز جامع سلامت محل سکوت خود مراجعه کرده و پرونده سلامت تشکیل دهند و واکسیناسیون کرونا برای سالمندانی که پرونده سلامت ندارند به عنوان مهمان انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه ۹ هزا و ۳۰۰ سالمند بالای ۸۰ سال در شهرستان همدان وجود دارد گفت: پیش‌بینی می‌کنیم ظرف یک تا دو هفته عملیات واکسیناسیون افراد بالای سال به پایان برسد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با تاکید بر اینکه مردم از مراجعه خودسرانه برای تزریق واکسن خودداری کنند اظهار داشت: هرگونه تجمع و ایجاد صف در مراکز خطر انتقال بیماری را به دنبال دارد.

خیراندیش با بیان اینکه پس از پایان واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در جامعه شهری نوبت به سالمندان روستایی می‌رسد افزود: با توجه به جمعیت کم روستا‌ها بدون شک عملیات واکسیناسیون در جامعه روستایی با سرعت انجام می ‎شود.

او تصریح کرد: پس از انجام واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای ۸۰ سال نوبت به گروه سنی ۷۰ تا ۷۹ سال می‌رسد و  واکسیناسیون این گروه نیز با فراخوان و تماس مراقبان سلامت مراکز بهداشتی انجام می‌شود.

انتهای پیام/غ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.