تسهیل استانداردسازی محصولات خانگی در بام ایران

با ثبت درخواست در سامانه مورد نظر طرح انطباق محصولات خانگی، روند استانداردسازی این محصولات در چهارمحال و بختیاری تسهیل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرضیه جلیل‌پور مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: دستورالعمل ثبت اظهارنامه انطباق مشاغل خانگی به درخواست معاونت امور زنان و خانواده و با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان ملی استاندارد تدوین شده است.

او افزود: ثبت این اظهارنامه اختیاری است و افراد مشغول به فعالیت در حوزه مشاغل خانگی می‌توانند پس از فعال شدن سامانه مربوطه با مراجعه به آن برای دریافت کد انطباق اقدام نمایند.


بیشتر بخوانید


جلیل‌پور اضافه کرد: با ثبت درخواست در سامانه مورد نظر طرح انطباق، روند استانداردسازی محصولات خانگی در استان تسهیل می‌شود و تولیدکنندگان این فرصت را به دست می‌آورند تا با رونق تولید و حفظ و ارتقای کیفیت به عرضه گسترده محصولات خود اقدام کنند و در نتیجه مصرف‌کنندگان نیز با اطمینان از استاندارد بودن روند تولید، استقبال بیشتری از محصولات خواهند داشت.

او اظهار داشت: ثبت درخواست برای انتخاب نهاد نظارتی و بررسی آزمایشگاهی محصولات، تعیین و معرفی محصول بر اساس طبقه‌بندی‌های تعریف‌شده، ثبت آگاهی اظهارنامه ثبت علامت تجاری و ارائه گواهی‌نامه‌های دریافتی از مراجع و ارگان‌های مربوطه، از جمله مراحل ثبت اظهارنامه انطباق در حوزه مشاغل خانگی است.

جلیل‌پور تصریح کرد: درخواست متقاضیان از سوی نهاد‌های مرتبط ارزیابی و گزارش کار برای تایید به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادارات استاندار استان‌ها ارسال می‌شود و در پایان کد انطباق در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد.

او گفت: نشانی سامانه و زمان‌بندی برای ثبت اظهارنامه انطباق مشاغل خانگی به‌زودی اعلام خواهد شد.

جلیل‌پور افزود: به‌منظور حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی و توسعه فعالیت بانوان در حوزه مشاغل خانگی، پارسال ۱۴۰ نفر از زنان و بانوان کارآفرین استان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

او اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۸۸ تعاونی برای بانوان در استان وجود دارد که از این تعداد ۹۶ تعاونی فعال است و تعدادی از این تعاونی‌ها نیز در سال ۹۹ از تسهیلات بانکی بهره‌مند شدند.

جلیل‌پور ادامه داد: اجرای طرح‌های قالی‌بافی، از دیگر برنامه‌های حمایتی در حوزه اشتغال برای بانوان استان به‌ویژه زنان بد سرپرست، بی‌سرپرست و خودسرپرست است و از سال ۹۷ تا نیمه سال ۹۹ با اجرای طرح‌های مختلف ملی و استانی برای سه هزار و ۵۴۶ نفر از زنان چهارمحال و بختیاری شغل ایجاد شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار