سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد؛

افزایش ۷۱ درصدی بستری شدن بیماران کرونایی در بخش مراقبت های ویژه

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از افزایش موارد ابتلا به کرونا و بستری شدن آن‌ها در بیمارستان‌های هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فاطمه نوروزیان،سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:در همسنجی آماری این هفته کرونا با هفته گذشته، ۲۴ و نیم درصد موارد مثبت شناسایی شده و ۱۶ درصد موارد بستری در بیمارستان‌ها افزایش یافته است.

نوروزیان افزود: در موارد بستری در آی سی یو نیز افزایش ۷۱ درصدی داشتیم که این یک افزایش شدید است.

او گفت: در شهر‌ها بیشترین دلیل افزایش انتقال و شیوع کرونا حضور در جمع‌های شلوغ مانند رستوران ها، دربازار‌های سنتی، کافی شاپ‌ها و بویژه استفاده از قلیان و حضور در مراسم‌هایی مانند عروسی‌ها است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: بطور کلی نیز درصد استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان کاهش یافته و در کنار آن با افزایش گرمای هوا و استفاده بیشتر از لوازم سرد کننده در‌ها و پنجره‌ها معمولا بسته می‌شود که این می‌تواند عاملی برای آلودگی بیشتر محیط باشد.

نوروزیان افزود: به عنوان نمونه در جاسک کهنه یک طغیان ۵۴ نفره داشتیم که به علت حضور یک آشپز مبتلا به کرونا در مراسم‌های مختلف روز عید فطر بود که در نهایت منجر به فوت این فرد نیز شد.

او گفت: در هفتمین روز از خردادماه، دو نفر دیگر بر اثر ابتلاء به کرونا در هرمزگان جان باختند و مجموع شمار جانباختگان این بیماری در استان به هزار و ۲۶۱ نفر رسید.

انتهای پیام/ر

برچسب ها: کروناویروس ، کووید19
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.