نشست فقهی تبلیغات رسانه‌ای و مناظرات انتخاباتی در قم برگزار شد

مباحث فقهی در زمینه تبلیغات رسانه‌ای و مناظرات انتخاباتی در نشست تخصصی در قم بحث و بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، نشست علمی تخصصی "فقه تبلیغات رسانه ای و مناظرات انتخاباتی" امروز به همت مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با مشارکت انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه های علمیه و  صدا و سیما در قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار در این نشست با بیان این که سیاست مطلوب و مشروع در نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه باید مبتنی بر فقه اخلاق و عقلانیت باشد،گفت: افراد دخیل در انتخابات اعم از برگزارکنندگان، کاندیدا، مردم و همه کسانی که می‌خواهند به مردم خدمت کنند باید این مبانی را رعایت کنند.

او شرکت در انتخابات را یک واجب شرعی و تلاش برای حفظ وحدت و انسجام جامعه در تبلیغات انتخاباتی را ضروری دانست و گفت: مسئولیت در نظام اسلامی همانند امانت است و کسانی که به عنوان کاندیدا در انتخابات شرکت دارند باید از بیان وعده‌های غیرقابل عمل به مردم بپرهیزند و به این وعده‌ها به عنوان یک تعهد نگاه کنند.

حجت الاسلام موسوی مقدم ،قائم مقام رسانه ملی هم در این نشست با تاکید بر این که مناظرات انتخاباتی در رسانه ملی همراه با رویکرد‌های اخلاقی و توجه به موازین دینی تنظیم می‌شود، افزود: بیش از ۵۰ مورد از باید‌ها و نباید‌های مناظره‌ای در انتخابات مشخص و به کاندیدا‌ها اعلام شده است.

او تصریح کرد: این مسائل از سوی هریک از کاندیدا باید متناسب با فلسفه وجودی رسانه اسلامی رعایت و بیان تضارب آرا و اندیشه هم باید به گونه‌ای صورت گیرد که موجب وهن صاحب اندیشه و طرف مقابل نباشد.

قائم مقام رسانه ملی برگزاری مناظرات انتخاباتی را در افزایش شور انتخاباتی مفید وتاثیرگذار اعلام کرد و گفت: این مناظرات علاوه بر صرفه جویی در هزینه تبلیغات انتخاباتی میزان مشارکت مردم را افزایش می‌دهد.

او همچنین  از آمادگی رسانه ملی و انجام مقدمات لازم برای برگزاری مناظرات انتخاباتی خبر داد و گفت: در مجموع سه مناظره عمومی برگزار و مجموعه باید‌ها و نباید‌های مناظره‌ای هم به اطلاع کاندیدا رسیده است و نمایندگان آن‌ها هم کاملا توجیه شده اند.

موسوی مقدم افزود: صددرصد مقدمات برگزاری مناظرات به صورت چالشی و در عین حال خوب و با رعایت موازین اخلاقی و دینی فراهم شده است.

قائم مقام رسانه ملی گفت: جهت گیری مناظره‌ها به صورت خاص، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خواهد بود ولی در خلال مناظره‌ها سایر مسائل نیز مطرح می‌شود.

در پایان این نشست علمی فقهی از آثار پژوهشی در حوزه فقه هنر و رسانه مرکز فقهی ائمه اطهار رونمایی شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار