روحانی در جلسه هیئت دولت:

ملاک در انتخابات باید تشخیص مردم باشد/ استخراج رمز‌ ارز تا پایان شهریور ممنوع است/ دیروز درباره انتخابات خدمت مقام معظم رهبری نامه‌ای نوشتم

رئیس جمهور گفت: ملاک در انتخابات ریاست جمهوری باید تشخیص مردم باشد.

به گزارش  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت با اشاره به مناسبت های ماه خرداد گفت: همواره خرداد ماه برای انقلاب ما سرنوشت ساز بوده است، در ۵۸ سال پیش و سال‌های اولیه نهضت اسلامی خرداد ۴۲ عضو مقاطع حساس انقلاب اسلامی امام سخنرانی معروف روز عاشورا مدرسه فیضیه را در ۱۳ خرداد ایراد فرمود.

رئیس جمهور بیان کرد: تکلیف جنگ تحمیلی هم در سوم خرداد معلوم شد؛ البته جنگ ادامه پیدا کرد و ما در جنگ فراز و نشیب داشتیم و پایان آن هم در عملیات مرصاد بود، اما همه دنیا در سوم خرداد فهمیدند که توطئه بر علیه ملت ایران به نتیجه نخواهد رسید و مردم بر روی منافع ملی خود ایستادگی خواهند کرد.

روحانی اظهار کرد: خرداد شصت و هشت با رحلت امام (ره) مواجه بودیم؛ همچنین شاهد انتخاب خلف صالح امام مقام معظم رهبری بودیم و کسی باور نمی‌کرد مجلس خبرگان رهبری قادر باشد قبل از غروب این مسئله مهم بسیار پیچیده را به ثمر برسانند و با یک رای قاطع مقام معظم رهبری پرچم را به دوش گرفتند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ هم ما با یک خرداد دیگری مواجه هستیم البته بسیاری از انتخابات ما در خرداد بود، البته گاهی هم اواخر اردیبهشت یا اوایل تیر برگزار شده است؛ انتخابات ریاست جمهوری مسئله مهمی است و بحث این است که یک فرد می‌خواهد رئیس جمهور شود نه رئیس حوزه انتخابیه یا رئیس یک جناح.

نتیجه انتخابات وحدت ملی است

رئیس جمهور، انتخابات را نماد آگاهی دانست و گفت: مردم باید با آگاهی و آزادی کامل پای صندوق آرا بیاید و ملاک هم تشخیص ملت است؛ همه مقدمات و زمینه‌ها باید ایجاد شود تا مردم در انتخابات شرکت کنند و با تشخیص آنان این انتخابات به ثمر برسد. نتیجه انتخابات وحدت ملی است اما ما بحث های سیاسی‌مان این است که این آقا بیاید یا آن آقا بیاید یا فلان مشکل اقتصادی و سیاسی را حل کند، اینها درست است اما بالاتر از اینها این است که انتخابات شکوهمند در کشور ضامن مشروعیت نظام است و ما این هدف اصلی را فراموش کرده‌ایم.

روحانی اظهار کرد :همه تصورات و تصمیماتی که در کشور انجام می‌گیرد اگر پشتوانه مردم نباشد مشروعیت قانونی و دینی ندارد؛ همچنین رئیس جمهور وقتی با دنیا می‌خواهد صحبت کند به عنوان نماینده ملت ایران صحبت می‌کند و به این پشتوانه نیازمند است یا اگر می‌خواهد تمام قراردادهای بین المللی را امضا کند و از همه مهمتر مسئول اجرای قانون اساسی است.

میزان رای ملت است و مردم ولی‌نعمت ما هستند

وی ادامه داد: اگر در یک انتخابات حضور کمرنگ باشد آن وقت انسجام ملی و امنیت کشور چه می‌شود؟ حیثیت نظام در جهان چگونه خواهد بود؟ ابعاد این مسئله وسیع است و باید درباره آن فکر شود. امام راحل همیشه توصیه می‌کردند که میزان رای ملت است و مردم ولی‌نعمت ما هستند؛ این مردم بودند که در نهضت اسلامی فداکاری کردند و ۲۲ بهمن را به وجود آوردند آن‌ها بودند که ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی رای دادند، چرا این ۹۸ درصد آب می‌رود هر چه زمان می‌گذرد.

رئیس جمهور افزود: این مردم همان‌هایی هستند که ۳ خرداد ۶۱ را آفریدند؛ خدا نکند روزی برسد که مردم فکر کنند ما به آنها بی اعتنا هستیم و حس کنند ما می‌خواهیم بدون آنها و برای آنها تصمیم بگیریم؛ مردم خودشان باید تصمیم بگیرند و انتخاب کنند.

روحانی گفت: امام و رهبری معظم فرمودند مشارکت حداکثری صورت بگیرد من در جلسه‌ای از ایشان سوال کردم در انتخابات سال آینده هم شما مدنظرتان مشارکت حداکثری است ایشان فرمودند بنده نظرم همان است و مشارکت حداکثری اولین هدف ماست و البته دنبال این هستیم که یک رئیس جمهور صالح یا اصلح انتخاب شود؛ این صحبت را هم به مردم اعلام کردم.

وی با اشاره به لوازم مشارکت حداکثری، اظهار کرد: یکی از این لوازم دولت، به عنوان مجری انتخابات است، در اولین قدم که موقع ثبت نام برای انتخابات بود، من نامه‌ای به وزارت کشور نوشتم و تاکید کردم که عین مر‌ّ قانون عمل کند، بدین صورت که هر کس که طبق قانون ثبت نام کند.

رئیس جمهور افزود: اگر من این دستور را به وزارت کشور نداده بودم و وزارت کشور به آن عمل نکرده بود، حتی دعواهایی در خود وزارت کشور اتفاق می افتاد.

وی با ابراز خرسندی از عمل وزارت کشور به قانون تشریح کرد: دولت در این مرحله مشارکت حداکثری را رعایت و ایستادگی کرد، در مراحل بعدی هم اگر مسئله‌ای بر عهده دولت باشد، آن را رعایت می‌کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت به خاطر شرایط کرونا، از وزارت کشور افزایش تعداد صندوق‌های آرا را خواسته، بیان کرد: وزارت کشور، حدود ۱۰ هزار صندوق آرا اضافه کرده است، وزیر کشور در ستاد ملی مبارزه با کرونا، به خاطر حفظ سلامت مردم، پیشنهاد افزایش زمان انتخابات را مطرح کرد که نظر ایشان افزایش ٢ساعتی بود اما در جلسه افزایش ٣ ساعتی زمان انتخابات یعنی از ٧ صبح تا ٢ نصفه شب، تصویب شد.

وی با تاکید بر اینکه دولت، تمام تلاش خود را برای واکسیناسیون، خاموش کردن موج چهارم کرونا و اعتماد مردم برای آمدن به پای صندوق، کرده است، گفت: در ستاد ملی مبارزه با کرونا، تمام تصمیمات ما برای این بود که با موج پنجم کرونا مواجه نشویم.

جان انتخابات، رقابت است

روحانی با اشاره به اینکه برای ما مهم نیست چه کسی رئیس جمهور شود و هرکسی را که مردم صلاح بدانند، انتخاب می‌شود، اظهار کرد: وظایفی که بر عهده دولت بوده را ما انجام دادیم و تا روز آخر هم انجام خواهیم داد، اما مسئله‌ای که مهم است، این است که همه باید انتخابات را حس کنند و به پای صندوق رای بیایند.

رئیس جمهور با اشاره به مرحله احراز صلاحیت‌ها، تشریح کرد: این مسئله بر عهده دولت نبود و نهاد مهم شورای نگهبان، وظیفه آن را دارد، البته اینکه مقدمات تصمیم‌های شورای نگهبان از کجا می‌آید و چگونه تصمیم‌گیری می‌کنند، در بحث ما نیست چراکه این نهاد، نهاد مستقلی بوده است.

وی ادامه داد: جواب احراز صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان، عصر روز دوشنبه آمد و شب آن، این اسامی برای ما، شفاف‌تر شد. خیلی از سیاسیون  دلمان می‌خواست که شورای نگهبان فرصت بیشتری برای اضاغه شدن افراد می‌داد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جان انتخابات، رقابت است و اگر این رقابت از انتخابات گرفته شود، کالبدی بی جان باقی می‌ماند و می‌افتد، تشریح کرد: رقابتی فشرده انتخابات واقعی را شکل می‌دهد، به هر حال دولت در این زمینه کار زیادی نمی‌توانست انجام دهد.

وی افزود: دولت در این زمینه کار زیادی نمی‌توانست انجام دهد البته من نسبت به اصل ۱۱۳ حتما متذکر هستم و اشکال دارم، منتهی هر زمان ما اصل ۱۱۳ را به شورای نگهبان می‌نویسیم، آنها تفسیری از این اصل دارند که می‌گویند طبق این تفسیر، شما نمی‌توانید به ما تذکر دهید بنابراین به ناچار روز گذشته خدمت مقام معظم رهبری نامه‌ای فرستادم و بر اساس آنچه در ذهن من بود، که اگر ایشان می‌تواند در این زمینه کمکی انجام دهند، خدمت ایشان تقدیم کردم. البته ایشان نیز هر طور مصلحت می‌دانند، به هر حال مصالح کشور اصل است، کار تائید صلاحیت‌ها را شورای نگهبان انجام می‌دهد و مقام معظم رهبری نیز در دوره‌های گذشته کمتر وارد این مقوله شده‌اند البته موردی بوده که ایشان نسبت به فرد یا افرادی با حکم حکومتی و دستورشان اضافه کردند که این مربوط به مصلحت خود ایشان است.

روحانی با تاکید بر اینکه ممکن است ما گله، شکایت و نظری داشته باشیم، اما نمی‌توان صندوق آرا را رها کرده، تشریح کرد: کارایی نداشتن صندوق آرا، بسیار خطرناک است و اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در این چهل و دو سال، با تمام فراز و نشیب‌های خود، حفظ شده و قدرتمند در برابر توطئه و خارجی‌ها ایستاده، به خاطر حضور و فداکاری مردم است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه صندوق آرا، رمز بسیار بزرگی است، گفت: اگر مردم نظری و شکایتی داشته باشند، چهار سال بعد به پای صندوق رفته و فرد و برنامه‌ی دیگری را انتخاب می‌کنند.

روحانی اظهار کرد: نقد و انتقاد از هرکس و از هر نهاد در کشور آزاد است، البته این به منظور تضعیف و تخریب نیست، مقام معظم رهبری هم چندین مورد فرمودند که هرکسی می‌خواهد از من انتقاد کند.

وی با تاکید بر اینکه انتقاد و درخواست شفافیت از هر نهادی امکان دارد، بیان کرد: پاسخ به سوال مردم، اشکالی ندارد چرا که هدف مهم ما، حفظ نظام، وحدت ملی و قدرت ملی است، نباید این اصل را فراموش کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت با تمام توان و وجود خود، عنوان آخرین مسئولیت بزرگ خود در کنار دیگر وظایفی که بر دوش دارد، مجری انتخابات ١۴٠٠ است، گفت: در زمینه تحریم وظیفه بزرگی داریم که الحمدالله مذاکره‌کنندگان ما، بسیار قاطع، متین و حساب شده در وین مذاکره می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه ملت باید از افرادی که به نمایندگی از دولت و ملت در خط مقدم هستند، حمایت کنند، اظهار کرد: ما در مسائل اساسی و مهم در ١‌+۵، به توافق رسیدیم، البته موارد قابل حلی هم هست که در حال بحث هستیم. اصولی که مقام معظم رهبری به عنوان سیاست کلی مطرح فرمودند، همیشه اصول مدنظر ما و مذاکره کنندگان ما در وین، هست.

روحانی با اشاره به اصول که مقام معظم رهبری رهبری درباره وین، فرمودند، بیان کرد: اصل مقام معظم رهبری این است که همه آنچه تعهدات آنهاست، باید به کماله، انجام دهند و آنچه که مربوط به تعهد ماست، انجام خواهیم داد، البته به خاطر بد عهدی آمریکا در این مدت ۳ سال نیم، رهبری فرمودند که ابتدا آمریکا، انجام دهد و بعد از اینکه دیدیم درست انجام دادند، ما تعهدات خود را انجام می‌دهیم، این ساز و کار پیچیده‌ای نیست و می‌توان به صورتی سازمان داد که آمریکا شروع و انجام دهد.

وی بیان کرد: من به عمده وزارتخانه‌ها و مسئولانی که در این زمینه مسئولیت دارند، مثل بانک مرکزی، وزارت نفت، راه و شهرسازی و صنعت، دستور صادر کردم و آن‌ها به من نامه رسمی نوشتند و در کل به نظرم این مسئله زیاد پیچیده نیست و می‌توان از آن عبور کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت، در سال ۹۲ تا ۹۴ برجام را ایجاد کرد، گفت: ایجاد برجام برای دولت یازدهم است و ثمرات آن در سال ۹۴ تا اردیبهشت ۹۷ بود، در سال ۹۷، فردی شر در آمریکا به نام ترامپ، تحت تاثیر صهیونیست‌ها، تندرو‌ها و ارتجاع منطقه، احمقانه از توافق بسیار مهم برجام، بیرون آمد.

یکی از توافقات‌های بسیار مهم در دنیا، برجام است

روحانی ادامه داد: روز جمعه با رئیس جمهور چین صحبت می‌کردم که ٢مرتبه تاکید کردند که یکی از توافقات‌های بسیار مهم در دنیا، برجام است و باید همه برای حفظ آن، تلاش کنند، همه در دنیا قبول دارند که برجام، چارچوبی بسیار مهم برای همکاری، تعامل و امنیت منطقه و ملی است.

رئیس جمهور با اشاره به خروج شری به نام ترامپ از برجام در دولت دوازدهم، تشریح کرد: در این مرحله، ابقای برجام بود چراکه اگر برجام از بین می‌رفت، به همه‌ی قطعنامه‌های فصل هفتی شورای امنیت بر می‌گشتیم.

وی با تاکید براینکه مذاکره الان ما، با مذاکره ۹۲ فرق می‌کند، گفت: سال ۹٢، طرف مقابل، دست بالا داشت و ۶ تا ۷ قطعنامه شورای امنیت در دستش بود، درحالی‌که ما با دست خالی از نظر حقوقی و سیاسی در مذاکره بودیم، اما ما در آن شرایط سخت، ایستادیم تا توافق انجام شد.

روحانی افزود: در حال حاضر، این ماجرا برعکس است و ما دست بالا داریم چرا که آن‌ها تخلف کرده و خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ عمل کردند، در حال حاضر، ما بحثی درباره برجام نمی‌کنیم چراکه همه قبول دارند که برجام، برجام است، بلکه بحث سر اجراست و اینکه چگونه آمریکا به این توافق برگردد، تعهدات خود را انجام داده و تحریم‌ها را بردارد، همچنین چگونگی قبول و اجازه‌ی برگشت او را دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر، ایران به عنوان پیروز این مذاکرات است، گفت: ملت ما با صبر و مقاومت ، تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد، بنابراین دولت دوازدهم برجام را ابقا و در حال حاضر، برجام را احیا می‌کند، الآن برجام در مرحله‌ای است که ما به راحتی می‌توانیم که قدم‌های بعدی را برداریم.

روحانی با اعلام افتخار از اینکه دولت دوازدهم به عهد خود با مردم، وفا کرده است، بیان کرد: امروز، همه چیز برای توافق آماده و ما با قدرت، در حال مذاکره هستیم، البته در کنار برجام، ما باید مسئله کرونا را به جایی برسانیم چراکه من گفتم که دلم می‌خواهد، وقتی دولت سیزدهم آغاز به کار می‌کند، در مسئله کرونا، همه تکلیف روشن شده باشد.

وی ادامه داد: شرایط ما در مسئله کرونا، با واکسیناسیون در ماه خرداد و تیر عوض خواهد شد و آرامشی در کشور ایجاد می‌شود.

رئیس جمهور بیان کرد: ما حدود ۴۷ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های استانی و ملی در سفر‌های استانی در دستور کار قرار دادیم؛ از این ۴۷ هزار میلیارد تومان ۶۹ هزار میلیارد تومان را پرداخت کرده‌ایم؛ ما به عهد خود وفا کرده‌ایم و پولی که قول داده‌ایم را پرداخت کرده‌ایم و اضافه بر آن هم داده البته اجرای بعضی از طرح‌ها با مشکلاتی مواجه می‌شود، اما ما تعهد مالی مان را انجام دادیم.

روحانی گفت: ما تا ۶۹ روز دیگر مسئولیم و تا لحظه و ساعت آخر همه باید تلاش کنند. درباره انتخابات هم آنچه قانون گفته به حول و قوه الهی انجام می‌دهیم؛ وزارت کشور ما با تمام قدرت به مردم تضمین می‌دهد که امانت مردم را مراعات خواهد کرد و نخواهد گذاشت که یک رای بالا و پایین شود.

وی افزود: اما این وسط یک سری مشکلات پیش میاد مثلاً این چند روز مردم در مورد برق دچار مشکل شدند البته من خوشحال شدم که وزیر نیرو رسما از مردم عذرخواهی کرد ما هر جا قصور داریم باید از مردم عذرخواهی کنیم؛
ریشه این مشکل که همه مردم می دانند خشکسالی امسال یکی از ریشه‌های بزرگ مسئله است؛ امسال ۲۰ درصد برق نسبت به پارسال افزایش یافت و این یک فشاری به وزارت نیرو وارد می کند.

فعالیت رمز ارز  ممنوع شد

رئیس جمهور تاکید کرد: تلاشمان را کردیم که اولا بتوانیم شرایط را پایدار و مناسب کنیم ثانیا اگر ناچار به خاموشی شدیم وزارت نیرو از قبل به مردم اعلام کند تا بدانند که از چه ساعتی تا چه ساعتی این خاموشی است ودچار سرگردانی نشوند. نیروگاه اتمی ما هم به مدار وارد شده است و برخی از نیروگاه های دیگر هم که در حال تعمیر است به مدار خواهد آمد؛ ما می‌توانیم برق آبی را بالا ببریم اما اثرش این هست که آب بیشتر باید مصرف کنیم و برای تابستان دچار مشکل می‌شویم؛ از طرف دیگر مردم باید همه همکاری را با دولت انجام دهند البته این مسئله رمز ارزها خیلی بی تاثیر نیست مجاز این ها ۳۰۰ مگابایت و غیرمجازش ۲۰۰۰ مگابایت برق مصرف می کند.

روحانی تاکید کرد: از امروز فعالیت رمز ارز و استخراج رمز ارز تا پایان شهریور باید تعطیل شود، بنابراین از امروز هر که این کار را انجام می‌دهد، غیر مجاز است تا از این مسئله عبور کنیم و شرایط بهتری برای مردم فراهم شود.

روحانی بیان کرد: صادرات غیر نفتی ما در دو ماهه امسال نسبت به پارسال ۴۸ درصد بیشتر شده است البته مقایسه با پارسال با توجه به شرایط کرونایی درست نیست اما وقتی با سال ۹۸ مقایسه می‌کنیم میبینیم ۲۵ درصد رشد داشتیم؛ بنابراین این به معنای این است که با تمام توان بخش خصوصی و اقتصادی فعال است در آخر تشکر و سپاسگزاری می‌کنم از بخش‌های خصوصی و دولتی که دارند تلاش می‌کنند و ان‌شالله فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید و مانع زدایی و پشتیبانی از تولید را دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۹
در انتظار بررسی: ۰
Ukraine
ناشناس
۰۰:۴۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
به کوری چشم دشمنان ایران زمین و به خاطر کشورم رای میدم
United States of America
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
تشکر از ادمین محترم سایت که کامنت های ایرانیان خارج از کشور رو هم تایید میکنه این اقا و دولت تو این هشت سال کارنامه قابل قبولی نداشتن و بنده شاهد متضرر شدن مردم
در بازار بورس بودم از همینجا از کسی که میخواد در اینده با رای این مردم رئیس جمهور بشه میخوام که به معیشت مردم رسیدگی کنه و بیشتراز این مردم رو در تگنا قرار نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
من رای میدم به خاطر رهبرم وکشورم که امنیت داره..‌‌‌. دلم نمیخواد تو خونه باشم وهرکسی در باز کن وبیاد تو خونه ام.....من تولید کننده بودم که به لطف رای هیجانی اکثر مردم الان ورشکسته ام...‌‌رضایی تنها کسی بود که تو دوره های قبلی همیشه گفت ما باید اقتصادمون قوی کنیم وبرنامه داشت ولی خب برنامه های بی پشتوانه وپوچ رای آورد...
Turkey
احمد
۰۱:۲۶ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
امیدوارم مردم به اونی که صلاحیت و شایستگی داره رای بدن. از خدا میخوام خودش صدای این مردم مظلوم و ستم دیده رو بشنوه و بهشون کمک کنه. یک نفر بیاد که با رانت و پارتی بازی و فامیل بازی مبارزه کنه و این کشور رو به جایگاهی شایسته و درخور شان ملت ایران تبدیل کنه که هیچ متجاوزی جرات نکنه چپ بهش نگاه کنه.
Germany
ناشناس
۱۸:۰۹ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
من در انتخابات شرکت می کنم به چند دلیل :

۱. دشمن به دنبال رای ندادن من است پس من در زمین دشمن بازی نمیکنم

۲.انتخابات ایران شاید تنها انتخاباتی باشه که آمریکا و اسرائیل ان را به جد دنبال کنن بنابراین من با رای دادنم آن ها را یک بار دیگر ناامید میکنم

۳.رای دادن یک وظیفه ی شرعی است که بر دوش من است . یکی از دلایل انقلاب حق رایی است که امروز هر ایرانی در اختیار دارد بنابراین برای پاسداری از خون شهیدان من رای میدهم و چه چیز مهم تر از این
Iran (Islamic Republic of)
Bm.soq
۲۱:۰۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
سلام
مشروط به اینکه کاندید صداقت داشته باشد و دروغگو و کلاه بردار نباشد وعده الکی ندهد ،خائن به انقلاب ملت نباشد ...وگرنه ملت که علم غیب ندارند ،اعتماد می‌کنند و بعدش هیچ ... شورای نگهبان بیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
رقابتی کردن معنیش این نیست که هر آدم ناشایسته ای بیاد و با افراد صالح رقابت کنه. پس شورای نگهبان وظیفه ش چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
باید فیلتری باشه که افراد مناسب و شایسته را برای انتخابات معرفی کند مگر تمام مردم از آگاهی لازم کافی در مورد افراد برخودار هستند شورای نگهبان وجودش ضروری است بهتره همه عاقلانه و منطقی به تصمیمات این شورا تمکین کنند.در غیر این صورت انتخابها چندان درست نخواهد بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
باشگاه خبرنگاران جوان!!! چرا پیاما رو سانسور میکنید
اگه پیامارو نمیخاید پخش کنید لااقل ناقص منتشر نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
ایندفعه این تنها کاری بود که از دست عناصر نفوذی برمی آمد : تبدیل رقابت شیرن به رفاقت تلخ !!! :در این دوره که کلمه رمز "مور قانون " دوره قبل رمز گشایی شده بود شگرد جدید شورای نگهبان عبارت بود از:تبدیل یک رقابت شیرین به یک رفاقت تلخ با حذف بی دلیل کاندیدا های چالش برانگیز !!!وهدف از آن 1_ ضربه زدن به حرکت کلی نظام 2_ضربه زدن به حرکت آقای رییسی در عدالت خواهی 3_ایجاد شک وشبهه در جامعه و.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
ممنون که نظر قبلیم رو تایید کردید.البته منظورم از حکومت،این دولت بوده،وگرنه انصافا دولتهایی بودن که خیلی تلاش کردن و نباید همه رو مقصر دونست.در ضمن در جواب اون دوستمون که گفته کار عار نیست،باید بگم بنده با همون مدرک بالا دنبال کار هم رفتم ،خیلی جاها درخواست تی کشیدن هم کرده ام اما متاسفانه قسمت من نبوده همونم داشته باشم.جایی رفتم که گفت تو با اید سطح سواد و بلد بودن سه تا زبان باید از ایران بری،اما واقعا من دوست داشتم ایران باشم و اصلا میل به رفتن نداشتم.توکل بخدا ان شالله شرایط من و امثال من خوب میشه.دنیا همینجور نمیمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
همینجور خوبه افرادی که شایستگی ریاست جمهوری ندارند بدون هیچگونه ملاحظه ای باید رد صلاحیت شوند تا دوباره وضعیت وخیم این روزها تکرار نشود و شاهد دولتی نباشیم که مشکلات مردم و کشور را رها کند و عین خیالش نباشه درد و رنج مردم و کار نکنه افراد مسئولیت پذیر و برنامه دار برای رشد و توسعه اقتصادی فقط باید تایید شوند تا مشکلات مردم حل شود از جناح های سیاسی و سیاست زدگی خسته شدیم رئیس جمهور سیاسی نمیخوایم رئیس جمهور کاری و پرتلاش میخوایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
تشخیص مردم گاها در انتخابات اشتباه است مثلا یکیش خودتی که چه خسارتی تشخیص اشتباه مردم به مملکت و خودشان زد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
عجب صبری خدا دارد........... اگه به ماها باشه ک تحملمون تمومه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
بسمه تعالی، از شورای نگهبان انتظار بهتری داشتیم ظاهراً شورای نگهبان برای ریاست جمهوری حد و مرزی مشخص کرده که سلیقه ای به نظر می رسد ، ولی این تایید صلاحیت ها متاثر از عملکرد دولت فعلی است،به قولی مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید هم می ترسد.نه عملکرد این دولت قابل قبول است نه عملکرد شورای نگهبان،این یکی از جلو بام افتاد و آن یکی از پشت بام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
شما فعلا با آن دو تا بیلی که اخیرا پیدا کردی مشغول باش کاری به این کارها نداشته باش، با کلید شروع کردی و با بیل به پایان رساندی، چه فرخنده آغازی و چه فرخنده فرجامی، بخدا فمن یعمل مثقال ذرة شرا يره حقيقت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
تو رو خدا تو حرف نزن آخه به او چه، وای دلم خنک شد داری می سوزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
با اومدن یه نفر منتظر؛
دلار پنجاه هزارتومنی
بنزین بیست هزار تومنی
افزایش محدودیت آزادیهای اجتماعی
قطع کامل ارتباط با دنیا
فیلتر کامل اینترنت=نت ملی
تورم افسار گسیخته و هزار بدبختی دیگر باشید.
Iran (Islamic Republic of)
علی طهرانی
۲۰:۴۳ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
تعداد زیادی به طمع دلار هزار تومنی و ارتباط با کل دنیا و کنسرت و ... بلای بی تدبیری و ناامیدی رو سرمون آوردند
دوباره شروع کردید حرفهای صد من یه غاز رو
تلکرام رو که روحانی فیلتر کرد
زبون دنیا رو هم که بلد نبودن فقط سر خم کردند
پس اجازه بدین کمی با عزت زندگی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
آیا این آخرین ضربه ای است که شورای نگهبان به اسلام وارد میکند ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
هدف ذاتی شورای نگهبان تضعیف آیت الله رییسی بود نه تقویت او در واقع این ضربه ای بود که شورای نگهبان به نمایندگی سهم خواهان قدرت به رییسی وارد کرد !!!!تا ترمز ایشان را در اجرای عدالت بکشد !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
این کار شورای نگهبان ضربه ای بود به آیت الله رییسی زیرا ایشان در رقابت سخت هم پیروز بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
با این حرفت کاملا موافقم،چون حتی یه بچه ۷ ساله مثلا تو برزیل و شیلی هم میدونه رئیسی منصوب دولت بعدیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
کار شورای نگهبان اجرای قانون بود ، مردم باید اعتماد کنند و به رئیسی رای دهند .وقتی رئیس آقازاده‌ها گفت خیلی از آقای رئیسی می‌ترسم ... خیر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
میزان رای ملت است ،بعد از حذف 98%کاندیدا ها در شورای نگهبان !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
آقای روحانی ولی در کل باید به قانون اساسی کشور و تقسیم مسئولیت های اون احترام گذاشت و اعتماد کرد . هرچند بر خلاف سلایق شخصیمون باشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
تو یکی هیچی نگو که هرچی میکشیم از امثال شماست
Germany
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
مرد باش و بگو چه کسانی تو این وانفسا ارز استخراج میکنند! اینهمه بانک و موسسه و شرکت و معدن و کارخانه و تولیدی و ... این جماعت سیرمونی ندارند که به جان و آب و برق و اموال مردم هم رحم نمیکنند و خود را قهرمان هم وانمود میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
نمیدانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
کدام قولتان را عملی کردید ،به خدا ماندن و رسیدن به قدرت و ثروت ،تاوان سختی داره که باید بپردازید ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
باز هم دوباره دو پهلو صحبت کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
لطفا ماینرها رو توقیف نکیند این ها آخرین امید های جوانان برای درآمد و ورود پول و دلار به کشور هستند کمی نرم تر رفتار کنید اول تذکر بعد تسهیلات برق خورشیدی و .... توقیف آخرین مرحله باشد
United States of America
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
آقای عزیز چرا مردم باید تاوان سود شما را پرداخت کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۶:۴۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
تا آخر مدت ریاستت چقدر مونده ؟ برو مرخصی هیچ کاری نکنی هیچ اتفاقی نمیافته
والله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
کاش یه روز فقط یه روز هیچ صوت و تصویر مخبری از این موجود هشتمین و نبینیم.برای من اون روز عید میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
روحانی برو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
حالا که تمام وسایل برقی مردم لطمه دیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
شما لطفا زحمتتون رو کم کنید ما خودمون میدونیم چکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
بیمه اختیاری هستم ماهی 900تومان دارم حق بیمه میدم بیکارم هستم
United States of America
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
دلار هم لازم دار ی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
همه ی اینا یه طرف ،دوباره کاندید شدن محسن رضایی طرف دیگه . آخه این نمیخواد از رو بره !!! بابا بسه دیگه تا کی ؟؟؟ مردم به چه زبونی بگن باهات حال نمیکنن!
چرا همش میای کاندید میشه
Iran (Islamic Republic of)
بینام‌
۱۶:۱۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
با سلام به نظر بنده لیست تمام ثبت نامی های انتخابات را منتشر میکردید و دست مردم را در انتخابات باز میگذاشتید تا شخص مورد نظر خود را انتخاب کنند...... اینگونه مشارکت تمام عیار را داشتید .... و باور کنید که مردم اصلح ترین ها را انتخاب میکنند .انتخاب مردم را با احراز هویت محدود نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
ما هم ازشماوهم ازعملکرد شورای نگهبان درعدم احراز صلاحیتها که حضورحداکثری مردم را به چالش کشید راضی نیستیم،شمابه خاطرکارنامه ضعیف وشورای نگهبان به خاطر بی اعتنایی به سلایق مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
حرف دلمونو گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
مطمئن باشید اگه شورای نگهبان اصلاح طلبها رو تایید کرده بود همین شماها معترض بودید که چرا تایید شدن، کارنامه سیاه اصلاح طلبها دیگه جایی برای تایید شدن نگذاشته
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۴۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
چرا این عذاب روحانی که داره روح مردم را هر روز خراش میزنه تمام نمیشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
کاش تو بازی تیکن بودی فن آخرو میزدم روت بعد میگفت فینیش هیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
شورای نگهبان طوری رقیبان نامزدها راانتخاب کردن که، شانس انتخاب رییسی بیشتر باشد!؟؟ البته نه با انتخاب مردم!!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
حضرت اقا گفتند دولت جوان جوان جوان انقلابی .دولت جوان وانقلابی این اقایون بودن که انتخاب شدن منظور اقا ریس جمهور جوان و انقلابی بود یکی مثل اقای سعید محمد نه این اقایون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
رهبر چندین بار معنی صحبتشون را توضیح دادند. ای کاش کامل گوش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
موقع انتخابات ولی نعمتن بعدش چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
۸ سال رفسنجانی ۸سال خاتمی ۸ سال روحانی مملکت دست شما بود . این وضع بد اقتصادی مسکن و خودرو وارز .. تو این سالها مردم فقیر فقیرتر شدند و شما یادی از مردم نکردید حالا که شورای نگهبان کارش را درست انجام داده یکدفعه مردم براتون مهم شدند . کاندیداها شما مشکل داشتند حالا مشکل از فرزند بوده یا برادر و خواهر و اقوام خودتون بهتر می دونید . با این حال جرا شما نامه می نویسی .
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۶:۱۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
چرا کاندیدای پاکدست معرفی نکردید تا اینطوری نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
فقط برووووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
کار که پیدا نمیشه.متاهلم .کل پولی که از بیت المال یه 45 تومن یارانه است.در حالیکه فوق لیسانس دارم با بهترین مدرک و مقاله در سطح یک در دنیا.که کنگهر جهانی دعوتم شدم.اما باید هی از پدرم تیکه بشنوم که بدبختم.حالا پدرم چیکار کرده در زندگیش. سوم راهنمایی هم نگرفته بازنشسته هست و نزدیک به ماهی یازده میلیون تومن حقوق بهش میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
لایک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
تو هم میرفتی کار یاد میگرفتی. کار عار نیست برو فعلا یه شغلی پیدا کن تا ان شاء الله کم کم کار مربوط به رشته ت رو پیدا کنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
کاملا قبول دارم و می شناسم کسانی که وضعیتی مثل شما دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
همدردیم داداش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
پس اولویت چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
مردم انتخاب کردن برووووووووووودیگه برنگردددددد. !!!!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۴:۴۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
چرا که اگه همچین ریسکی میکرد برای همیشه زندگی مردم از ریشه خشک میشد.
درود بر شورای نگهبان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
اقای روحانی. ، توصیه میکنم. قانون اساسی را که خودتان در تهیه ان مشارکت داشتید. ، بخوانید ..
ضمنا شما رئیس جمهور. جمهوری اسلامی هستید .....
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۴:۳۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
ملاک قانون است فقط قانون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
اجرای رتبه بندی تا قبل انتخابات
انتخابات بدون حضور فرهنگیان پرشور نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
تو نمی خواد توکار شورای نگهبان دخالت کنی برو اون برجام بچسب که فاتحه کشور خوندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
اغلب همه شما مسئولان چه ریاست جمهور چه فلان از همین کانال شورای نگهبان بیرون اومدید.
منتهی هر وقت رقابت از حد در رفت و آدرنالین ما زیاد شد یا انتخابمون بد از آب دراومد یا طرفمون تا آخر نتونست مرد بمونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
توخودت ازاصلی ترین کسانی هستی که به مردمی که بهت رای دادن بی محلی کردی واوناروازرای دادن ناامیدکردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
مردم اگه عقل داشتند به تو رای می دادند؟؟؟؟ اگه از رمزها هم چیزی به تو میرسید هیچوقت ممنوع نمی کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
فقط هیچی نگو و بروووووووووووووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
کدوم مردم؟ همون مردمی که 8سال جنگ و فقر رو با تو تجربه کردن؟ عجب! مردم چقدر براتون مهم شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
ول کن نیستی بابا؟!مملکت رو دادی هوا بیخیال شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
کی این دوره تموم میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
هیچوقت ....
مگه دوره‌های قبلی که تموم شد چه اتفاقی افتاد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
انتخابات 1400 انتخابات به معنی واقعی نیست بلکه انتصابات است
Iran (Islamic Republic of)
خدا یار مظلومانه
۱۳:۵۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
سلام بابا ما داریم لحظه شماری میکنیم بری و آنوقت شما دنبال چی هستی ؟خدایی ۸ سال مردم را با کارهاتون فلج کردید شما را به خدا واگذار می کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
بدترین رئیس جمهور حسن روحانی از اول انقلاب تا حالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
حالا جنابعالی فکر کردی، رییس بعدی، کاری برای مردم انجام میدهد، خیر! بلکه باعث افزایش مشکلات خواهد شد!!؟ حالا بشین ونگاه کن!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
به درک
۸ ساله مردمو بدبخت کردید
طلبکارم هستین شمارو واسه چی تاید صلاحیت کنن ؟؟؟
میخاین دوباره گند بزنید به مملکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
تو مردی به سپاه بگو بیت کویین استخراج نکنن / خدا لعنتشون کنه بخاطر منافع خودشون ما رو عذاب میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
باید ثابت کنی. زیاد تند نرو. اگر سپاه نبود معلوم نبود تو الان کجا بودی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
لایک داری ۱۳.۴۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
بابا اگه سپاه نبود الان داعش داشت برات سرت لالایی میخوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
چرا منفی بسته است؟
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۳:۳۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
دقیقاً ما در دوران ریاست جمهوری شما به این نتیجه که فرمودید:خدا نکند روزی برسد که مردم فکر کنند ما به آنها بی اعتنا هستیم،رسیدیم،شما اغلب مردم را مایوس کردید،چه کسانی که به شما رای دادند و چه کسانی که رای ندادند،اما انگار درک این موضوع برایتان دشوار است.به خدا میسپاریمت
Canada
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
چه خبر از شیرهای میدان حر آقای باشگاه خبرنگاران جوان
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
آقای روحانی تو چقد پروویی.
مردم ولی نعمتت بودن؟
تو وظیفتو انجام دادی؟
هنوز به کلاه گشاد برجام افتخار میکنی؟
چی بگیم والا.
-
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
اولا آیا اول نامه ات سلام نوشتی ؟ ثانیا اگر نامه است پس چرا اعلام عمومی میکنی ؟ پس معلوم میشود مثل اربابت و اسلاف گذشته ات نامه سرگشاده می نویسی . علی برکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
نکشیمون کاراگاه علوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
محمد مهاجری، چهره رسانه ای نزدیک به لاریجانی امروز در توییتی نوشت: «با اطلاع می گویم حسن روحانی رئیس جمهور در نامه ای به رهبرمعظم انقلاب از ایشان درخواست کرده که تغییراتی در لیست اعلام شده از سوی شورای نگهبان انجام گیرد. رئیس جمهور همچنین به وزیر کشور دستور داده فعلا از اعلام لیست شورای نگهبان خودداری کند. از سوی دیگر فشار سیاسی برای اعلام اسامی به وزیر کشور به شدت افزایش یافته است».
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
اینا که منفی زدن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
ما خیلی هم از نتیجه شورای نگهبان راضی هستیم
شما نمی‌خواد به فکر مردم باشی برو به فکر اون دنیات و عمل خودت باش. دل آقای مارو هم با این نامه هات خون نکن بسه دیگه حیا کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
فقط احمدی نزاد بقیه تعطیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
احمدی نژاد هم یکی مثل اینا دست پرورده این سیستم و نظام علی برکت
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۲۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
پس این آلودگی هوا نتیجه سوختن مازوت برای تولید رمز ارزه که پدر ریه مردم را در آوردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
با اینکه با صلاحیت ها مخالفم . ولی چون مخالف نظر تو هست . کاملا موافقممممممم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
آقای روحانی چقدر خوب می شد باز هم شما رئیس‌جمهور می شدید لااقل عصر حجر را به لطف شما همه مردم ایران تجربه می کردن وباز پهن گاو برای روشنایی وپخت پز در کشور رونق می گرفت
Iran (Islamic Republic of)
خدایا مددی کن
۱۳:۵۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
سلام
خخخخخخخخ واقعا گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
اگه اینا این نظرات بخونن به عمق فضاحتی که ببار آوردن پی میبرن ولی افسوس که ن میبینن و ن میشنون ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
احمدی نژاد نباید رد صلاحیت می شد
Netherlands
یاسین
۱۳:۲۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
اگر قرار بود طرفداران هر شخصی باید و نباید تعیین کنند که دیگر چه نیازی به شورای نگهبان داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
اقای احمدی نژاد بدتر از روحانی شده مردم بدبخت تر از این میشدن خداروشکر که رد صلاحیت شد فقط اقای رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۲:۰۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
لطفا دیگر سکوت اختیار کنید،
حنای شما رنگی نداشت و ندارد،
بهتر است آغازگر فتنه جدید نباشید،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
تمام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نسبت به قانون اساسی وتصمیمات شورای نگهبان باید مطیع باشند وهرگونه قضاوت کردن درباره شورای نگهبان غیرقانونی ومغرضانه وناعادلانه است به این دلیل که در دولت یازدهم ودوازدهم ازهمه جناح های سیاسی دربدنه دولت استفاده شد ودر دولت سیزدهم هم برای تحکیم وحدت ملی دربرابر دشمنان خارجی اگر آقای رئیسی، رئیس جمهور شود موظف است که ازتمام جناح ها در دولت استفاده کند و دولت را خصوصی سازی نکند وانسان نباید حتی نسبت به دشمنان پیش داوری نماید ومیدان همکاری باید برای تمام اقشار مردم و دولت بازباشد واگر کسی تخلف کرد ازهرجناحی که باشد باید محاکمه شود بنابراین آقای رئیسی از کاندیداهای حذف شده انتخابات که شایستگی های کافی را دارند می تواند در دولت استفاده کند مثلاً آقای لاریجانی می تواند مشاور ومعاون اول ریاست جمهوری باشد و خانواده امام خمینی ره هم نباید نسبت به تصمیمات شورای نگهبان انتقادنمایند ورئیس جمهور شدن آخردنیانیست بلکه اول مسئولیت ودردسرهاست و واکنش های تند نسبت به شورای نگهبان حتی درحد مصلحتی یا سیاست بازی کارغلط و پشت نمودن به راه امام ره و ولایت فقیه وقانون اساسی است و هرکس خادم انقلاب وکشور باشد هیچ کس دست وپایش رانبسته وراه خدمت همیشه باز است. ازطرفی در۴۳ سال گذشته کدام جناح بوده که درکشور از منفعتها ومصلحتها محروم گشته و پذیرش مسئولیت مگر جز خدمتگزاری هدف دیگری دارد.امروز و درتمام تاریخ آینده هزاران ساله کشور وفاق ملی برای پایداری کشور حرف اول وآخر است و اعتراض به جا یا بی جا به شورای نگهبان اشتباه است وکسی برای خدمت کردن نباید تصور کند که کشورداری طمع به ثروت ملی است وتخلف افراداندک را نمی توان باقضاوتهای ناشیانه ونا آگاهانه به کل مردم یا مسئولان تعمیم داد وانسان گاهی سر خودش راهم می خارد واین دلیل خودآزاری نیست. لازمه یک فردانقلابی داشتن صعه صدراست و همه ملت باید درچارچوب اخوت وبرادری وصمیمیت حرکت کنند و ماهمه انسانها برای امتحان واشتباه نکردن وگاهی دچاراشتباه ناخواسته شدن خلق شده ایم و اگر عده ای برکسب صندلی قدرت درتلاشند دسته دیگر باید تلاش کنند که پستهای کلیدی راتصاحب کنند یا نقش اساسی درکشور داشته باشند وهرکس مسئولیتی رابپذیرد وبا اتحاد وهمدلی کشور به پیش برود نباید منتظر ماند که اتفاق خاصی بیفتد بلکه باید تلاش کرد که نقش کلیدی درخدمت به مردم کشور وحتی جهان داشت وانسان باید وسعت سینه و وسعت فکر و وسعت عقل و وسعت ایمان و همدلی داشته باشد واختلافات رابه زباله بریزد و اگر پیچ ازدستش رفت حداقل مهره پیچ را سفت ببندد.بنابراین رعایت احترام همه مسئولان و مردم برهمگان فرض و واجب موکد است و هرکس با قانون ناسازگاری کند با هیچ چیز سازگاری نخواهد داشت واین همان چیزیست که برای نفوذ دشمن درکشور بهانه ایجادمی کند وانسان در موضعگیریهاش باید خدا را ناظر اعمال خود بداند وبابت تک تک حرفهایش باید درقیامت جواب ملت ودولت رابدهد واگر هدف همه به فرض محال بدهم باشد انسان باید گمان وظن نیکو داشته باشد وهمه را امیدوارسازد چون امید مانند بال برای پرنده است و نا امیدکردن مردم خسارت بزرگ معنویست.باید همدیگر راتحمل نمود قرارنیست هرکس قدرت بدست گرفت پیامبراعظم ص باشد نباید جلوتر کسی راقضاوت نمود زیرا قضاوتهای بد مانند فال بدزدن تقدیرات رابدترمی سازد وهمه افرادخوب وبد راباید به انجام امرنیک تشویق وتقویت نمود وگاهی اسید نرم آهن محکم را آب می کند وانسان چوب وترکه ی درخت نیست که تغییرناپذیرباشد ولی همه باید توقع منصفانه ازهمدیگر داشته باشیم حتی اگر به ظاهردوست وبه باطن رقیب سرسخت باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
احسنت.
اگر هم مشارکت کم شود مقصر این قضیه عملکرد ۸ سال اخیر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
معلومه شکمت سیره خبر از گشنه نداری برام طومار مینویسی میدانی صاحبخانه بیاد رخانه ت هروروز دادوبی دادکنه یعنی چه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
خدا وکیلی خیلی زیاد بود نخوندم ،اگه ابن نظرت بود پس انشاهات چند صفحه هستن
Iran (Islamic Republic of)
Hh
۱۴:۲۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
خسته نشدی از این همه قلم فرسایی؟؟!!
این حرفا مال اول یه پروژه هست، انگار تو این جامعه زندگی نمیکنی؟؟!!! کار از توصیه و نصیحت گذشته، رشته همه امور از دست در رفته، اونوقت شما نسخه می‌پیچی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
بيكار هستي طومار مي نويسي؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
خلاصه شو بگو . من وقت ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
اگر قرار بود هر کسی سرش بندازه پایین بیاد تایید بشه که میشد دوباره کسانی امثال خودت که میومدن و مجدد همه جا به گند میکشیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
سلام
اقای روحانی باید خودش بدونه چرا مردم ریزش کردن اقای روحانی عجیبه تاامروز فشار حداکثری تواین 8سال رومردم بدبخت اوردید هنوز میگید چرا مردم ایجورن بخدا میدونین بابا ملت ایران خیییییلی خوبن الان که رهبر معطم انقلاب اعلام کنند همه با این وضعیت معیشتی میریزن تو خیابون همه خوبن بجز مدیران بی لیاقت بعضی ادارات پدر مردمو دراوردید شما با ای ناهمهاتون چکار رهبر انقلاب دارید ایشون چقدر سفارش کردند چقدر بشما ومجموعه دولت خدمتگذارتون گفتند حواستون به معیشت مردم باشه گوش کردید/ توروقران دل اقا را با ای نامه ها نلرزونید بسه دیگه میخای یه نفر عین خودت بگذاری بری گذشت انشااللله اقا هم گوشش از ای حرفای .....پره سفرش کسیو نمیکنه مملکت امام زمانه خودش محافظت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
ماهم ازرهبری تقاضاداریم لاریجانی رو تاییدصلاحیت کنه تا ببینه مردم هیچ رای بهش نمیدن خواستن آبروشو بخرن متوجه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
ولی تا قبل ردصلاحیتش تیم رسانه ای شماها بدجوری داشت لاریجانی رو میکوبید
چرا؟ چیزی جز ترس بوده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
لاریجانی روخدازده تیم رسانه ای لازم نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
اشتباه منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
اشتباه منفی دادم ، احسنت بهت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
تو نمیخاد شور جان انتخابات و رقابتی بودنش بخوری جناب روحانی
یه عمر بودی برای ما کاری نکردی حالام دم رفتن شور نزن فشارت میره بالا

چه عجب بالا رفتن بنزین صبح پاشدی فمیدی ولی این موضوعات زود میفمی
جالبه
جایی که منفعته حرکتته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
اونهایی که با افزایش قیمت بنزین مشکل دارن یا جاهلند یا فریب خورده یا نونشون رو مافیای قاچاق سوخت می ده . .ولیواقعا چرا ملت باید با واقعی شدن قیمت بنزین مخالفت کنه ؟ در حالی که اضافه پولش رو هم دارن به ملت میدن به عنوان یارانه معیشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
به کی میدن؟؟؟؟ماکه بازنشسته واون موقع زیر یه تومن حقوق داشتیم ندادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
بنزین سه برابر شد ولی کالاها بیشتر از ده برابر شد ماست دبه ای دوهزار تومان را چند میخری برادر یارانه معیشتی بگیر بقیه را خودت حساب کن گوشت مرغ تخم مرغ آب برق گاز همه را خودت فیشهای سه سال پیش را مقایسه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
زودتر خدافظی
نامه هم مینویسد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
تنها جمله درستی که درطول این هشت سال گفتی همینه که مردم ولی نعمت ما هستند چرا چون سرمایه مردم را در بورس و در رانت های مختلف خودت و وزیران و مشاورانت و دوستان و بستگان غارت کردید
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۲۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
همه شو خوندم چیزی در مورد رمز ارز ندیدم ما را سرکار گذاشتین
Iran (Islamic Republic of)
بشارت
۱۱:۵۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
اگردقت کنید انتهای خبر نوشته
این خبر درحال تکمیل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
بی کفایت ترین رییس جمهور دنیا حسن روحانی خجالت هم نمی کشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
با شعار دادن که نمیشه حکومت کرد عزیز!
مردم ولی نعمت هستند؟!
آره دیگه ولی نینتندو که پولشون را در بورس خوردید و کلی آدم را بدبخت کردید...
باز موقع انتخابات شد و شعار دادنشون شروع شده
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۱۱:۱۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
اقا اصلا به شما چه ربطی داره ما میخوایم اقا برامون تصمیم بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس۹
۱۲:۴۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
از طرف خودت بحرف
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۱:۰۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
باید از آقای روحانی پرسیدمردم؟مردم همه تشخیص دادن که شما و دولت منفعلتان نمکی نبوده که به زخم مردم نپاشیده باشید.حالا درد مردم دارید؟قبلا کجا بودید که نه دیدید ونه شنیدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
مگه طویله است که هر که آمد تایید بشه. شما از اول هم نباید تایید میشودید. البته بگوییم متاسفانه من هر دو بار به تو رای دادم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
آفرین احسنت بر شما
چون امثال خودش نیست زورش اومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
باز برو خدا رو شکر که پشیمونی
بعضی ها هنوز هم قبولش دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
یه سوال چــهارسال اول از اون چی دیدی که برای بار دوم هم به اون رای دادی؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
با توجه به سوادتون به نظر نمیاد به روحانی رای داده باشید.
آخرین اخبار