بسته اخبار حوادث ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰؛

رفع تصرف اراضی ملی در سیستان و بلوچستان/دستگیری اعضای باند سارقان مسلح و عاملان قتل جوان سراوانی

مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

قاچاق ۳۲ هزار لیتربنزین در"سیب و سوران"

 با تلاش مأموران انتظامی شهرستان سیب و سوران یک دستگاه کشنده سوختکش، حامل ۳۲ هزار لیتر بنزین قاچاق قبل از رسیدن به مقصد توقیف شد.

سردار"احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان سیب و سوران در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت و سرمایه‌های ملی، حین کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های روستایی آن شهرستان به یک دستگاه کشنده سوختکش مشکوک و آن را متوقف کردند.

او  افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو، ۳۲ هزار لیتر بنزین قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این رابطه ضمن توقیف کامیون حامل سوخت، ۲ فرد متخلف نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار طاهری با اشاره به عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و سرمایه‌های ملی از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

دستگیری اعضای باند سارقان مسلح و عاملان قتل جوان سراوانی

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان سراوان ۷ نفر اعضای یک باند سرقت مسلحانه که با شلیک کلت کمری جوانی ۲۹ ساله را در آن شهرستان به قتل رسانده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

سردار" احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در تاریخ ۲۲ تیر ماه سال ۹۹ در پی قتل مسلحانه جوانی ۲۹ ساله در یکی از محلات شهرستان سراوان، دستگیری قاتل در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: تیم رسیدگی کننده به پروند با حضور در صحنه قتل و انجام تحقیقات تخصصی دریافتند که چند سارق مسلح ناشناس با تهدید کلت کمری قصد سرقت گوشی تلفن همراه و وجوه نقد این جوان را داشته که پس از مقاومت مقتول با شلیک چند گلوله او را به قتل رسانده و از محل متواری می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی که در صدد شناسایی و دستگیری متهمان بودند با شگرد‌های خاص پلیسی ۲ نفر از اعضای این باند سرقت راشناسایی و پس از هماهنگی قضائی آن‌ها را پس از ۹ ماه فرار دستگیر کردند.

سردار طاهری بیان داشت: با دستگیری این ۲ متهم ۵ نفر همدست دیگر آن‌ها نیز شناسایی و در چند عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند.

او  خاطر نشان کرد متهمان در تحقیقات تکمیلی پلیس به جنایت ارتکابی اعتراف و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.


رفع تصرف اراضی ملی به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف و رفع تصرف اراضی ملی بالغ بر ۴ هکتار به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال در عملیات پلیس استان خبر داد.

سردار"احمد طاهری اظهار داشت: رسالت پلیس استان سیستان و بلوچستان پیش بینی، پیشگیری و کنترل جرایم بوده و نام گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام سال" تولید، پشتیانی ها، مانع زدایی ها" انگیزه این استان را برای حمایت از تولید که پایه‌های اقتصاد کشور است را از طریق مبارزه با تمام ابعاد مضاعف کرده است و ان شاء الله با اقدام قاطع و موثر خود شاهد تأثیر مثبت آن بر زندگی مردم خواهیم بود.

او با اشاره به مبارزه جدی پلیس استان و سایر دستگاه‌های مرتبط با متخلفان اقتصادی، زمین خواران و افرادی که به هر نحوی قصد تصرف اراضی ملی را دارند، افزود: این اقدام و برخورد با متخلفان به طور جد در دستور کار پلیس استان قرار دارد و اجازه نخواهیم داد عده‌ای سودجو و فرصت طلب اراضی ملی را به تصرف خود در آورده و به اراضی کشاورزی که سبد غذایی مردم است لطمه وارد کنند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف تصرف اراضی ملی منابع طبیعی استان از اوایل سال جاری تاکنون خبر داد و بیان داشت: در این رابطه با هماهنگی و همکاری اداره منابع طبیعی استان در استان بالغ بر ۴ هکتار از اراضی ملی از افراد متصرف خلع ید شد.

او  اظهار داشت: ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ملی توسط کارشناسان ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است که افراد متخلف شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شده است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در پایان با قدردانی از همکاری دستگاه قضائی و دیگر سازمان‌های مرتبط وهمچنین مردم فهیم که در شناسایی و رفع تصرف اراضی ملی، برخورد با متخلفان اقتصای و مبارزه با قاچاق کالا و ارز همکاری مطلوبی را با پلیس استان داشته اند، خاطر نشان کرد: پلیس سیستان و بلوچستان در سراسر استان در حال رصد و پیگیری اخبار و اطلاعات شهروندان عزیز در این خصوص می‌باشد، از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای با ۲۱ فقره سرقت در سراوان

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای سیم برق و اماکن خصوصی با ۲۱ فقره سرقت در آن شهرستان خبرداد.

سرهنگ" داریوش سرگلزایی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت در معابر و اماکن خصوصی و همچنین وقوع چندین فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان سراوان موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی، با حضور در صحنه‌های سرقت به جمع آوری سرنخ‌های موجود پرداخته و با انجام یک سری کار‌های اطلاعاتی موفق شدند ۲ سارق سابقه دار را در این ارتباط شناسایی و پس از هماهنگی قضائی آن‌ها را ۲ عملیات ضربتی دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان تصریح کرد: این سارقان پس از هر سرقت، وسایل مسروقه را به مخفیگاهی واقع در یکی از محلات حاشیه‌ای شهر سراوان می‌بردند، که در ادامه و در بازرسی از این محل بیش از ۷۰۰ میلیون ریال انواع اموال مسروقه شامل قطعات مسی ترانس‌های برق، سیم برق و .. کشف شد.

سرهنگ سرگلزائی بیان داشت: این ۲ سارق که پس از انتقال به پلیس آگاهی و در مواجهه به ادله پلیس چاره‌ای جز اعتراف به بزه ارتکابی نداشتند، در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۲۱ فقره سرقت اماکن خصوصی و سیم برق در سطح شهرستان سراوان اعتراف کردند.

ا.  با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست در صورت برخورد با موارد مشکوک سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کشف دپوی شیرخشک صنعتی قاچاق در دشتیاری

فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری از کشف یک تن و ۶۷۶ کیلو شیرخشک قاچاق در بازرسی از یک انباری خبر داد.

سرهنگ" غلامرضا صیاد اربابی اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی در پی کسب خبری مبنی بر احتکار اقلام مورد نیاز در یک انباری واقع در روستای "دمپگ" پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او  افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی به محل مذکور اعزام و در بازرسی از انبار مذکور، مقدار یک تن و ۶۷۶ کیلو شیرخشک صنعتی قاچاق و فاقد مدارک لازم را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری با بیان اینکه ارزش محموله مکشوفه برابر اعلام نظر کارشناسان یک میلیارد و ۲۵۷ میلیون ریال برآورد شده است خاطر نشان کرد: در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری سارقان سیم برق، با ۷ فقره سرقت در نیکشهر

با تلاش و پیگیری شبانه روزی ماموران انتظامی شهرستان نیکشهر سارقان سیم و کابل برق با ۷ فقره سرقت دستگیر شدند.

سرهنگ "محمود رضا صادقی" فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر اظهار داشت: در تاریخ دوازدهم اردیبهشت ماه سال جاری در پی وقوع یک فقره سرقت سیم و کابل برق فشار قوی در یکی از روستا‌های حومه شهرستان نیکشهر، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: با تحقیقات میدانی و انجام یکسری کار اطلاعاتی و بررسی از صحنه‌های سرقت ماموران موفق به شناسایی ۲ نفرمتهم در این زمینه شدند.

سرهنگ صادقی اظهار داشت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های شبانه روزی پلیس محل اختفای این سارقان سابقه دار در یکی از روستا‌های اطراف نیکشهر شناسایی و متهمان پس از هماهنگی قضایی در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان علاوه بر کشف قیچی مخصوص برش سیم برق، مقدار ۵۰۰ متر سیم و کابل مسی فشار قوی مسروقه کشف شد.

این مقام انتظامی گفت:متهمان پس از انتقال به کلانتری در بازجویی‌های صورت گرفته توسط ماموران به ۷ فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان اعتراف کردند.

او  خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

کشف ۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از ۲ کشنده تانکردار

با تلاش تکاوران قرارگاه عملیاتی انتظامی "عمار" استان سیستان و بلوچستان ۲۷ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از ۲ کشنده تانکردار کشف شد.

