مایکروسافت هم به جمع مخالفان قانون حق تعمیر پیوست

شرکت مایکروسافت هم در اعتراض به قانون حق تعمیر با گوگل و اپل همراه شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از یول کو زا؛ قانون حق تعمیر از شرکت‌ها می‌خواهد تا تعمیراتی که روی محصولات خود انجام می‌دهند را منتشر کنند و قطعات یدکی را به مراکز تعمیراتی بفروشند. این کار از نظر قیمت و راحتی کار به نفع کاربران شرکت‌ها است. اما انجمن Security Innovation Center که توسط اپل حمایت می‌شود اعلام کرد این قانون دسترسی هکر‌ها به دستگاه‌های کاربران که متصل به اینترنت است را آزاد می‌کند.


بیشتر بخوانید


خودداری چند ایالت از تصویب قانون حق تعمیر

دیوید ادمونسن، معاون گروه TechNet که نمایندگی اپل و گوگل را عهده دار است، نامه را به چند ایالت در آمریکا فرستاد و گفت که ارائه دسترسی به اطلاعات حساس، ابزار‌های نرم افزاری و قطعات، برای شخص ثالث امنیت دستگاه‌های مصرفی کاربران را به خطر می‌اندازد و آن‌ها را در معرض کلاهبرداری قرار می‌دهد. تاکنون ۲۵ ایالت در آمریکا از تصویب این قانون خودداری کردند.

مایکروسافت هم به جمع مخالفان قانون حق تعمیر پیوست

طبق گزارشات منتشر شده برد اسمیت، یکی از مدیران ارشد شرکت مایکروسافت شخصا در خصوص این موضوع و تصویب با آن با قانون گذاران صحبت و از آن به عنوانی تهدیدی اساسی برای کاربران یاد کرد. سخنگوی این شرکت نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ما اعتقاد داریم کاربران باید خدمات ایمن تری و کارآمدتری را در اختیار داشته باشند. ما این خدمات به گونه‌ای به کاربران ارائه می‌دهیم که کیفیت تعمیر، حریم خصوصی و امنیت داده‌های آن‌ها تضمین شود و ضرر و زیانی در این باره نبینند.

مایکروسافت هم به جمع مخالفان قانون حق تعمیر پیوست

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده با این ادعا موافق نیست. مدتی قبل این کمیسیون با انتشار بیانیه‌ای گفت که شواهد کمی برای دفاع از محدودیت‌های تعمیراتی تولید کنندگان وجود دارد. همچنین در ادامه بیان کرد که شیوع کرونا چگونه باعث تعطیلی مراکز تعمیرات اپل شد و دسترسی کاربران به خدمات تعمیراتی مجاز را برای آن‌ها محدود کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.