دبیر سندیکای شرکت های ساختمانی ایران:

سدسازی ایران به کمک اقلیم کردستان می‌رود

گلابتونچی گفت: ایران در آینده‌ای نزدیک همکاری بسیار موثری در اجرای پروژه‌های سد سازی و عمرانی اقلیم کردستان خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست مشترک فعالان حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران با وزیر کشاورزی و آب اقلیم کردستان عراق امروز در سندیکای شرکت های ساختمانی ایران برگزار شد.

در این نشست ایرج گلابتونچی دبیر سندیکای شرکتهای ساختمانی با بیان اینکه این شرکت بیش از ۸۰۰ عضو موثر و پیمانکار ایرانی دارد که تمامی این افراد کار و پروژه‌های عمرانی موثری را در ایران و کشورهای خارجی انجام داده‌اند، گفت: در بحث آب و پروژه‌های آبی هم پروژه‌های زیرساختی موثری توسط این مهندسان انجام شده و از طرف دیگر همواره مورد توجه پیمانکاران بوده است.

گلابتونچی توضیح داد: خرسندیم که وزیر کشاورزی و آب اقلیم کردستان در این نشست حضور دارد و ما هم اکنون در حال رایزنی برای اجرای پروژه های آب و سدسازی هستیم و امیدواریم با مشارکت پیمانکاران ایرانی این پروژه ها به مرحله اجرایی و عقد قرارداد برسد.

دبیر سندیکای شرکتهای ساختمانی با بیان اینکه این پروژه‌ها در آبادانی اقلیم و صنعت آب اقلیم کردستان موثر خواهد بود، گفت: محورهای اصلی این نشست آن است که هدف های کاری و مشارکت هر چه بیشتر در پروژه های اقلیم کردستان بررسی شود و ما بتوانیم در این زمینه گام‌های بزرگی را برداریم.

گلابتونچی با بیان اینکه ایران بزرگترین و قوی ترین کشوری است که در حوزه سدسازی پروژه های موثری را انجام داده است، افزود: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات ایران تاکنون ۴۵۰ سد را به بهره برداری رسانده که از این تعداد ۳۴۰ سدهای بزرگ و موثر بوده به طوری که از این تعداد ۱۱۵ سد در حال ساخت و ۱۶۵ پروژه سد هم در مراحل مختلف مطالعاتی قرار دارد و عملیات آنها در حال اجرا و انجام است.

او توضیح داد: بنابراین هم اکنون اقلیم کردستان با یک دانش و توان مهندس ایرانی روبرو است که ۷۰۰ پروژه های سدسازی را در حال اجرا و یا در حال ساخت دارد.

دبیر سندیکای شرکتهای ساختمانی تاکید کرد: ما در کنار اقلیم کردستان قرار داریم و و قادر به اجرا شبکه‌های بزرگ کشاورزی هستیم چراکه بسیاری از این سدها در حوزه کشاورزی و برق آبی هستند.  از این تعداد ارتفاع ۸۵ سد به ۶۰ متر میرسد.

او با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد این سدها در ۴۰ سال اخیر ساخته شده است، افزود: بنابراین در اجرای آنها از جدیدترین روشهای مهندسی و دانش روز استفاده شده است.

گلابتونچی اظهار کرد: بسیاری از مهندسان ایرانی دارای توانمندی های خوبی در تمامی پروژه ها هستند و هدف ما آن است که در زمینه سدسازی بتوانیم پیچیده ترین پروژه ها را اجرا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار