آزادسازی ۳۵ زندانی از محل موقوفات و خیران در استان قزوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: از ابتدای سال گذشته تا امروز ۳۵ زندانی به تفکیک ۲۱ زندانی غیرعمد و ۱۴ نفر دیگر نیز به صورت موردی توسط خیران آزاد شده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: از ابتدای سال گذشته تا امروز ۲۱ زندانی غیرعمد به طور متمرکز از طریق اوقاف استان و درآمد نیات واقفان آزاد شدند و ۱۴ نفر دیگر نیز به صورت موردی توسط خیران آزاد شده اند که این تعداد جمعا ۳۵ نفر از محل اوقاف بوده است.

حجت الاسلام مجیدی افزود: در بحث پیوند زوج‌های جوان در ۱۴ ماه گذشته ۱۵۸ سری جهیزیه با اعتبار بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال توزیع شده، همچنین قراردادی با یکی از فروشگاه‌های لوازم خانگی بسته شده و به طور موردی ساداتی که از نظر اقتصادی در وضعیت سختی به سر می‌برند، بتوانند بهره‌مند شوند.

او با اشاره به سایر فعالیت‌های اوقاف استان افزود: در بحث مهر تحصیلی هزار و ۶۱۵ بسته مهر تحصیلی با کیفیت بالا تهیه و توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین همچنین در بحث پیشگیری از کرونا با توجه به منویات مقام معظم رهبری، مجموعه اوقاف و امور خیریه و امنا استان، بسیار جدی وارد میدان شده و تا کنون ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جهت تهیه بسته‌های معیشتی شامل ۲۶ هزار   پرس غذای گرم، کارگاه خیاطی برای دوخت گان و تولید ۳۹۲ هزار ماسک، ۹ مرحله توزیع بسته معیشتی شامل توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی در سال گذشته و ۴ هزار و ۹۰۰ بسته معیشتی طی سال جاری و همچنین ۴ هزار بسته بهداشتی در ۹ مرحله در ۱۴ ماه گذشته با کیفیت بسیار مطلوب می‌باشد.

حجت الاسلام مجیدی در ادامه اضافه کرد: دو قرار داد بین اوقاف استان و بیمارستان ولایت قزوین منعقد شده که هزینه درمان و دارو بیمارانی که توان لازم را ندارند پرداخت نماییم.

مدیرکل اوقاف استان قزوین خاطرنشان کرد: یک مجموعه ۱۶ واحدی مسکن طلاب سال گذشته برای زوج‌های طلبه جوان بازسازی شد که هر واحد به مدت دوسال در اختیار زوج طلبه قرار داده می‌شود.

شورای خیریه اوقاف استان قزوین با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سالن جلسات اداره کل اوقاف استان قزوین برگزار شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.