نیویورک تایمز: آمریکا از حمله به پایگاه‌هایش در عراق وحشت دارد

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی اذعان کرد آمریکا از هدف حمله قرار گرفتن پایگاه‌های حساس و مخفی خود در عراق وحشت دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: آمریکا قدرت رو به افزایشی که پایگاه‌های مخفی و حساسش را در عراق تهدید می‌کند، به خوبی درک کرده و از این قدرت به شدت ترسیده است.

طبق گزارش این روزنامه،  ژنرال «کنت مک‌کنزی»، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خصوص حمله به پایگاه‌های آمریکایی در خلال ماه گذشته گفت: هواپیماهای بدون سرنشین به یک تهدید بزرگ برای ارتش آمریکا تبدیل شده است و نیرو‌های ما به دنبال راهی برای مقابله با این پهپاد‌ها هستند.

«مایکل بی مولروی» افسر سیا اعلام کرد: این هواپیما‌های بدون سرنشین با استفاده از فن آوری مدرن، پیچیده‌تر و با هزینه نسبتاً کمتری ساخته شده‌اند؛ هواپیما‌های بدون سرنشین به مسئله بزرگی تبدیل شده و یکی از مهمترین تهدیدات سربازان ما در عراق است.

نیویورک تایمز در این گزارش اعلام کرد از اواخر سال ۲۰۱۹ نیرو‌های عراقی نزدیک به ۳۰۰ عملیات علیه نظامیان آمریکا انجام داده‌اند که موجب کشته شدن ۴ نیروی آمریکایی و ۲۵ تن از سربازانی که با ملیت‌های مختلف در ارتش آمریکا خدمت می‌کنند شده است.

این روزنامه در خصوص هواپیماهای بدون سرنشین نیز نوشت: دقت در نقطه زنی زیاد این پهپاد‌ها نشان می‌دهد که از سال‌های پیش تاکنون پیشرفت خوبی در ارتقای این هواپیما‌های بدون سرنشین صورت گرفته است.

چندی پیش سرتیپ «تحسین الخفاجی» سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد نخستین جلسه مشترک فنی نظامی عراق با کمیته فنی نظامی آمریکا در بغداد برگزار شد، او در خصوص این نشست اضافه کرد: ما با واشنگتن در مورد طرحی توافق کردیم که شامل مکانیزمی برای استقرار مجدد نیرو‌های ائتلاف در خارج از عراق باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار