سیدصالحی: ناهماهنگی ملی پوشان در بازی با هنگ کنگ مشهود بود/ بازیکنان تیم ملی برابر بحرین نباید وارد حاشیه شوند

کارشناس فوتبال درباره پیروزی تیم ملی کشورمان برابر هنگ کنگ توضیحاتی را بیان کرد.

مهدی سیدصالحی، کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال برابر هنگ کنگ در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی اظهار کرد: شرایط تیمی  هنگ کنگ زیاد ایده آل نبود که بتواند فشار بر تیم ملی فوتبال بیاورد. تیم ملی فوتبال با سیستم ۲-۴-۴ بازی کرد و همه تفکرات بازیکنان این بود که با کار‌های ترکیبی به دروازه حریف برسند.

او ادامه داد: ناهماهنگی و تمرکز نداشتن بازیکنان در این بازی مشهود بود؛ چون ملی پوشان مدت زیادی در کنار یکدیگر بازی نکرده بودند. خستگی و فشردگی بازی‌های داخلی را در عملکرد بازیکنان دیدیم. در مجموع مقابل تیم‌هایی که خیلی تدافعی بازی می‌کنند، به طور طبیعی گل زدن سخت می‌شود.

سید صالحی گفت: قلی زاده توانست گل اول تیم ملی را بزند و بعد از آن طبیعی بود که تیم ملی هنگ کنگ چیزی برای از دست دادن نداشت و به حمله کردن روی آورد. هدفشان این بود که با تعداد گل کمتری برابر تیم ملی ایران شکست بخورند. حریف در نیمه دوم، تدافعی‌تر بازی کرد و برابر این سیستم تدافعی باید از طریق  شوت‌های از راه دور و کار‌های ترکیبی به گل رسید که وحید امیری و کریم انصاری فرد ۲ گل دیگر را به ثمر رساندند.

امیدوارم تیم ملی فوتبال با هماهنگی کامل برابر بحرین قرار بگیرد 

او افزود: در مجموع بازی کیفیت چندانی نداشت و مهم ۳ امتیاز بازی بود که تیم ملی به آن دست یافت. بازیکنان بعد از مدت‌ها کنار یکدیگر قرار گرفتند و بازی با هنگ کنگ  تدارکاتی محسوب می‌شد. امیدوارم بازیکنان بتوانند با هماهنگی کامل برابر بحرین حاضر شوند و بتوانند ۳ امتیاز بازی را بگیرند.

تمرکز نداشتن ملی پوشان باعث گلزنی تیم هنگ کنگ شد 

کارشناس فوتبال درباره گلزنی تیم هنگ کنگ بیان کرد: تمرکز نداشتن خط دفاعی تیم ملی باعث شد که حریف گل بزند. ما اصلا در چنین بازی‌هایی نباید اجازه بدهیم که تیم‌های ضعیف بتوانند به دروازه ما نزدیک شوند و به گل برسند.  بازیکنان تیم ملی بعد از زدن گل سوم تمرکز خود را از دست دادند.

سید صالحی در ادامه گفت: به نظرم  دقت و تمرکز مدافعان تیم ملی به خصوص برابر تیم‌های بحرین و عراق  باید بالاتر برود و اشتباهات در این باز‌ی ها رخ ندهند. البته کیفیت زمین هم روی بازی ملی پوشان تاثیر گذاشته بود و امیدوارم دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد و تیم ملی کشورمان بتواند با کیفیت‌تر بازی کند.

تیم های بحرین و عراق از طریق حاشیه سازی بر حریف خود غلبه می کنند

او درباره  دومین بازی تیم ملی فوتبال برابر بحرین بیان کرد: تیم‌های بحرین و عراق حاشیه زیادی برای ما درست می‌کنند. البته  تیم ملی فوتبال  از لحاظ فنی، تکنیکی و تاکتیکی بازیکنان خوبی نسبت به رقبای خود در اختیار دارد.  تنها راه غلبه تیم‌های عربی بر حریفشان، این است که تیم ملی کشورمان را وارد حاشیه کنند. اسکوچیچ باید با بازیکنان صحبت کند و از آن طرف هم  ملی پوشان ما هم تجربه زیادی دارند و بازی‌های جام جهانی را دیده اند. باید این موضوع را مد نظر خود قرار بدهند که وارد حاشیه نشوند. امیدوارم تیم ملی بازی قابل قبول ارائه کند و ۳ امتیاز دیدار با بحرین را بگیرد.

سید صالحی درباره این که چرا مهدی طارمی و سردار آزمون در بازی با هنگ کنگ در گلزنی ناموفق بودند، گفت: زمانی که تیمی تدافعی بازی می‌کند، تحرک بازیکنان مقابل  باعث می‌شود که خط دفاع حریف اشتباه کند. به نظرم طارمی و آزمون مقداری خسته بودند و خستگی در ساق پاهایشان مشهود بود. تحرک زیادی نداشتند و همین موضوع باعث شد که در گلزنی ناموفق باشند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار