علما:

نباید با صندوق رای قهر کنیم/صنعت گردشگری درآمدزایی و ایجاد اشتغال به همراه دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: با وجود مشکلات اقتصادی که وجود دارد، هیچوقت نباید با صندوق رای قهر کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت : اگرچه در ابتدای انقلاب جایگاه امام خمینی (ره) بگونه‌ای بود که هرآنچه می‌گفتند توسط مردم پذیرفته می‌شد، اما سیاست امام (ره) این بود که مردم مقدرات کشور را به دست خود رقم بزنند.

او گفت : امام (ره) به دموکراسی و کسب نظر مردم اعتقاد داشت و این روند تاکنون ادامه داشته و به یک تفکر در نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.

امام جمعه کرمانشاه افزود: کمتر کشوری در جهان وجود دارد که طی مدت ۴۲ سال نزدیک به ۴۰ انتخابات در آن برگزار شده باشد.

آیت‌الله علما با بیان اینکه در انتخابات پیش رو هم همه وظیفه داریم برای اقتدار و سربندی نظام پای کار بیاییم، افزود: اگرچه مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و بیکاری جوانان وجود دارد، اما باید بدانیم هیچ کشوری بدون مشکل نیست و نباید این امر باعث شود با صندوق رای قهر کنیم.

امام جمعه کرمانشاه بر لزوم تحقیق و بررسی و رای دادن به افراد شایسته و اصلح تاکید کرد تا از دل آن افراد پخته برای ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و سایر امور کشور بیرون بیاید.

آیت الله علما از مردم خواست امروز هریک از آن‌ها به یک ستاد انتخاباتی تبدیل شوند و دیگران را به مشارکت در انتخابات تشویق کنند تا در ۲۸ خرداد شاهد انتخاباتی پرشور و حداکثری باشیم.

او با بیان اینکه هر اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران از جمله انتخابات، راهپیمایی۲۲ بهمن و ... که مردم در آن حضور داشته اند باعث عقب‌نشینی دشمنان شده، یادآور شد: هر کجا مردم حضور داشته باشند، دشمنان نمی‌توانند کاری بکنند.

امام جمعه کرمانشاه با تسلیت ایام ارتحال امام خمینی (ره)، از نقش ایشان در دفاع از اسلام و ضعفا در سراسر جهان یاد کرد و گفت: اسلامی که امام خمینی (ره) آن را مطرح کرد اسلامی سرفراز و توانمند در همه عرصه‌ها بود که با اتکا به آن امروز شاهد اقتدار ایران اسلامی هستیم.

او ادامه داد: افرادی، چون شهید حاج قاسم سلیمانی از دل همین اسلام و اقتدار ایران بیرون آمدند و آوازه آن‌ها آنچنان همه جا پیچید که حتی نام آن شهید بزرگوار بر موشک‌ها نوشته شد.

امام جمعه کرمانشاه تحریم‌هایی که امروز علیه ایران اعمال شده را ناشی از اقتدار امروز کشور دانست و افزود: وقتی که کشوری تحریم می‌شود نشان از اقتدار آن دارد، وگرنه کشور‌های ضعیف را که تحریم نمی‌کنند.

آیت الله علما با بیان اینکه نباید فراموش کنیم ایران در گذشته چه جایگاهی داشت و امروز کجا ایستاده، ادامه داد: اکنون دنیا به توانمندی و اقتدار ایران اذعان دارد.

او از حضور مردم و خیرین بخش‌های مختلف در رزمایش پویش همدلی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند قدردانی کرد و گفت: در این پویش کمک‌های قابل توجهی برای آسیب دیدگان از بیماری کرونا جمع‌آوری شد.

لزوم مدیریت بهینه آثار باستانی استان کرمانشاه

آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بر لزوم مدیریت بهینه آثار باستانی استان کرمانشاه برای جذب بیشتر گردشگر تاکید کرد و گفت : باید با مدیریت درست آثار تاریخی و گردشگری را به مراکزی جهت جذب گردشگر تبدیل کرد تا با در آمدزایی هنگفتی که دارد اقتصاد استان را سرو سامان دهد.

او گفت : درآمد برخی کشور‌ها از طریق جاذبه‌های گردشگری آن به دست می‌آید و این قبیل کشور ها، جزو کشور‌های پیشرفته هستند.

آیت الله علما با تاکید بر ضرورت شناسایی و بهره برداری از پتانسیل‌های خوب گردشگری استان کرمانشاه افزود: خوشبختانه استان کرمانشاه هم جزو استان‌هایی است که اماکن گردشگری آن بسیار بالا است و باید از این موقعیت‌های ویژه استفاده مطلوب را به عمل آورد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با انتقاد از نبود مدیریت جاذبه‌های گردشگری استان افزود: برخی آثار تاریخی استان ما در دنیا کم‌نظیر است، اما متاسفانه موقعیت‌های درآمدزایی از طریق این جاذبه‌های گردشگری از دست رفته است.

آیت الله علما گفت: اگر برخی از این ابنیه تاریخی را سامان داده و بتوانیم با تبلیغات خوب آن را معرفی کنیم می‌توانند درآمد بالایی داشته و به رفع مشکل بیکاری جوانان کمک کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار