هفته پایانی سری آ ایتالیا؛

میلان نایب قهرمان شد/ هلاس ورونا سهمیه لیگ قهرمانان را به یوونتوس هدیه داد

در شب پایانی رقابت‌های این فصل سری آ ایتالیا، تیم‌های فوتبال میلان و یوونتوس سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کردند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب هفته پایانی رقابت‌های سری آ ایتالیا از ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه شش دیدار همزمان برگزار شد.

حساسیت رقابت‌های امشب از جهت کسب ۲ سهمیه باقی مانده مسابقات لیگ قهرمانان اروپا برای سال آینده بالا بود و سه تیم ناپولی، میلان و یوونتوس برای این ۲ جایگاه رقابت می‌کردند.

تیم فوتبال یوونتوس موفق شد با نتیجه چهار بر یک و به راحتی در خانه بولونیا به پیروزی برسد. فدریکو کیه زا (۶) آلوارو موراتا (۲۹ و ۴۷) و آدرین ربیو (۴۵) گلزنان بیانکونری در این مسابقه بودند. تک گل میزبان را هم ریکاردو اورسولینی در دقیقه ۸۵ به ثمر رساند.

البته این برد برای صعود شاگردان پیرلو به لیگ قهرمانان اروپا کافی نبود و آن‌ها باید منتظر لغزش یکی از ۲ تیم میلان یا ناپولی می‌بودند.

اتفاقی که در برگامو هم رخ نداد و تیم میلان موفق شد با ۲ گل آتلانتای قدرتمند و از پیش صعود کرده به لیگ قهرمانان را شکست دهد. فرانک هر ۲ گل میلان را از روی نقطه پنالتی در دقایق ۴۳ و ۹۳ وارد دروازه میزبان کرد تا خیال شاگردان پیولی هم از کسب سهمیه راحت شود.

اتفاق غیر منتظره هفته آخر سری آ در ناپل رخ داد. تیم ناپولی در حالی که به نظر می‌رسید نسبت به میلان و یوونتوس کار راحت تری برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان داشته باشد، اما در خانه مقابل هلاس ورونا با نتیجه یک - یک متوقف شد تا شاگردان گتوزو برخلاف انتظار راهی لیگ اروپا شوند. هلاس ورونا در حالی با تمام قوا مقابل ناپولی ظاهر شد و مانع کسب سهمیه لیگ قهرمانان توسط این تیم شد که خودش در میانه جدول و رتبه دهم قرار داشت و برد و باخت برایش تفاوتی نداشت.

در سه مسابقه دیگر که اهمیت چندانی نداشتند، رم با نتیجه ۲ - ۲ مقابل میزبانش اسپتزیا متوقف شد، لاتسیو با ۲ گل مقابل ساسولو شکست خورد و مصاف تیم‌های تورینو و بنونتو و با نتیجه یک - یک به پایان رسید.

به این ترتیب با پایان فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ سری آ ایتالیا، اینتر با ۹۱ امتیاز قهرمان شد، میلان با ۷۹ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و تیم‌های آتالانتا و یوونتوس هم با ۷۸ امتیاز سوم و چهارم شدند تا این ۴ تیم جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا رو به دست آورند. تیم‌های ناپولی، لاتسیو و رم هم به لیگ اروپا راه یافتند.

در پایین جدول هم سه تیم پارما، کروتونه و بنونتو راهی سری B شدند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار