درخشش هنرمندان خراسان شمالی در دومین پویش ملی "خیام خوانی"

برگزیدگان دومین پویش ملی خیام خوانی مشخص شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  هیئت‌داوران پویش خیام خوانی متشکل از عباس تیمورزاده، اباصلت رضوانی، میثم مهرنیا و رضا یزدانی پس از بررسی آثار رسیده به دبیرخانه، برگزیدگان این پویش را در ۲ بخش اصلی و جنبی شامل خیام خوانی و خوشنویسی رباعیات خیام معرفی کردند.

بر این اساس آندیا پورجابران از کرمانشاه رتبه نخست را از آن خود کرد و مهلا مقصودی و فاطمه مقتدایی از شهرستان مانه سملقان، مهتاب ابراهیمی، میعاد ضیغمی، یکتا قاسمی و سنا ترکانلو از شهرستان بجنورد به عنوان برگزیدگان این پویش در بخش خیام خوانی در گروه زیر ۱۵ سال معرفی شدند.


بیشتر بخوانید


 ایلیا حسین پور و مهنا وحیدی از بجنورد و مینا عین آبادی از فیروزه نیشابور نیز در این بخش شایسته تقدیر شدند.

 در گروه سنی بالای ۱۵ سال فائزه رمضانی از بجنورد رتبه اول این پویش را به دست آورد و احمد جعفری از اسفراین، فریبا عنابستانی از تهران، محمدمهدی علی اکبری از شیراز و مرضیه رحیمی از همدان برگزیدگان این بخش شناخته شدند.

بر این اساس، اعظم نیازمند از قوچان نیز به عنوان شایسته تقدیر از سوی داوران معرفی شد.

محمدرضا زمانی از جاجرم، احمد نودهی و جهاندیده از بجنورد، حسن جاوید از اسفراین و به صورت مشترک احمدجعفری از اسفراین و فاطمه جعفری از مانه و سملقان برگزیده بخش خوشنویسی رباعیات خیام معرفی شدند.

یادآور می‌شود؛ ۲۵۰ اثر از ۱۳ استان کشور به دبیرخانه این پویش ارسال شد که آثار رسیده داوری و آثار منتخب همزمان با روز بزرگداشت حکیم عمر خیام مشخص شد.

بر اساس این گزارش، معاونت امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با همکاری موسسه فرهنگی و هنری امتداد فرهنگ اردیبهشت بجنورد، اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، مراکز و مدارس غیر دولتی کارن و انجمن خوشنویسان بجنورد، این پویش را به منظور آشنایی و بزرگداشت مفاخر فرهنگی ایران اسلامی برگزار کرد.

انتهای پیام/د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.