سایت جدید پسماند‌های بیمارستانی باید تعیین شود

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت :سایت جدید پسماند‌های بیمارستانی کرمانشاه باید هرچه زودتر و ظرف یک تا دو ماه آینده تعیین تکلیف شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریدون یاوری مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه تمام مجوز‌های محیط زیستی برای سایت پسماند‌های بیمارستانی کرمانشاه صادر شده، گفت : از این به بعد کار با دانشگاه علوم پزشکی است که باید برای اخذ مجوز از سایر دستگاه‌های مربوطه و انجام سایر کار‌ها اقدام کند.

او گفت : احداث سایت جدید پسماند‌های بیمارستانی کرمانشاه یا باید توسط خود دانشگاه علوم پزشکی صورت بگیرد و یا اینکه دانشگاه آن را به صورت توافقنامه یا قرارداد به شهرداری یا شرکت‌های خصوصی واگذار کند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه افزود: مکان‌یابی این سایت انجام شده و در محلی تقریبا پشت سایت دفن زباله کرمانشاه است، به علاوه گزارش ارزیابی محیط زیستی آن نیز انجام شده و آنچه که مربوط به حوزه کاری ما بوده به اتمام رسیده است.

یاوری با بیان اینکه متاسفانه روند تعیین تکلیف سایت جدید پسماند‌های بیمارستانی کرمانشاه طولانی شده، افزود: این روند طولانی دیگر پذیرفتنی نیست و باید بر اساس قانون دستگاه‌هایی که در این زمینه تصمیم نهایی را می‌گیرند ورود کنند، زیرا محیط زیست تنها یک دستگاه ناظر است.

او از جلسات متعددی که برای تعیین تکلیف این موضوع برگزار شده هم یاد کرد و ادامه داد: امیدواریم ظرف یک تا دو ماه آینده این سایت تعیین تکلیف شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه درباره سایت فعلی دفن پسماند‌های بی‌خطر شده بیمارستانی کرمانشاه در محل سراب قنبر گفت: این مکان جایی نیست که معیار‌های محیط زیستی و بهداشتی مد نظر ما به عنوان یک دستگاه ناظر در آن اجرا شود، اما از آنجایی که این محل از گذشته مکان دفن پسماند‌های کرمانشاه بود مجبور شدیم بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنیم تا محل جدیدی آلوده نشود.

یاوری با بیان اینکه سایت قبلی به سختی ظرفیت پذیرش پسماند‌های بی‌خطر شده بیمارستانی جدید را دارد، افزود: افزایش تولید پسماند‌های بیمارستانی و پزشکی و پسماند‌های عمومی مانند ماسک به دلیل شرایط بیماری کرونا، مشکلات این سایت را بیشتر کرده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.