بسته مجازی سیاسیون به تاریخ ۲۶ اردیبهشت؛

تسلیت سیاسیون کشور به مناسبت درگذشت اکبر ترکان / توئیت دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره تحولات اخیر منطقه

گزیده‌ای از پست‌های سیاسیون در فضای مجازی را در گزارش زیر مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چهره‌های سیاسی کشور هم مانند بقیه مردم در شبکه‌های اجتماعی صفحاتی را دارند که در آن نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد پست یا توئیت‌هایی را منتشر می‌کنند.

برخی از مسئولان حاضر در فضای مجازی، گاهی از این فضا برای اطلاع رسانی و پخش اخبار مربوط به حوزه‌های تحت اختیارشان نیز استفاده می‌کنند و به طور مستقیم با مردم در ارتباط و پاسخگوی سوال‌های آن‌ها هستند.


بیشتر بخوانید


در ادامه می‌توانید بخشی از فعالیت چهره‌های مطرح سیاسی کشور در فضای مجازی را مشاهده کنید:

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام توئیتی را درباره سکوت دولت‌های جهانی در مقابل اتفاقات اخیر در فلسطین منتشر کرد:

" دولت‌های جهان حتی اگر درباره ریشه‌هاى تاریخى بحران در فلسطین یا حقوق مردم فلسطین و عدم مشروعیت رژیم صهیونیستی، موضع متفاوتی دارند، نباید دربرابر جنایات و کشتار صد‌ها انسان و تخریب اقامتگاه‌ها و مراکز تجارى و حتى دفاتر رسانه‌هاى بین‌المللى و بویژه کشتار کودکان فلسطینی، سیاست سکوت و توجیه در پیش گیرند"

.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی  درباره اتفاقات اخیر در منطقه به خصوص افغانستان و فلسطین نوشت:

" «شکست‌های زنجیره‌ای» آمریکا در افغانستان و رژیم صهیونیستی در برابر محور مقاومت، نشانه بی‌فرجامی پرهزینه اشغالگری، سلطه‌طلبی و جنگ‌افروزی است.
آماده مشارکت با کشور‌های منطقه در ساز و کار ایجاد امنیت دسته جمعی به عنوان زیرساخت توسعه و رفاه ملت‌های منطقه هستیم."

.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری با انتشار تصویری از مرحوم اکبر ترکان، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و به ویژه اقتصادی، درگذشت او را تسلیت گفت و نوشت:

" انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت زنده یاد مهندس اکبر ترکان از اعضای مؤسس حزب اعتدال و توسعه و دبیر فقید شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی، موجب اندوه و تاثر عمیق گردید."

.

امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح با انتشار توئیتی فوت اکبر ترکان، وزیر اسبق دفاع را تسلیت گفت:

" درگذشت مرحوم مهندس اکبر ترکان وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح که عمر خود را همواره در مسیر شکوفایی پیشرفت و اقتدار در عرصه دفاعی و صنعتی و سایر سنگر‌های خدمت به نظام اسلامی صرف نمود را تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم."

.

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتشار تصویری از مرحوم اکبر ترکان، درباره او نوشت:

" انالله و انا الیه راجعون
دکتر اکبر ترکان دولتمرد بزرگ و اندیشمند مدیر شجاع و پرتلاش که برای خدمت به مردم سر از پا نمی‌شناخت به لقاء حق شتافت و ما را از وجود ارزشمندش محروم ساخت. خدایش بیامرزد و در جوار رحمت الهی اش آرامش بخشد."

.

پیروز حناچی، شهردار تهران تصاویری را از افتتاح دو ایستگاه متروی جدید در تهران و توئیتی را به مناسبت درگذشت اکبر ترکان در فضای مجازی منتشر کرد:

" امروز ایستگاه‌های متروی اقدسیه و مرزداران از خطوط سه و شش متروی تهران به بهره‌برداری رسید.
به یاری خداوند در هفته‌های پیش‌رو با افتتاح ایستگاه‌های باقرخان و شهرک آزمایش و تکمیل بخش میانی خط ۶، تعداد ایستگاه‌های افتتاح‌شده در این دوره‌ی مدیریت شهری٬ به ۳۰ ایستگاه خواهد‌رسید.
به‌رغم وجود محدودیت‌های جدی مالی در این دوره، حداکثر منابع را به توسعه‌ی بخش حمل و نقل عمومی پایتخت اختصاص دادیم و با افزایش شمار ایستگاه‌های فعال شبکه مترو به ۱۴۱ ایستگاه و احداث بیش از  ۴۰ کیلومتر خط جدید، حوزه نفوذ مترو، به‌ویژه در مناطق پرتراکم مرکزی شهر افزایش چشم‌گیری یافت."

.

" انا لله و انا الیه راجعون
با نهایت تاسف ضایعه درگذشت پیشکسوت عزیز و گرانقدرمان مرحوم مهندس اکبر ترکان را تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن فقید سعید رحمت واسعه الهی و برای خانواده معزز ایشان سلامتی و صبر و اجر مسالت می‌نمایم.
روحش شاد و یادش گرامی"

.

امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با انتشار تصویری از تمبر یادبود مریم میرزاخانی درباره رونمایی از ابررایانه سیمرغ نوشت:

" امروز ‏ابررایانه «سیمرغ» رونمایی شد و آغاز به‌کار کرد.

فرصتی که به پژوهشگران ایرانی اجازه می‌دهد محاسبات پیچیده‌تر و در نتیجه شبیه‌سازی‌های پیچیده‌تر را انجام دهند.

همچنین ساخت ابررایانه بعدی با ظرفیت ۱۰۰ برابرِ سیمرغ، هم از امروز آغاز شد. ابررایانه‌ای که برای تشکر از تلاش‌های دختران ایران در عرصه علوم کامپیوتر، با نام «مریم» خواهد بود. به یاد دانشمند ایرانی، خانم مریم میرزاخانی در ماه تولدش اردیبهشت.
‎‌
عکس مورد استفاده اثر مرتضی آذرخیل است، از سری پست مردم ایران است."

.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار