مرکز تخصصی خوانش متون کهن در قم افتتاح شد

سومین مرکز تخصصی خوانش متون کهن پس از شهرهای زاهدان و شهرکرد در قم افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، نخستین مرکز تخصصی خوانش متون کهن با اولویت شاهنامه خوانی در مرکز کانون کودکان و نوجوانان منطقه پردیسان قم افتتاح شد.

حامد حجتی،مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم هدف از راه اندازی این مرکز را آشنایی کودکان و نوجوانان با متون شاخص ادبی، کسب مهارت خواندن متون کهن، افزایش دایره واژگانی، ارتقای بیان شفاهی کودکان و توجه به سبک زندگی ایرانی – اسلامی با استفاده از متون کهن عنوان کرد.

او با اشاره به راه اندازی دو مرکز دیگر در استان‌های سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری افزود: این سومین مرکز کشور است که در مرکز کانون پرورش کودکان و نوجوانان منطقه پردیسان راه اندازی شده است.

حجتی از برنامه ریزی برای راه اندازی خوانش دیگر متون کهن ادبی کشورمان در دیگر مراکز استان ها خبر داد و گفت: در استان قم ۱۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعال است که به دنبال گشایش چنین مراکزی در تمام استان هستیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم تعداد اساتید حاضر در این مرکز را ۵ استان اعلام کرد و افزود: این مرکز می‌تواند به تمام کودکان و نوجوانان سنین ۸ تا ۱۸ سال آموزش خوانش متون کهن، و درست خوانی این متون را آموزش دهد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار