سفیر فلسطین: اتحادیه اروپا رویکرد واقعگرایانه به درگیری‌ها در غزه داشته باشد

سفیر فلسطین در اتحادیه اروپا از این اتحادیه خواست با رویکرد واقعگرایانه‌تری به درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطین نگاه کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، عبدالرحیم الفرا، سفیر فلسطین در اتحادیه اروپا از این اتحادیه خواست تا رویکرد واقع بینانه‌تری به درگیری میان نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی داشته باشد و  این رژیم را تحت فشار قرار دهد تا مطابق با قوانین بین‌المللی عمل کند.

او اعلام کرد: این اتحادیه در ابتدا بارها در تمام بیانیه‌های خود تأکید کرده است که  اخراج اجباری ساکنان منطقه الشیخ جراح را رد می‌کند، اما اکنون پس از شروع درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت و با مشاهده قدرت موشکی مقاومت و حملات آنان به اراضی اشغالی، رویکرد اتحادیه اروپا تغییر کرده و دو طرف را به خویشتنداری فرا می‌خواند.

الفرا تاکید کرد: تا زمانی که کشور‌های اروپایی کشور فلسطین را به رسمیت نشناسند، دستیابی به توافق بر اساس راه حل دو دولت بسیار دشوار است.

او افزود: اتحادیه اروپا باید موضع واقع بینانه‌تری نسبت به این درگیری‌ها اتخاذ کند. این اتحادیه مسئولیت بزرگی را بر عهده دارد و این اتحادیه اروپا است که از حل و فصل منازعه بر اساس تشکیل دو دولت حمایت می‌کند،  اما متاسفانه تاکنون این اتحادیه هیچ تغییری در مرز‌هایی که قبل از ۱۹۶۷ وجود داشته است را به رسمیت نشناخته و تغییرات در قدس را نمی‌پذیرد. برای اجرای این موقعیت لازم است از هر طریق ممکن رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار گیرد تا قوانین بین‌المللی را رعایت کند.

سفیر فلسطین در اتحادیه اروپا همچنین با اشاره به نقش روسیه در حل و فصل منازعات میان رژیم صهیونیستی و فلسطین گفت: تظاهراتی که در کشور‌های مختلف اروپایی برای حمایت از فلسطینیان برگزار شده است بسیار  مهم است، زیرا منعکس کننده موضع جمعیت اتحادیه اروپا در این خصوص است.

بر اساس گزارش‌ها شورای امنیت سازمان ملل متحد موافقت کرده که جلسه‌ای امروز (یک‌شنبه) برای بحث درباره درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطین در نوار غزه برگزار کند.

حملات گسترده رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری با پاسخ‌های کوبنده گروه‌های مقاومت فلسطین مواجه شده است و پیام‌های هشدار فرماندهان مقاومت به صهیونیست‌ها در دفاع از ملت مظلوم فلسطین تا پای جان، موجی از ترس و وحشت را میان صهیونیست‌ها برانگیخته است.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرده است که مقاومت در غزه تنها از غزه دفاع نمی‌کند و تا زمانی که قدس و مسجدالاقصی را آزاد نکند، آرام نخواهدگرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار