زنان سیستان و بلوچستان تمایل زیادی به حضور آگاهانه در اجتماع دارند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: زنان این استان به عنوان مدیران خانواده تمایل بسیاری به داشتن حضور آگاهانه در اجتماع، امور سیاسی و اجتماعی کشور داشته و دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، زهرا ابراهیمی ر مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: زنان این استان به عنوان مدیران خانواده تمایل بسیاری به داشتن حضور آگاهانه در اجتماع، امور سیاسی و اجتماعی کشور داشته و دارند و با حضور پرشور در انتخابات آن را به اثبات رسانده‌اند.

او گفت: زنان با حضور خود در صحنه‌های مبارزاتی و پیکار‌های انتخاباتی و مذاکرات صلح در اجتماعات مدنی و دادخواهی، در فعالیت‌های اقتصادی، علمی، فرهنگی و سیاسی جایگاه خود را تثبیت کرده و دولتمردان، رهبران سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به اهمیت، مؤثریت و مثمریت نقش و مشارکت زنان بیش از پیش پی‌برده‌اند.

وی افزود: نقش زنان و مشارکت‌شان در کارزار انتخاباتی چه به عنوان کاندیدا و چه به عنوان رای‌دهنده بر ارتقای امنیت اجتماعی می‌افزاید و به اصلاحات تدریجی در ساختار جامعه منجر می‌شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: برای مثال حضور حداکثری زنان در شورا‌های شهر و روستا‌های استان نشانگر ترقی و جهش روزافزون زنان در عرصه سیاست بوده و اعتماد جامعه به زنان روز بروز بیشتر شده و در انتخابات پیش‌رو نیز افزایش ۱۰۰درصدی ثبت‌نام زنان در عرصه کاندیداتوری شورا‌ها با توجه به مناسبات قومی جامعه دستاورد مهم و ارزشمند دولت و نظام است.

وی بیان کرد: رویکردی که دولت یازدهم و دوازدهم و به تبع آن استاندار سیستان و بلوچستان برای افزایش نقش زنان در رده‌های مدیریتی داشته در ایجاد این رویه تحولات مطلوبی را ایجاد کرده و لازم به یادآوریست که ۳۵درصد بانوان که در انتخابات شورای شهر در سال ۱۳۹۶ ثبت‌نام کرده بودند به شورای شهر راه یافتند.

ابراهیمی ادامه داد: هم‌اینک معاون استاندار یا فرماندار و مدیرکل، شهردار یا تعداد زیادی بخشدار در سطوح بالا و میانی سیستان و بلوچستان و شهرستان را بانوان تشکیل می‌دهند و این حضور موثر به شورا‌ها هم تسری یافته است.
وی تصریح کرد: زنان به عنوان رکن اصلی خانواده و ستون جامعه در تاریخ کشور عاملیت مهمی را ایفا کرده و اکنون نیز به همان قدرت در تعیین سپهر سیاسی ایران تاثیرگذار هستند و برای مثال در حوزه انتخابات ریاست‌جمهوری نیز تحقق دموکراسی منوط به حضور حداکثری زنان در این مشارکت است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان وبلوچستان گفت: این رای‌ها هستند که می‌توانند سرنوشت کشور را تعیین کنند بنابراین همه باید مسوولانه پای صندوق‌های رای حاضر شوند و کاندیدای اصلح خود را انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: زنان با گسترش مشارکت‌سیاسی و حضور حداکثری خود می‌توانند نگاه حاکم بر جامعه و سیاست‌های حاکم در اجتماع را مشخص کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.