گاف عجیب و خنده‌دار سامانه گنبد آهنین / وقتی راکت‌های مقاومت با خیال آسوده از کنار پدافند اسرائیل عبور می‌کنند+ فیلم

شب گذشته یکی از جالبترین و به نوعی طنزترین موارد از ناکامی سامانه پدافندی گنبد آهنین در برابر راکت‌های شلیک شده از نوار غزه توسط فیلمبرداران محلی ضبط شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،در حالی که در روز‌های اخیر موج بی سابقه‌ای از حملات راکتی رزمندگان مقاومت در نوار غزه علیه سرزمین‌های اشغالی را شاهد بوده‌ایم، ناتوانی و عجز شدید پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در مقابله با این حملات هر روز نمود تازه‌ای پیدا می‌کند.

شب گذشته یکی از جالبترین و به نوعی طنزترین موارد از ناکامی سامانه پدافندی گنبد آهنین در برابر راکت‌های شلیک شده از نوار غزه توسط فیلمبرداران محلی ضبط شد.

آنچه که در فیلم بالا مشاهده می‌کنید لحظه شلیک چندین راکت توپخانه‌ای از نوار غزه و جهت جنوب به شمال (به سمت چپ تصویر) است و در سوی مقابل آتشبار پدافندی گنبد آهنین به شکل عجیبی تلاش می‌کند تا از جهت شرق به غرب (بالا به پایین تصویر) اقدام به رهگیری راکت‌های شلیک شده کند.

همانگونه که در فیلم به شکل واضح دیده می‌شود مطابق انتظار راکت‌های شلیک شده از نوار غزه به سرعت اقدام به خروج از منطقه رهگیری کرده و حدود ۷ موشک شلیک شده از سامانه گنبد آهنین که بی هدف در آسمان سرگردان بودند مجبور به خودانهدامی می‌شوند.

اما دلیل اصلی این گاف بزرگ سامانه گنبد آهنین چیست؟

صهیونیست‌ها در شهرک‌هایی که نظیر "سدیروت" به نوار غزه بسیار نزدیک هستند اقدام به استقرار پرتابگر‌های گنبد آهنین در نزدیک‌ترین نقطه ممکن به نوار غزه می‌کنند تا به محض شلیک راکت‌ها از این منطقه، پدافند مورد نظر اقدام به رهگیری پرتابه‌ها کند، زیرا شلیک راکت از نوار غزه و اصابت احتمالی به شهرک سدیروت تنها چند ثانیه زمان می‌برد.

اما این موضوع باعث خطای عجیب و خنده‌دار این سامانه نیز شد؛ زیرا تاکتیک فوق زمانی موثر است که جهت شلیک راکت‌ها به سوی مناطق شرقی نظیر سدیروت باشد، اما در فیلم مورد نظر راکت‌های شلیک شده توسط مقاومت به جهت شمال و احتمالا شهر‌هایی نظیر عسقلان یا تل آویو شلیک شده بود و مشخصا سامانه‌ای که در زاویه ۹۰ درجه نسبت به جهت شلیک قرار دارد، توان هدفگیری این پرتابه‌ها را نخواهد داشت، اما سیستم محاسباتی گنبد آهنین دچار خطای فاحش شده و اقدام به هدر دادن حداقل ۷ موشک گران قیمت تامیر می‌کند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
الله اکبر. لاصهیونی ولایهودی ،الاسلام فاتح فی کل الجهات
آخرین اخبار