سرهنگ "حمید نوری" فرمانده قرارگاه عمار انتظامی استان سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: رزمندگان یگان تکاوری ۱۰۵ "عمار" در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی در حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور نصرت آباد"ایست و بازرسی شهید صدوقی" به یک دستگاه کامیون تانکردار مشکوک شدند.

وی افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن ۱۴ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت گاز قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده قرارگاه عمار با اشاره به شناسایی یک فرد متخلف و معرفی آن‌ها به مراجع قضائی، تصریح کرد: در عملیاتی دیگر تکاوران ۱۰۴ قرارگاه عمار استان در محور "راسک –سرباز" یک دستگاه کشنده تانکردار را متوقف و در بازرسی از آن ۱۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق را کشف و با شناسایی فرد متخلف وی را به مراجع قضائی معرفی کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف مجموع ۲۷ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق طی ۲ عملیات انجام شده بر عزم جدی رزمندگان یگان تکاوری در مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی تاکید کرد.

دستگیری ۴ سارق با ۲۰ فقره انواع سرقت در خاش

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از دستگیری ۴ سارق حرفه‌ای و اعتراف آن‌ها به ۲۰ فقره انواع سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم کوچکزایی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل خودرو و اماکن دولتی در سطح شهرستان خاش، مراتب شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت‌ها به صورت ویژه در دستور کار پلیس شهرستان خاش قرار گرفت.

او  افزود: تلاش پلیس برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه ماموران کلانتری ۱۱ با انجام تحقیقات میدانی ومراقبت سارقان سابقه دار و گشت زنی‌های هدفمند در محل‌های وقوع سرقت، اعضای باند ۴ نفره سرقت را شناسایی و پس از هاهمنگی قضائی در چند عملیات ضربتی و غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه‌های سارقان یک دستگاه خودروی سواری مسروقه و مقادیری اموال مسروقه دیگر به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ کوچکزائی ادامه داد: متهمان در تحقیقات تخصصی به عمل آمده به ۲۰ فقره سرقت از جمله سرقت منزل، سرقت خودرو، سرقت لوازم منزل، سرقت کابل، و سرقت از اماکن دولتی اعتراف کردند.

وی به شهروندان توصیه کرد هشدار‌ها و توصیه‌های پلیس را جدی گرفته و منازل خود را به سیستم‌های ضد سرقت و دوربین‌های مدار بسته مجهز کنند و از نگهداری وجه نقد و اشیاء قیمتی در منزل خود داری کنند.

دستگیری سارق سیم برق با ۷ فقره سرقت در سیب و سوران

فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران از دستگیری سارق حرفه‌ای سیم برق با ۷ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "حسین نوری فرید  اظهار داشت:در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق در شهرستان سیب و سوران موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او  افزود: تیم رسیدگی کننده به پرونده با تلاش شبانه روزی و تحقیقات تخصصی خود موفق به شناسایی یک سارق حرفه‌ای و سابقه دار شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران تصریح کرد: متهم پس از هماهنگی قضایی در یک عملیات ضربتی داخل مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از محل مقدار ۱۵۰ متر سیم مسی مسروقه کشف شد.

سرهنگ نوری فرید گفت:سارق ۳۵ ساله پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات تخصصی پلیس به ۷ فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان اعتراف و سپس با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانون تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارق مصالح ساختمانی با ۱۰ فقره سرقت در "چابهار"

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه‌ای خبر داد، که اقدام به سرقت مصالح ساختمان‌های در حال ساخت این شهرستان می‌کرد.

سرهنگ "علی قریب زاده  اظهار داشت: ماموران گشت انتظامی پاسگاه کچو شهرستان چابهار در ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی هدفمند در خیابان دوشنبه بازار این شهرستان، به فردی که در حال جابه جایی درب فلزی با از یکی از ساختمان‌های نیمه کاره بود مشکوک شدند.

او افزود: متهم ۲۹ ساله با مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به ۱۰ فقره سرقت مصالح ساختمانی دیگر در سطح شهرستان چابهار اعتراف کرد.

سرهنگ "قریب زاده" با اشاره به تشکیل پرونده قضایی و معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست در صورت مشاهده افراد مشکوک سریعا با پلیس تماس بگیرند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.