خرید ۴ مجموعه اسناد جدید در کتابخانه مجلس

کتابخانه مجلس شورای اسلامی ۴ مجموعه اسناد جدید مربوط به دوره‌های قاجار و پهلوی را خریداری کرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد رسمی مجلس، ۴ مجموعه سند مربوط به دوره‌های قاجار و پهلوی شامل مصالحه‌نامه‌ها، نامه‌ها، قبوض و حواله‌های تجاری خریداری شد.

علی ططری، رئیس شورای ارزیابی اسناد کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری پنجاه و نهمین جلسه شورای ارزیابی اسناد، گفت: یکی از ۴ مجموعه اسناد خریداری شده ازسوی کتابخانه مجلس حاوی تعداد قابل توجهی از صورتحساب‌ها و گزارش‌های مالی خاندان مستوفی الممالک است و علاوه بر آن تعدادی اسناد سیاسی و تصاویر نیز در این مجموعه وجود دارد.

وی از وجود مجموعه‌ای از نظام‌نامه‌های انتخابات مجلس دهه ۳۰ و دوره اول مشروطه در اسناد خریداری شده خبر داد و افزود: در مجموعه‌های خریداری شده نقشه‌های کاخ فرح‌آباد و اسناد مصادره املاک قوام السلطنه وجود دارد.

مدیر مرکز اسناد کتابخانه مجلس با اشاره به اینکه این اسناد هم اکنون در مراحل فراهم‌آوری و آماده‌سازی هستند، تصریح کرد: فهرست این اسناد تا هفته آینده به مخزن اسناد کتابخانه مجلس افزوده خواهد شد و به زودی در فهرست اسناد سایت کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

ططری افزود: کتابخانه مجلس شورای اسلامی در دو سال گذشته ۱۱۶ مجموعه اسناد را برای مرکز اسناد خود خریداری کرده است و تلاش و اهتمام این کتابخانه برای جمع‌آوری و خرید اسناد جدید همچنان ادامه خواهد داشت./س2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار