مفید:

فرآیند رأی‌گیری انتخابات ریاست جمهوری در کرمانشاه دستی و سنتی است

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان کرمانشاه با بیان اینکه اعضای شورای ششم شهر کرمانشاه با رأی الکترونیکی انتخاب می‌شوند، گفت : فرآیند رأی‌گیری انتخابات ریاست جمهوری به صورت دستی و سنتی برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محسن مفید رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان کرمانشاه گفت : براساس صراحت قانون اساسی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس، مجلس خبرگان رهبری و همه‌پرسی یا رفراندوم بر عهده شورای نگهبان و نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا بر عهده مجلس است.

او در توضیح تفاوت اساسی انتخابات کشور با سایر انتخابات در نظام‌ها، گفت : در انتخابات رقابت برای کسب قدرت است، ولی هدف برای کسب قدرت در ایران با سایر نظام‌ها متفاوت است آن‌ها قدرت را برای مصالح خود می‌خواهند و در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کسب قدرت برای خدمت به مردم است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان کرمانشاه افزود: این تفاوت در بستر رعایت اخلاق و قانون محقق می‌شود، دوری از تهمت و تخریب، رعایت حقوق شهروندی و... همه نشان از خدمت به مردم دارد.

او افزود: مردم هوشیار باشند کسانی هستند که از نظر قانونی در بررسی صلاحیت‌ها از فیلتر‌ها می‌گذارند، اما در عمل به جای اینکه رقابت را حول چگونه خدمت بهتر به مردم ارائه دهند در تخریب و تهمت به رقیب خود نشان می‌دهند؛ اینجاست که مردم باید به عنوان فیلتر اصلی اجازه عبور به آن‌ها ندهند.

مفید ادامه داد: برای برخورد با تخلفات انتخاباتی ستاد پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی در استان تشکیل و شعب مختص به جرائم انتخاباتی هم در تمامی شهرستان‌ها مشخص شده تا خارج از نوبت به گزارشات رسیدگی و براساس قانون برخورد لازم صورت گیرد، تاکنون کار‌های ارشادی انجام شده است.

اعضای شورای ششم کرمانشاه با رأی الکترونیکی انتخاب می‌شوند

او در خصوص نحوه برگزاری انتخابات، گفت: ۲۴ مرحله انتخابات ریاست جمهوری الکترونیکی است، ولی اخذ رای به دلیل فراهم نبودن زیر‌ساخت‌های لازم به صورت سنتی و دستی انجام می‌شود.

مفید گفت: انتخابات ششمین شورای اسلامی شهر و روستای شهر کرمانشاه به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

او در توضیح رعایت دستورالعمل های بهداشتی در انتخابات ۱۴۰۰، گفت: از انتخابات مجلس یازدهم تا به امروز در فضای متاثر از ویروس کرونا هستیم، در مرحله دوم انتخابات مجلس دستورالعمل رعایت پروتکل‌ها در روز برگزاری انتخابات را داشتیم که تجربه نسبتا موفقی حاصل شد و برای انتخابات ۱۴۰۰ هم پیش‌بینی لازم انجام شده است.

مفید افزود: تمام ملاحظات لازم برای اینکه در حوزه بهداشت به سلامت مردم خدشه‌ای وارد نشود لحاظ شده به طوریکه انگشت زدن هنگام رای دادن را نداریم، ساعت اخذ رای از ساعت ۷ صبح تا ۲ بامداد اعلام شده، تعداد شعب افزایش یافته، نماینده علوم پزشکی به عنوان ناظر امر سلامت انتخابات در حوزه بهداشتی در شعب حضور دارد.

او گفت: انتخابات عبارت است ایجاد ظرفیت برای تغییر، اگر از وضع موجود نگران هستید تنها راه تغییر حضور پرشور پای صندوق رای است نه قهر با صندوق رای، تا با انتخاب فرد اصلح وضعیت را تغییر دهید .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار