رسولی زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

خیز دانش بنیان‌ها برای توسعه پلت فرم‌های ابری در هوش مصنوعی

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان درباره توسعه پلت فرم‌های ابری در هوش مصنوعی توضیح داد.

علی رسولی زاده مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برخی محصولات هوش مصنوعی دانش بنیان اظهار کرد: محصولات هوش مصنوعی دانش بنیان با تلاش بیش از ۱۵۰ نفر از متخصصان هوش مصنوعی و تیم‌های خبره کارشناسی و نیز با همکاری بیش از ۷۵۰ نیروی انسانی به مرحله توسعه و تولید رسیده است.

او گفت: کاربرد محصولات هوش مصنوعی این شرکت دانش بنیان، عمدتا در حوزه‌های فین‌تک، آموزش، کشاورزی، حمل و نقل، امنیت سایبری، ساخت و تولید، سلامت و درمان، رسانه و سرگرمی، خدمات دولتی، تجارت الکترونیک، محیط زیست و انرژی است.

رسولی زاده با اشاره به پلت فرم ابر هوش مصنوعی بیان کرد: در بازارچه سرویس‌های ابری هوش مصنوعی، توسعه‌دهندگان می‌توانند وب‌سرویس‌های خود را به توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان ارائه کنند.

او ادامه داد: این پلتفرم ابری، نه تنها فضایی برای فروش محصولات آن‌ها و کسب درآمد بوده، بلکه فرصتی است تا دستاورد‌های آن‌ها بیشتر دیده شود و برای فراخوانی در دسترس باشد. کارایی بازارچه ابری در چهار بخش بینایی ماشین، پردازش گفتار، پردازش زبان طبیعی، داده‌کاوی تعریف می‌شود.

او با اشاره به کارایی پلتفرم ابری افزود: هوش مصنوعی به رایانه قدرت بصری می‌بخشد و به واسطه آن، دوربین‌ها و تجهیزات صنعتی می‌توانند به بینایی ماشینی مجهز شوند.  سرویس‌های پردازش گفتار اطلاعات متنوعی از داده‌های صوتی را برای کاربرد‌های مختلف استخراج و پردازش می‌کند. حجم زیادی از داده‌های مربوط به زبان طبیعی با سرعت و دقت بالا تحلیل و پردازش می‌شوند و به مرحله تولید می‌رسند. با هوش مصنوعی استخراج دانش از منابع عظیم داده‌ها صورت می‌گیرد. 

رسولی زاده اظهار کرد: بازارچه سرویس‌های هوش مصنوعی رابط بین کسب‌وکار‌ها و برنامه‌نویسان با یکدیگر است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به ارزآوری سرویس‌های هوشمند ابری گفت: ارزآوری سرویس‌های هوشمند ابری در واقع به صورت غیرمستقیم است، چرا که نیاز کسب‌وکار‌های داخلی به زیرساخت‌های ابری را برطرف و از همین رو، هزینه‌های مربوط به واردات، تجهیزات، تعمیر و نگهداری کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه به حفظ ارز در داخل کشور و جلوگیری از خروج ارز کمک کرده است.

او تصریح کرد: پلتفرم ابری در دو بخش زیرساخت‌های ابری و بازارچه سرویس‌های ابری در حال فعالیت است البته بخش سکوی ابری هم به زودی راه اندازی می‌شود.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار