مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان خبر داد؛

توزیع بیش از هشت هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان لرستانی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: سه هزار و ۱۰۰ بسته معیشتی با اعتبار ۳۱۰ میلیون تومان در بین نیازمندان توزیع شد.

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  صارم رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: سه هزار و ۱۰۰ بسته معیشتی با اعتبار ۳۱۰ میلیون تومان بین نیازمندان و پنج هزار بسته نیز با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان بین افراد متضرر از شیوع ویروس کرونا در لرستان توزیع شد.

رضایی در نشست مجازی با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: اکنون ۴۵ هزار نفر از جوانان این استان عضو جمعیت هلال احمر هستند و در راستای تقویت امور جوانان برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار دارد و تفاهم نامه‌ای با هیئت کوهنوردی و غریق نجات استان برای امداد رسانی در حوادث مختلف منعقد شده است.

او گفت: پارسال ۲۲ نفر و از ابتدای امسال نیز تاکنون ۹ نفر در آب‌های لرستان غرق شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا غربالگری، تب سنجی، ضدعفونی کردن معابر و توزیع ماسک برای کاهش ابتلای مردم به این ویروس در سطح استان انجام شد.

رضایی ادامه داد: همچنین در راستای طرح شهید سلیمانی که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بسیج از آذر ماه سال گذشته آغاز شد، در حوزه‌های مراقبتی و نظارتی جوانان حضور داشتند و اقدامات لازم صورت گرفت و ۴۰۰ هزار نفر از خدمات هلال بهره‌مند شدند.

او اظهار کرد: سال گذشته ۲۳۱ مدرسه در قالب طرح دادرس مهارت‌های هفتگانه را به دانش آموزان آموزش دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان بیان کرد: تمامی مجوز‌های ایجاد داروخانه هلال احمر لرستان صادر شده و در انتظار دریافت شناسنامه ملی از سوی وزارت بهداشت هستیم که به زودی با حضور مقام‌های استانی به بهره‌برداری می‌رسد، هلال احمر پنج کارخانه داروسازی در سطح کشور دارد و ظرفیت مناسبی برای توزیع دارو برخوردار است.

رضایی گفت: مرکز جامع توانبخشی لرستان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به زودی به بهره برداری خواهد رسید و بدون هیچ گونه تبعیض خدمت رسانی خواهد کرد.

او افزود: بیماران خاص ماهیانه از طریق مختلف به جمعیت هلال احمر معرفی می‌شود که تاکنون ۳۸۰ نفر بیمار صعب العلاج با اعتبار ۱۸۰ میلیون تومان اقدامات درمانی انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان  اظهار کرد: سال گذشته در راستای کسب مهارت‌های لازم و ارتقای سطح تاب آوری سه هزارو ۸۹۴ نفر در لرستان تحت آموزش قرار گرفتند.

رضایی بیان کرد: ۱۹ پایگاه امداد جاده‌ای و ۶ پایگاه موقت در استان فعال می‌باشد و ۱۹۲ خانه هلال تاکنون در لرستان افتتاح شد.

او افزود: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای بازسازی و تعمیرات ابنیه هلال احمر در نظر گرفته شد که بیش از ۹۵ درصد آن جذب شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان ادامه داد: ۱۲ انبار استاندارد امدادی در لرستان وجود دارد و حوادث مختلف آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان می‌باشد.

رضایی افزود: ۶۱۱ مورد حادثه سال گذشته در لرستان رخ داد که بیشترین حوادث جاده‌ای و غرق شدگی بود.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.