کارشناس اقتصادی مطرح کرد؛

اصلاح نظام بانکی و بازار سرمایه، اولویت اقتصادی دولت آینده باشد

مظاهری گفت: اصلاح نظام بانکی، اصلاح بازار سرمایه و توسعه بیمه از جمله اولویت‌های مهم اقتصادی دولت آینده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طهماسب مظاهری، کارشناس مسائل اقتصادی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان اینکه بهبود مسائل اقتصادی از اولویت‌های مهم دولت آینده خواهد بود، گفت: نگرانی مردم در خصوص مسائل اقتصادی با توجه به شرایطی که امروز با آن مواجه هستیم، بسیار شدید شده و باید برای حل آن باید تدابیر جدی اندیشیده شود.

او افزود: شرایط اقتصادی ما به جایی رسیده که برای اصلاح نظام اقتصادی و وضعیت اقتصادی مردم تصمیمات خیلی سخت‌تری نسبت به چهار سال گذشته باید گرفت. تصمیماتی که باید با اعتماد به علم کارشناسی گرفته شود و دولت آینده باید آمادگی انجام این کار را داشته باشد.

کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: دولت آینده باید بداند که با تصمیمات عادی و ساده نمی‌تواند نظام اقتصادی کشور را اصلاح کند.

مظاهری با تاکید بر اینکه دولت آینده حتما باید منافع بلندمدت را به دستاورد‌های کوتاه‌مدت ترجیح دهد، گفت: در ۱۶سال گذشته همیشه شاهد بودیم که منافع و بازدهی کوتاه‌مدت بیشتر مطرح بوده تا تصمیمات بلندمدت و باید گفت این تفکر امروز دیگر پاسخگو نیست.

کارشناس مسائل اقتصادی افزود: دولت آینده نباید روشی را پیش بگیرد که دید‌گاه ها و نسخه‌های چپ‌گرا  همچون دولتی بودن اقتصاد در نظام اقتصادی کشور حاکم شوند.

مظاهری تاکید کرد: رئیس‌جمهور آینده نباید اجازه دهد کاریزمای شخصی‌اش مانع ارزیابی عملکردش شود.

او گفت: اصلاح نظام  بانکی و تحول بانکی، اصلاح بازار سرمایه و توسعه بیمه های تجاری از جمله اولویت‌های مهم دولت آینده است.

دولت آینده کیک اقتصادی را بزرگتر کند

در ادامه برنامه محمدهادی سبحانیان، کارشناس مسائل اقتصادی گفت: مقدمه حمایت از تولید در کشور تدوین دو سند (سند آمایش سرزمین و راهبرد توسعه صنعتی) است که متأسفانه در سال‌های گذشته فاقد این دو سند معتبر و پیش‌نیاز حمایت از تولید بودیم.

سبحانیان بیان کرد: تمایلی به اصلاحات نظام مالیاتی در بدنه دولت وجود نداشت و سهم مالیاتی درآمد به هدفگذاری صورت گرفته نرسیده از این رو  وابستگی به استقراض از بانک مرکزی و فروش نفت هنوز ادامه دارد.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: رویکرد دولت در مواجهه با تحریم ها باید اصلاح شود. نحوه برنامه ریزی در کشور باید به گونه ای باشد که گویی تحریم ها ادامه دارد هرچند برای برداشتن تحریم ها هم باید تلاش شود.

او ادامه داد: طی چند سال اخیر  رشد اقتصادی نزدیک به صفر بوده و تورم های بالایی داشتیم. این عوامل باعث شده معیشت خانوار در تنگنا قرار بگیرد و فاصله دهک ها بیشتر شده است.

این کارشناس اقتصادی گفت: تامین معیشت مردم باید در دستور کار دولت آینده قرار گیرد.

او ادامه داد: دولت آینده باید مهار تورم را در دستور کار قرار دهد. دولت باید برنامه داشته باشد در حوزه تولید، کیک اقتصادی را بزرگتر کند تا سهم بیشتری به مردم برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار