روغن بخر، شوینده هم ببر!/ صمت گلستان همچنان خط و نشان می‌کشد

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت گلستان در مورد تخلف فروش اجباری کالا به شرط خرید روغن توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، با پیگیری‌های خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از سازمان صمت گلستان، علی اصغر اصغری معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در این باره گفت: بر اساس ضوابط فروش در قانون تعزیرات و نظام صنفی، فروش اجباری کالا به ازای خرید کالایی دیگر، تخلف و جرم است.

او ادامه داد: شهروندان حتما از مغازه‌های مشخص و فروشگاه‌های معتبر، کالای مورد نظر خود را خریداری کنند و به این نکته توجه داشته باشند که قیمت بر روی کالا درج شده باشد.

اصغری افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلفات گران فروشی، موضوع را با تلفن ۱۳۵ یا سامانه اینترنتی ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی یا با تلفن ۱۲۴ به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گزارش کنند.

او گفت: هنگامی که گزارش دریافت شد گروهی مشترک از بازرسی اصناف، تعزیرات و دستگاه‌های مرتبط به محل اعزام می‌شوند که ابتدا به صورت نامحسوس موضوع را بررسی کرده و پس از احراز تخلف، بر اساس ضوابط و قانون با موضوع برخورد خواهند کرد.

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت گلستان در پایان گفت: بازرسان در صورت دریافت گزارش تخلف، پس از ۲۴ یا ۴۸ ساعت، نتیجه پیگیری را اعلام می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

چند شهروند گلستانی با باشگاه خبرنگاران جوان در گرگان تماس گرفتند و گفتند اگر بخواهند از مغازه‌ای روغن تهیه کنند صاحب فروشگاه مشتری را به ازای خرید روغن جامد مجبور به خرید مایع ظرفشویی یا دستشویی ۴ لیتری می‌کند.

چند ماه پیش هم به علت کمبود روغن در بازار، برخی فروشندگان با سوء استفاده از شرایط، مشتری را مجبور به خرید کالای دیگر نظیر رب کرده بودند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.