محقق تیم کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت خبر داد؛

آمادگی ستاد اجرایی برای واکسینه کردن نوجوانان از اوایل مهرماه

صالحی گفت: آماده هستیم که مطالعات خود را بر روی زنان باردار و نوجوانان تا ١٢ سال آغاز کنیم و از اوایل مهر ماه نوجوانان را نیز واکسینه کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا صالحی محقق تیم کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت در نشست خبری مراحل ساخت واکسن اظهار کرد: برای خودم باعث افتخار است که در این کارآزمایی بالینی شرکت کردم و نتایج به دست آمده در فاز دوم بسیار قابل اعتماد است، چرا که بی ضرری و ایمنی بخشی آن تایید شده است.

صالحی با بیان اینکه به جرأت آنقدر به این واکسن اعتقاد داشتیم که عزیزان خود را با این واکسن در کارآزمایی بالینی واکسینه کردیم، گفت: آماده هستیم که مطالعات خود را بر روی زنان باردار و نوجوانان تا ١٢ سال آغاز کنیم و از اوایل مهر ماه نوجوانان را نیز واکسینه کنیم.

او با بیان اینکه در حال حاضر تأثیرگذاری این واکسن در پیشگیری موثر بوده و این امر بسیار امیدوار کننده است، گفت: استفاده از واکسن دیگری در دوز‌های دوم را توصیه نمی‌کنیم، بلکه توصیه می‌شود این کار انجام نشود و ترجیح ما آن است که از یک پلتفرم کامل برای واکسیناسیون پیروی شود، چرا که باید حساسیت‌ها مشاهده شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار