جلوگیری از برگشت پیک کرونا با اجتناب از حضور در تجمع‌ها

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: راه جلوگیری از برگشت پیک کرونا، اجتناب از حضور در تجمع‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تنها راه جلوگیری از برگشت پیک کرونا، اجتناب از حضور در تجمع‌ها ماندن در خانه، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری است و در صورت توجه نکردن به اصول، خطر اوج گرفتن مجدد بیماری وجود دارد.

او بیان داشت: عزدارای‌هایی که در گوشه و کنار استان برگزار می‌شود و در دورهمی‌های خانوادگی یا تردد بین شهری، همچنان انتقال بیماری وجود دارد و در صورت توجه نکردن به شیوه نامه‌های بهداشتی، خطر اوج گرفتن مجدد بیماری وجود دارد.

علوی با بیان اینکه ۵۷ درصد موارد انتقال بیماری، در دورهمی‌های خانوادگی و درون خانواده، ۱۲ درصد در تردد‌های بین شهری در تاکسی و اتوبوس و ۱۰ درصد در اماکن تجاری و مراکز خرید و فروش رخ می‌دهد، تصریح کرد: واکسیناسیون افراد پر خطر طبق فازبندی، انجام شده و به تدریج پوشش واکسیناسیون در حال افزایش است. تاکنون ۴۰ درصد افراد بالای ۸۰ سال در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.