رئیس هئیت مدیره سندیکای ساختمانی:

تضامین اقلیم کردستان برای سرمایه گذاران ایرانی باید مشخص شود

دادمان گفت: باید اقلیم کردستان نحوه بازگشت سرمایه شرکت‌های سرمایه گذاری در این کشور را مشخص کند.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  نشست بررسی همکاری‌های پیمانکاران ایرانی با وزیر کشاورزی و آب اقلیم کردستان عراق در خصوص احداث پروژه‌های سدسازی برگزار شد، در این مراسم بهمن دادمان رئیس هیئت مدیره سندیکای شرکت‌های ساختمانی با اشاره به تجربه و دانش بالای پیمانکاران ایرانی در حوزه سدسازی، زهکشی و آبرسانی و همچنین امکان تأمین مالی این پروژه‌ها گفت: ما با دولت ایران پیش از این در ساخت آزادراه و بازگشت سرمایه از طریق اخذ عوارض تجربه همکاری داشته‌ایم. این تجربه را در حوزه آبرسانی و انتقال آب شرب با وزارت نیرو ایران تسری داده‌ایم.

دادمان اظهار کرد: سوال اساسی این است که آیا تضمین‌هایی که اقلیم کردستان در برابر سرمایه گذاری شرکت‌های ایرانی ارائه می‌دهد، امکان نقد شوندگی دارند؟

رئیس هئیت مدیره شرکت های سندیکای ساختمانی با بیان اینکه دو مدل پیشنهادی برای تأمین مالی داریم، افزود: یک مدل اینکه دولت پول را یکجا پس از اتمام پروژه به ما برگرداند یا اینکه در برابر بهره برداری از محصول و خدمات به دست آمده از سرمایه گذاری، اصل و سود سرمایه را از محل عوائد پروژه به سرمایه گذار برگرداند.

دادمان افزود: ما خواستار پشتیبانی سیستم بانکی اقلیم کردستان عراق از مدل‌های مالی مورد نظر هستیم.

او با بیان اینکه در مورد پروژه‌های سدسازی و همچنین پروژه های عمرانی پیمانکاران و مهندسان ایرانی دارای توانمندی بسیار بالایی هستند و تاکنون سابقه بسیار خوبی در اجرای بسیاری از پروژه‌ها داشته اند، گفت: در ۳۵ سال گذشته شرکت سندیکای ایران در پروژه های زیرساختی از جمله احداث آزادراه ها و همچنین پروژه های عمرانی سابقه درخشانی داشته اند و در واقع تامین بازپرداخت سرمایه ها برای این شرکت ها مهم بوده ونقش موثری در اجرای آنها داشته است.

دادمان تاکید کرد: این تجربه به طور قطع در سایر موارد از جمله بحث های مربوط به آب و سیستم انتقال آب هم موثر خواهد بود و این در حالی است که بسیاری از مهندسان ما در پروژه های آبیاری و زهکشی از توان و دانش بالایی برخوردار هستند.

او افزود: باید در قبال سرمایه گذاری شرکت‌های ایرانی اقلیم کردستان تضامین قابل قبولی باشد به طوری که به صورت کامل و یکجا این سرمایه ها برگشت داده شود و یا در قالب سرمایه گذاری دیگری انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار