خوشه‌هایی که امسال طلایی نشد/ خسارت ۷۵ میلیارد تومانی خشکسالی به مزارع جو

خشکسالی‌های به وجود آمده در خراسان جنوبی، مزارع جو شهرستان بشرویه را هم تحت تأثیر قرار داد و ۷۵ میلیارد تومان به کشاورزان این شهرستان خسارت زد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با گرم شدن تدریجی هوا در خراسان جنوبی، برداشت خوشه‌های زرین جو در شهرستان بشرویه آغاز شد.

برداشت جو در این شهرستان، هرساله از نیمه اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.

با وجود ۷ ماه کار و تلاش بی وقفه کشاورزان برای به ثمر رساندن مزارع جو، حدود نیمی از این مزارع بی ثمر باقی ماند و نا امیدی کشاورزان را به دنبال داشت.

زرین نشدن ۸ هکتار از مزارع جو

یکی از کشاورزان شهرستان بشرویه‌ می‌گوید: امسال به دلیل کمبود بارش، نتوانستیم محصول خوبی را مانند سال‌های گذشته برداشت کنیم.

او ادامه می‌دهد: امسال در ۱۸ هکتار از مزارع، جو از نوع ریحانه کشت شده است، اما ۸ هکتار آن به دلیل مشکلات به وجود آمده رها شد و تنها ۱۰ هکتار آن به ثمر رسید.


بیشتر بخوانید


این کشاورز بشرویه‌ای می‌گوید: با وجود استفاده از دستگاه کمباین، تنها یک الی یک و نیم تن جو از هر هکتار برداشت می‌شود که نسبت به سال‌های گذشته بسیار کاهش دارد.

سرما زدگی و خشکسالی، مقصر در کمبود برداشت جو

سرچاهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشرویه گفت: در زمستان شاهد سرما زدگی بوده ایم و خشکسالی‌های به وجود آمده هم ۵۵ درصد مزارع جو شهرستان را از بین برده است.

او افزود: ارزش ریالی خسارات وارده به مزارع جو در بشرویه، ۷۵ میلیارد تومان است.

سرچاهی اظهار کرد: شهرستان بشرویه رتبه اول را در کشت و برداشت جو در خراسان جنوبی داراست و امسال پیش بینی می‌شود تنها ۱۱ هزار تن جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.

پارسال ۲۶ هزار تن جو از مزارع شهرستان بشرویه برداشت شد.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار