فرماندار ویژه آبادان:

ستاد بحران در حال آماده باش باشد

زین العابدین موسوی با بیان اینکه تنش شدید آبی هشداری جدی برای امسال است گفت: ستاد بحران در حال آماده باش باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،ظهر امروز سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرمانداری ویژه آبادان در حاشیه بازدید از انهار، اراضی کشاورزی و رودخانه بهمنشیر با اعلام هشدار جدی تنش شدید آبی در امسال، گفت:ادارات دولتی،موسسات وابسته به دولت، ارگان ها،بنیادها و شرکت های دولتی و وابسته به دولت به منظور مدیریت بهینه آب در آمادگی کامل باشند.

او افزود: حرف های بنده را از حالابه خاطر بسپارید و بدانید که تغییر شرایط آب و هوایی در امسال و کاهش معنادار آب ورودی به سدها و موقعیت جغرافیایی شهرستان آبادان که چه از لحاظ آب شرب و چه از لحاظ آب کشاورزی در انتهای خط جنوب غرب کشور است امکان ایجاد شوری آب را به دلیل کاهش جدی آورد آب رودخانه ای را قطعی تهدید می نماید.

فرمانداری ویژه آبادان تصریح کرد:مدیران مربوط مراقب باشند بدلیل عدم انجام وظایف مواخذه نشوند. در همه ابعاد توزیع و مصرف  آب شرب و کشاورزی نیازمند مدیریت صحیح منابع آب هستیم.

او افزود: تنش شدید آبی هشداری است به همه دستگاهها که بالاجبار باید همه امکانات لجستیکی خود را در راستای مدیریت بهینه آب بسیج نمایند. ولی شاهد هستیم اهمیتی به این موضوع مهم نمی دهند.

 رئیس ستاد بحران شهرستان آبادان تصریح کرد:لازم است الگوی کشت مناسب با هدایت جهاد کشاورزی و همکاری سازمان آب و برق خوزستان در دستور کار کشاورزان عزیز قرار گیرد و ترتیبی اتخاذ شود که جداً از ایجاد کشت اضافه امتناع نمایند. دستگاه‌های متولی با ستاد مدیریت بحران شهرستان همکاری جدی در همه‌ی موارد باتمام توان داشته باشند.

او گفت:ستاد بحران فورا نسبت به تشکیل بانک ماشین آلات و انواع پمپ ها و سایر امکانات و کلیه ملزومات اقدام نماید و در حالت آماده باش باشد. دستگاه‌ها  تمامی ماشین آلات خود را از جمله بیل مکانیکی،لودر ،بولدوزر ، کمپرسی، تراکتور و پمپ در اختیار ستاد بحران قرار دهند و ستاد بحران مکلف است با مستنکفین برخورد قانونی نماید.

موسوی بیان کرد :بارها اعلام کردیم جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق خوزستان به عنوان متولی مانع بروز مشکلات شوند. لذا اکنون لازم است هرچه سریعتر با انتقال امکانات لجستیکی و بهینه ساختن انهار آب بر و قطع ورود کانالهای زهکش به اراضی  جداً اقدامات بایسته انجام دهند و فورا برنامه عملیاتی خود را به منظور پیشگیری از لطمات و خسارات قطعی در این تنش آبی اعلام کنند.

او اضافه کرد: دستگاه‌ها ی متولی با توجه به کاهش میزان آب مورد نیاز شهرستان و بالا رفتن Ec آب متولیان، مشکلات احتمالی پیش رو را بررسی و مدیریت نمایند.

انتهای پیام/ د

برچسب ها: ستاد بحران ، کمبود آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.