باقر جوان در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مالکان اتوبوس رانندگان را مجبور به تخلف می‎کنند/ مسافران از ازدحام در پایانه های مسافری خودداری کنند

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری گفت: بسیاری از مالکان اتوبوس رانندگان را مجبور می‌کنند که خارج از چارچوب و شیوه نامه‌های تعیین شده مسافران را سوار کنند.

داریوش باقر جوان مدیرکل  دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که سفر‌های حمل و نقل عمومی در بخش مسافری را به حداقل برسانیم، گفت: از مردم تقاضا می‌کنیم در ایام تعطیلات عید سعید فطر از انجام سفر‌های غیر ضروری از طریق حمل و نقل عمومی  پرهیز و از ازدحام در پایانه‌ها خودداری کنند.

او با بیان اینکه همواره به مردم توصیه می‌کنیم که به سفر نروند و این بار هم اعلام کرده‌ایم که جوابگوی نیاز مردم برای سفر‌های برون شهری نیستیم و  در قالب همان تعداد ظرفیتی که ایجاد کرده‌ایم می‌توانیم مسافر جا به جا کنیم، توضیح داد: برای این ایام هم با توجه به تشدید ویروس کرونا برنامه ریزی کرده و سخت گیری برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را افزایش داده‌ایم و با تمامی متخلفان در این حوزه برخورد خواهد شد.

 مدیرکل  دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: حدود ۱۴ هزار ناوگان مسافری در بخش حمل و نقل جاده‌ای وجود دارند که با توجه به تشدید قوانین و همچنین رعایت خود مردم در هر اتوبوس حدود ۷ یا ۸ مسافر حضور دارند؛ این در حالی است که اتوبوس‌ها می‌توانند از ظرفیت ۵۰ درصدی خود استفاده کنند.

باقر جوان توضیح داد: در این ایام علاوه بر تهیه شیوه نامه‌ها سعی کرده‌ایم نظارت‌ها را تشدید کنیم و با ابلاغ آن به دستگاه‌های مختلف امیدواریم بتوانیم از این پیک کرونا هم عبور کنیم، از سوی دیگر اگر مردم و یا مسافران در داخل اتوبوس مشکل و یا تخلفی مشاهده کردند، می‌توانند با سامانه پیامکی ۱۴۱ و همچنین تلفن گویا ۱۴۱  تماس بگیرند.

او یادآور شد: وظیفه اصلی نظارت و کنترل اتوبوس‌های برون شهری خارج از پایانه‌ها بر عهده پلیس راهور است که تاکنون همکاری بسیار مناسبی داشته‌اند و امیدواریم در این بخش رانندگان و شرکت‌های حمل و نقلی شیوه نامه‌ها را رعایت کنند.

باقر جوان با اشاره به اینکه بسیاری از رانندگان خود تمایلی ندارند که خارج از پایانه و چارچوب‌های تعیین شده مسافر سوار کنند، افزود: اما متاسفانه بسیاری از مالکان این ناوگان، رانندگان را مجبور می‌کنند که مسافر بیش از ظرفیت تعیین شده سوار کنند که اعلام می‌کنم با تمامی مالکان متخلف در این بخش برخورد خواهد شد.

 مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری با بیان اینکه از اول اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و ارائه دستورالعمل‌های بهداشتی به دستگاه‌های مختلف حمل و نقلی تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ پرونده برای متخلفان در این حوزه تشکیل شده است، گفت: هر تخلفی که در این بخش مشاهده شود با جدیت با آن برخورد خواهد شد و هیچ کوتاهی در این حوزه قابل بخشش نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اسمش این هست که اتوبوس نصف ظرفیت مسافر بزند ولی در عمل با مسافر بین راهی کاملا پر میشود
آخرین اخبار