مورینیو پر افتخار‌ترین سرمربی منچستریونایتد، البته بعد از خروج فرگوسن!

ژوزه مورینیو بعد از جدایی فرگوسن از منچستریونایتد پر افتخارترین سرمربی این تیم نام گرفته است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اوله گونار سولسشیر، سرمربی تیم فوتبال منچستریونایتد شب گذشته با شکست در فینال لیگ اروپا و کسب عنوان نایب قهرمانی، نتوانست اولین عنوان و جام خود را در منچستریونایتد کسب کند و رکورد ضعیف به دست نیاوردن جام در منچستریونایتد را بشکند.

سولسشیر نروژی ۲ سال و نیم پیش و بعد از اخراج ژوزه مورینیو، هدایت منچستریونایتد را پذیرفت و در این مدت حتی یک جام نیز با شیاطین سرخ کسب نکرده و بالاترین افتخار تیم سولسشیر کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ جزیره و لیگ اروپا بوده است.

تیم فوتبال منچستریونایتد، اما بعد از جدایی فرگوسن در سال ۲۰۱۳، ۴ سرمربی مختلف را روی نیمکت مربیگری خود دیده و در این مدت تنها ژوزه مورینیوی پرتغالی موفق به کسب بیش از یک جام شده و با منچستریونایتد ۳ عنوان قهرمانی کسب کرده است.

بعد از فرگوسن، دیوید مویس اسکاتلندی در مدت ۱۰ ماه حضور خود یک جام خیریه را کسب کرد و بعد از او نیز لویی فان خال هلندی در ۲ سال هدایت شیاطین سرخ یک جام حذفی را برای منچستری‌ها به دست آورد.

ژوزه مورینیو، سومین مربی بعد از دوران فرگوسن بوده است و این پرتغالی در ۲ سال و نیم حضور خود در منچستریونایتد یک جام خیریه انگلیس، یک قهرمانی جام اتحادیه و یک عنوان قهرمانی در مسابقات لیگ اروپا را کسب کرد و با توجه به عملکرد فعلی سولسشیر و به دست نیاوردن هیچ جامی در این ۲ سال، پر افتخار‌ترین مربی منچستریونایتد بعد از دوران فرگوسن همچنان آقای خاص است؛ مربی که شاید هواداران منچستریونایتد اکنون و بعد از شکست در فینال لیگ اروپا بار دیگر به یاد این پرتغالی افتاده باشند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار