استاندار تهران مطرح کرد:

تعویق سررسید چک‌های یکم تا ۲۰ اردیبهشت ماه اصناف/تشکیل کمیته واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۶۰ سال

محسنی بندپی درباره جزئیات مصوبات ستاد کرونا استان تهران و اقداماتی که قرار است انجام شود، توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،انوشیروان محسنی بند پی استاندار تهران در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان تهران اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی در پیک چهارم انجام شده افزایش تخت‌های بیمارستان‌های را داشتیم و هیچ بیماری پشت در‌های بیمارستان‌ها نماند. اقدام مثبت و ارزشمند دیگر، فعالیت مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته بود که بار بیماری را کم کرد.

وی ادامه داد:راه اندازی خط ۶۰۷۰ ابتکاری در استان بود که بیماران سردرگم نشوند.در تهران ۱۴ میلیونی فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل ها بالای ۷۰ درصد است و جزو ۴ استان در رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستیم. از شهرداری تشکر می‌کنیم که طرح ترافیک را لغو کرد تا فاصله گذاری بیشتر شود و از پلیس، اصناف وغیره تشکر ویژه می‌کنیم که بسیار به ما در ایجاد فاصله گذاری کمک کردند.

استاندار تهران گفت: در سال ۱۴۰۰ به دلیل تجربه‌های بیشتر، میزان فوتی‌ها به نسبت مبتلایان کاهش داشته است. استخدام و ورود نیرو‌های جدید کار دشواری است، ولی پیشنهاد قاطع ما این است که قرارداد تمام نیرو‌ها تمدید شود. پیشنهاد ما برای تاخیر در پرداخت چک‌ها تا آخر بهار بوده، ولی مقرر شده تا چک‌های اول تا ۲۰ اردیبهشت ماه به تعویق بیفتند.

استاندار تهران بیان کرد: واکسیناسیون تهران مقدمات و تمهیداتی را می‌طلبد که باید ما از همین الان به فکر مکان‌ها و تشکیل تیم آن باشیم. مصوبه ما این بود که ذیل کمیته امنیتی و اجتماعی، کمیته واکسیناسیون استان تهران با همه ارگان‌هایی مثل شهرداری، ناجا، بسیج، تربیت بدنی، هلال احمر شکل بگیرد تا بتوانیم مکان‌هایی را در اختیار قرار بگیریم تا در موعد مقرر این کار انجام شود.

وی ادامه داد:ما در تهران ۱ ونیم میلیون افراد بالای ۶۰ سال داریم تزریق دو دوز برای همین افراد هم باید تمهیدات ویژه انجام شود. همه فرمانداران هم باید این کمیته را در شهرستان‌ها تشکیل دهند. با توجه به اینکه نیرو‌های جدید به بدنه دانشگاه‌های علوم پزشکی اضافه نشده اند پیشنهاد روشن و شفاف ما تمدید بازنشستگی برای کادر بهداشت و درمان برای همه استان‌ها به ویژه تهران است.

محسنی بندپی تصریح کرد:پیشنهاد کردیم که خود اصناف با رعایت شیوه نامه ها با کاهش ساعت کاری و کمیته‌ای که خودشان تشکیل می‌دهند فعالیت‌شان را از سر گیرند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار