فیروزی: کسانی که به پورموسوی اهانت کردند هواداران صنعت نفت نبودند/ داور می‌توانست بازی ما با استقلال را بهتر مدیریت کند

سرپرست تیم فوتبال صنعت نفت آبادان درباره حواشی بازی تیمش برابر استقلال توضیحاتی را ارائه کرد.

علی فیروزی، سرپرست تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص حواشی بازی تیمش مقابل استقلال و توهین عده کمی از هواداران صنعت نفت به سیروس پورموسوی (سرمربی صنعت نفت) در جریان این بازی اظهار داشت: سیروس پورموسوی در این مقطع فشار‌های زیادی را تحمل می‌کند و از طرف دیگر کسانی که نمی‌توان آن‌ها را هوادار دانست، بی دلیل به او اعتراض می‌کنند. در گذشته ما هواداران فهیمی داشتیم و هواداران کنونی ما فرزندان و نوه‌های همان کسانی هستند که ۴۰، ۵۰ سال پیش برای حمایت از صنعت نفت به ورزشگاه می‌آمدند.

کسانی که به پورموسوی اهانت کردند هواداران صنعت نفت نیستند

فیروزی در ادامه گفت: باتوجه به این که صنعت نفت چند هفته است که خوب نتیجه نگرفته، تمام هواداران حق اعتراض دارند و پورموسوی هم این حق را به آن‌ها می‌دهد، اما این که چند تماشاگرنما حین بازی از فاصله نزدیک به سرمربی تیم ما فحش رکیک بدهند را هیچ کسی نمی‌پذیرد. پس از اتفاقات بدی که برای صنعت نفت افتاد، ما نیاز به آرامش داریم تا با تمرکز کیفیت فنیمان را بالاتر ببریم. کسانی که هوادار صنعت نفت هستند چنین کار‌هایی را انجام نمی‌دهند. نمی‌دانم برخی‌ها چه مشکلی دارند که از دقیقه یک بازی فحش دادن به پورموسوی را شروع می‌کنند.

سرپرست تیم فوتبال صنعت نفت آبادان افزود: بازی بانک ملی و صنعت نفت را چند سال پیش به عنوان تماشاگر دیدم. آن روز بانک ملی به صنعت نفت ۵ گل زد و بازی را برد، اما هواداران تیم ما بانک ملی را تشویق کردند و به هیچ کسی اهانت نشد. آدم‌هایی که در ورزشگاه شروع به فحش دادن می‌کنند، تماشاگر نیستند و دنبال مسائل دیگری هستند.

او درباره اعتراض پورموسوی به عملکرد داوری در بازی با استقلال عنوان کرد: متاسفانه در برنامه فوتبال برتر فقط برخی از صحنه‌های بحث برانگیز بازی ما با استقلال مورد بررسی قرار گرفت و چند صحنه مشکوک دیگر اصلا بررسی نشد. برای این بازی اصلا نیاز به ۷ دقیقه وقت اضافه نبود.

داور می‌توانست بازی را بهتر مدیریت کند

فیروزی گفت: تیم ما ۱۰ نفره شد و از همان دقایق ابتدایی بهترین مدافعمان را از دست دادیم. هیچ مربی عاقلی دست به تعویض مدافع میانی تیمش نمی‌زند، زیرا دفاع وسط پُست حساسی است. با این حال در بازی با استقلال این اتفاق ۲ بار برای تیم ما رخ داد و ناچار شدیم در این پُست دست به تغییر بزنیم. پس از مصدومیت اهل شاخه، بغلانی را به زمین فرستادیم و او هم اخراج شد. یک تیم باید خیلی تمرکز و اراده داشته باشد تا با چنین مسائلی کنار بیاید و این اتفاق برای صنعت نفت رخ داد. اگر داور بازی را مدیریت می‌کرد، می‌توانست بغلانی را اخراج نکند. البته منظور من این نیست که داور باید حق را ناحق می‌کرد. بلکه معتقدم داور می‌توانست بر جریان بازی مدیریت بهتری داشته باشد.

او در ادامه عنوان کرد: قبل از این که استقلال گل بزند، احمد شریعت زاده و حسین زواره‌ای با مدافع حریف در موقعیت تک به تک قرار گرفته بودند و اگر بازیکن ما به موقع پاس داده بود، شاید تیم ما قبل از استقلال به گل می‌رسید و جریان بازی طور دیگری رقم می‌خورد. ۱۰ نفره شدن به تیم فشار آورد و تمرکز بازیکنان از بین رفت. آن گل را هم خودمان به استقلال تقدیم کردیم. اگر عده‌ای تماشاگرنما و مسائل داوری تمرکز ما را از بین نمی‌برد، نتیجه طور دیگری رقم می‌خورد.

فیروزی درباره پاس رو به عقب بازیکن استقلال به حسینی گفت: بازیکن استقلال با پا پاس رو به عقب داد و دروازه بان توپ را با دست جمع کرد. این اتفاق در محوطه جریمه رخ داد و داور باید خطا می‌گرفت. یک پنالتی ما هم نادیده گرفته شد که این صحنه هم در برنامه فوتبال برتر بررسی نشد. اگر داور به اندازه‌ای که با استقلالی‌ها مهربان بود، با ما هم مهربانانه رفتار می‌کرد بازی به سود ما تمام می‌شد. با این حال به تیم خوب استقلال تبریک می‌گویم.


بیشتر بخوانید


پورموسوی حق دارد ناراحت باشد

سرپرست تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در واکنش به صحبت‌های پورموسوی مبنی بر این که انتظار دارد مدیرعامل و رئیس کانون هواداران صنعت نفت پشتیبان او باشند گفت: سرمربی انتظاراتی دارد و مسئولان برگزاری مسابقات باید به کسانی که به او توهین کردند، تذکر می‌دادند. پورموسوی حق دارد ناراحت باشد، زیرا به او بی احترامی شد و تمرکز او هم برای دقایقی از بین رفت. آن عده‌ای که به پورموسوی توهین کردند، تمرکز تیم را به هم زدند و در واقع با این کار به استقلال کمک کردند.

فیروزی در خصوص مشکلات مالی تیمش گفت: همان طور که پورموسوی گفت ما باید با همین داشته هایمان کار را پیش ببریم. ما تیم نداری هستیم که باید به مصاف تیم‌های دارا برویم. از نظر بازیکن، تیم ما با استقلال قابل مقایسه نیست، زیرا استقلال یکی از پر مهره‌ترین تیم‌های لیگ برتر است، اما صنعت نفت کمبود بازیکن دارد و بیشتر بازیکنان جوان هستند و تجربه کمی دارند. ما بازیکنان کمی داریم و به همین دلیل دست کادرفنی برای استفاده از تاکتیک‌های مختلف بسته است. بازیکنان ذخیره تیم‌هایی مانند استقلال، پرسپولیس و سپاهان فرقی با بازیکنان اصلیشان ندارند و به همان اندازه خوب هستند.

او درباره وضعیت بازیکنان گفت: بازیکنان مصدوم ما شرایط خوبی ندارند. منتظریم ببینیم میزان مصدومیت اهل شاخه چقدر است. در حال حاضر تیم ما دفاع وسط ندارد. شاید مصدومیت بیت سعید و ساکی کمتر باشد. اگر اهل شاخه مشکل خاصی نداشته باشد، برای بازی‌های پیش رو آماده می‌شود، اما هنوز وضعیت او مشخص نشده است.

فیروزی در پایان گفت: مردم آبادان و هواداران صنعت نفت بدانند که ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا آن‌ها را خوشحال کنیم و امیدواریم که آن‌ها هم مثل همیشه از ما حمایت کنند و اجازه ندهند برخی‌ها خوشحالی آن‌ها را به غم تبدیل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار